Gå til innhold

Hvordan ser deres matplan for dagen ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dere som enten vil ned i vekt eller ned fettprosent, hva spiser dere? Jeg vil gjerne ned i fettprosent og ned i vekt, men usikker på hva jeg kan spise de ulike måltidene.

Kan dere da dele sånn cirka hva dere spiser til frokost/lunsj etc? :)

Anonymkode: 1cd31...7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spise akkurat hva du vil til alle måltidene. Du må bare passe på at du spiser færre kalorier enn du bruker, men ikke så få at du blir syk og svak.

Aner ikke hva du liker eller om du har allergier eller tror på en rar gud eller har rart jobbmønster eller rar familie, så hva og hvordan jeg spiser blir sikkert lite relevant. Jeg holder vekta nå, men jeg spiste det samme bare litt "strengere"/mindre porsjoner mens jeg gikk ned:

Til frokost og lunsj: Kekkebrød med pålegg og melk, eller grøt med smørøye, eller kokt egg + frukt og grønnsak. Lunsj: Evt salat, omelett, middagsrester, nudler, smoothie, kakao. Middag: Enten grønnsakssuppe/vegetarisk gryterett+dessert, eller kjøttholdig gryterett, eller en eller annen kombo av kjøtt/fisk+stivelse+grønnsaker, eller varme ostesmørbrød eller pannekaker. Kveldsmat: Nøtter, frukt, grønnsaker, evt smoothie eller ost.

• Liker 1
Skrevet

Frokost: havregrøt kokt på vann+melk,kanel og rosiner. 

Lunch: grønnsaker,litt ris, kylling/fisk/kjøtt/gryte/whatever middagsaktig/omelett med salat. Prøver å holde det sunt og proteinrikt samt sunt fett.

Snack: frukt eller et egg eller to

Kvelds: suppe/salat/knekkebrød/frukt/

Drikker mye vann og te. Gjerne en liten sjokoladebit (1-2ruter) om dagen. 

Skrevet (endret)

Prøver noe helt nytt nå som jeg bare skal bli kvitt det aller siste. Begynte å date en som er utdannet PT og kostholdsveileder i tillegg til at han har stilt selv og hjulpet andre som skal stille. Han anbefaler 20-30gr protein (kilde er uvesentlig, men helst reint) hver 3t. I tillegg til rene råvarer og mat da selvsagt. 

Så da blir det frokost med mye protein, men også fett og karbo. Gjerne brød/knekkebrød med 2 egg. Så en shake/skyr/kokte egg/osv 3 t etter det. Lunsj med mye protein, men også fett og karbo. Shake/skyr/kokte egg/osv 3 t etter. Til slutt kvelds med mye protein.

Kommer antagelig til å spise mer kalorier enn vanlig ved dette, men det skulle visst hjelpe med å komme ned i fett og opp i muskler. Skal legges til at jeg trener endel styrke og har liggi alt for lavt de periodene jeg har holdt på med dette selv. Har heller ikke alt for mye å bli kvitt.

edit: jeg skal ikke stille. Bare få vekk det siste og frem litt mer muskler, så jeg ligger visst lavere på protein enn de han har hjulpet med det.

Endret av Inwe
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Inwe skrev:

Prøver noe helt nytt nå som jeg bare skal bli kvitt det aller siste. Begynte å date en som er utdannet PT og kostholdsveileder i tillegg til at han har stilt selv og hjulpet andre som skal stille. Han anbefaler 20-30gr protein (kilde er uvesentlig, men helst reint) hver 3t. I tillegg til rene råvarer og mat da selvsagt. 

Så da blir det frokost med mye protein, men også fett og karbo. Gjerne brød/knekkebrød med 2 egg. Så en shake/skyr/kokte egg/osv 3 t etter det. Lunsj med mye protein, men også fett og karbo. Shake/skyr/kokte egg/osv 3 t etter. Til slutt kvelds med mye protein.

Kommer antagelig til å spise mer kalorier enn vanlig ved dette, men det skulle visst hjelpe med å komme ned i fett og opp i muskler. Skal legges til at jeg trener endel styrke og har liggi alt for lavt de periodene jeg har holdt på med dette selv. Har heller ikke alt for mye å bli kvitt.

edit: jeg skal ikke stille. Bare få vekk det siste og frem litt mer muskler, så jeg ligger visst lavere på protein enn de han har hjulpet med det.

Stille? 

Anonymkode: 27358...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stille? 

I konkurranse, sikkert.

Anonymkode: 19092...7fb

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I konkurranse, sikkert.

Anonymkode: 19092...7fb

Skjønte at det var til en eller annen konkurranse, men det er jo litt relevant hvilken type... 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte at det var til en eller annen konkurranse, men det er jo litt relevant hvilken type... 

Alle disse bodyfitness, bikinifitness osv. Jeg skal ikke bli så muskuløs med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...