AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #61 Del Skrevet 31. juli 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på hyttetur engang, i den lille bygda var det et kjent fenomen at det spøkte på en gård i nærheten. De hadde til og med åpent for besøk om sommeren, slik at folk kunne komme å se selv. Historien lød at det var en mann fra tidligere tider som hadde drept både sine egne barn, kone og tjenestepiken med øks. Vi trappet opp dit og ringte på. De som bodde der åpnet, og fortalte at de ikke hadde gjort i stand til besøk i år, men at vi kunne titte på utsiden. Vi gjorde dette, og hun ene tok bilder. Mens vi kikket på utsiden sier mamma til meg "se der oppe, der står det en skikkelse" "haha" svarer jeg, jeg så jo ingenting. Etter hytteturen fortalte hun som tok bilder at det var skikkelse på flere av bildene. Man kunne også se en tydelig skikkelse av en hånd på det ene bildet. I samme vinduet som mamma sa det stod noen. Bildene lå på selve kameraet enda, så det var ikke redigert. Anonymkode: 99f36...233 Pics or it didn't happen. Anonymkode: aaecc...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2016 #62 Del Skrevet 31. juli 2016 'Er vant med at det spøker der jeg bor ja. Ting forsvinner, eller dukker opp hele tiden, banking, plystring, ringer på døra, masse sånt. Men ikke noe skummelt bortsett fra en gang - da hørtes det ut som om noen gikk løs på kjellerdøra med en øks, det var ganske merkelig. Var en gang på besøk i et digert hus og han ene som bodde der fortalte at søstera hadde ringt nødnr til politiet da hun hørte terrassevinduet knuse i underetasjen. Hun gjemte seg til de kom og ingenting var knust. En annen satt å skrev handleliste på kjøkkenet på morraen, da hun snudde seg så hun en mann i selebukser stå foran henne. Der var alltid grinda igjen om den hadde stått åpen, og åpen om den hadde vært stengt. Anonymkode: 50df3...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 4. august 2016 #63 Del Skrevet 4. august 2016 Den 7/24/2016 at 9.19, AnonymBruker skrev: Haha! Og det tror du et forsikringsselskap ville godtatt? Dessuten har ikke noen blitt skadet på 300 år, så da er det vel ikke sannsynlig at det kommer til å skje heller. Anonymkode: b21d2...1cc Man har selvfølgelig ingen garanti for at et forsikringsselskap vil godta noe som helst, men det som er temmelig sikkert er at du hvert fall ikke komme noen vei dersom du ikke har noen dokumentasjon i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #64 Del Skrevet 4. august 2016 Den 19.7.2016 at 1.10, AnonymBruker skrev: Det jeg skal fortelle nå er det det faktisk veldig få utenom familien som vet om, men siden jeg har mulighet til å svare som anonym så lar jeg det stå til. Jeg bor på en gård som har vært i slekten siden "tidenes morgen", jeg overtok på 90-tallet og den dagen vi underskrev skjøtet tok min mor meg til side og fortalte følgende historie: Tidlig på 1700-tallet ble det født et tvillingpar her på gården. To flotte gutter. De var helt ulike, den yngste var lys og blåøyd, den eldste var mørk. De hang sammen som erteris hele barndommen, da de var elleve fikk de en søster, men hun ble aldri innlemmet i det tette søskenforholdet de to eldste hadde. Noe som vel var naturlig, aldersforskjellen tatt i betraktning. Da guttene var begynnelsen av tyveårene fikk de et studieår i København, hva de studerte aner jeg ikke, men det blir antatt at de kom borti ting som ikke var helt bra. Jeg har et brev fra en kvinne i Danmark som er datert 23 des. 1741, der blir det stadig referert til "sirkelen", og det er en oppskrift der, som de tydeligvis har bedt om. Den inneholder en del ting som definitiv ikke er spiselig. Sent på høsten etter at de kom hjem fra Danmark dør den eldste sønnen under merkelige omstendigheter. Begge guttene blir funnet på et loftsrom (Jeg bor i huset hvor de ble funnet. Det er påbygd og modernisert, men den gamle delen av huset er godt bevart og i daglig bruk.), den yngste er bevisstløs, den eldste er død. Lillesøsteren pleier den overlevende tvillingbroren etter hendelsen, han svever inn og ut av bevisst tilstand og det er nok grunnen til at hun klarer å få ut av ham hva som har skjedd. Han har lurt broren til å inngå en "selvmordspakt", der de begge to skulle dø, men yngstebroren tar ikke all giften. Han vil overta gården og pengene etter foreldrene, noe som selvsagt skulle tilfalt den eldre broren. Og planen hans fungerer. Lillesøsteren sier aldri noe til foreldrene, for sorgen over eldste sønnens død er mer enn nok for dem, hun vil ikke legge sten til byrden. Men ondskapen bryter løs på gården. Yngstesønnen skjuler ingenting for dem, han gjør ting som et menneske med vettet i behold aldri ville funnet på. Og han har søsteren i et jerngrep. Hun er medskyldig i å skjule et drap. To år etterpå forsvinner han. Ikke spor etter ham i kirkebøker eller noe annet sted. Søsteren føder en datter utenfor ekteskap. Dette er siste året det går an å oppholde seg på gården i uken rundt den eldste sønnens død. I trehundre år har familien reist bort denne uken. Jeg må innrømne at jeg flirte godt av dette. Ikke skulle vel en gammel spøkelseshistorie skremme meg ut av eget hjem. Så jeg ble. Dette var takk og lov før vi fikk barn, så det var bare meg og mannen min hjemme. Første døgnet skjedde det ingenting, men den andre dagen var helvete løs. Virkelig helvete. Midt på dagen, nydelig klart høstvær, jeg holdt på å sette inn i oppvasmaskinen. Så hører jeg en lyd, et tynt, skjærende skrik fra loftet. Mannen min kommer løpende inn fra verandaen, hvor han har sittet med kaffekoppen, helt hvit i fjeset. Skriket går over i jamring, dødsralling. Og det er høyt, overdøvende høyt. Vi hører tramping på loftet også, fra samme stedet som jamringen. Vi går opp på loftet, dette må være noen som driver ap med oss. Døren inn til den gamle delen av huset går plutselig ikke ann å åpne. Vi hører at det folk der, det er skriking, jamring og stønning. Vi går ned igjen. Mannen min setter en stige opp til vinduet og kikker inn. Det er ingen der, men vi hører dem klart som dagen. Det er helt sinnsykt. Idet mannen min går ned av stigen blir den slengt avgårde med voldsom kraft, den treffer et hagebord 15 meter unna og det knuser rett og slett. Det er helt uaktuelt å bli der, bare den fryktelige jamringen fra loftet er nok til tørne. Vi løper inn, rasker med oss bilnøkler og lommebøker og idet jeg smeller gangdøra igjen bak oss hører jeg et smell i veggen fra innsiden. Vi drar til mine foreldre som bor et par kilometer unna og blir hele uken. Moren min ler ikke, men hun klarer ikke dy seg for å komme med et lite "hva var det jeg sa". Da vi kom hjem igjen så jeg hva som hadde forårsaket smellet i veggen da vi dro. Ved siden av gangdøra stod kokkekniven min 5 cm inn i veggen. Men vi bor her fremdeles og for de som lurer så stammer jeg altså fra datteren til lillesøsteren. Dessverre er det vel sannsynlig at jeg stammer fra den yngste tvillingbroren også. Anonymkode: b21d2...1cc Beste skrøna jeg har lest på lenge! Anonymkode: f667a...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #65 Del Skrevet 9. august 2016 Tviler på at dette er spøkelser, men vi har ingen forklaring på det. Om noen har forslag til hva det kan være hadde det vært kjempeflott. Familien min flyttet inn i et eldre hus for noen år siden. Vi var 5 som bodde der, og 3 av oss hadde nøyaktig samme opplevelse. Jeg, og min mor, opplevde det 2 ganger, min yngre søster 1 gang. Kun jeg har blitt vekket midt på natta, de andre 4 hendelsene skjedde i forbindelse med leggetid. Hendelsene skjedde med års mellomrom. Dette er kun lyder, og det skjedde ikke noe dramatisk, bortsett fra at både jeg og søsteren min ble livredde. Den aller første gangen en av oss hørte lyden, var da jeg midt på natta våknet av at noen pustet meg i nakken. Det føltes 100% ekte, og jeg turde ikke snu meg for å se. Jeg kløp meg selv hardt i armen, men pustingen forsvant ikke av det. Det hele varte vel 1 min eller noe. Andre gangen, opplever jeg samme pusting i nakken sekunder etter at jeg la hodet på hodeputen. Tredje gangen er det søsteren min som får gjennomgå. Hun har akkurat lagt seg i sengen og skrudd av lyset, idet hun hører pusting som virker å komme fra midt på rommet. Hun sover ikke, hun hører at vi holder på å stelle oss på badet imens pustingen holder på. Pustingen forsvinner når moren min går inn på rommet. Moren min opplevde pustingen idet hun skrudde av lyset (det er en god stund mellom disse hendelsene), men hun skrudde det rett på igjen og da forsvant det. Den siste gangen, som jeg vet om, at en av oss opplevde det, var når min mor satte seg ned på senga, nattlampen stod på, og hun hørte pustingen. Hun snudde seg, og pustingen forsvant. Beskrivelsen av tempo, og lyden av pustingen er helt lik. At lyden forsvinner når den blir "konfrontert" henger heller ikke på greip om det bare er et eldre hus som "puster". At alle sammen "våkendrømmer" det samme, uten å vite hvordan lyden hørtes ut fra før, stemmer heller ikke. Det som var påfallende var at det kun hørtes ut som ut-pust, jevnt tempo, og som om det kunne tilhørt ei dame eller en unge. Har vært kilde til mange "spøkelsesdiskusjoner" dette hos oss, hadde nesten vært trist å funnet ut hva det virkelig var. Jeg har googlet, men ikke kommet frem til noe som helst. Anonymkode: f1ab0...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 9. august 2016 #66 Del Skrevet 9. august 2016 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #67 Del Skrevet 9. august 2016 12 timer siden, Kala skrev: Opp Takk for at du drar innlegget mitt opp! For nå har jeg mer spøkelsesdrama å fortelle om! I natt hørte jeg nemlig noen stemmer mens jeg sov... det var høyt nok til at jeg ble vekket, men da jeg våknet klarte jeg ikke røre meg! Det var akkurat som en ond makt hadde paralysert meg! Like etterpå detter et bilde ned, bang... og jeg bråvåkner! Men når jeg reiser meg opp fra sengen har "noen" hengt opp igjen bildet! Merkelig! Anonymkode: b3d13...631 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maewest Skrevet 9. august 2016 #68 Del Skrevet 9. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du drar innlegget mitt opp! For nå har jeg mer spøkelsesdrama å fortelle om! I natt hørte jeg nemlig noen stemmer mens jeg sov... det var høyt nok til at jeg ble vekket, men da jeg våknet klarte jeg ikke røre meg! Det var akkurat som en ond makt hadde paralysert meg! Like etterpå detter et bilde ned, bang... og jeg bråvåkner! Men når jeg reiser meg opp fra sengen har "noen" hengt opp igjen bildet! Merkelig! Anonymkode: b3d13...631 Søvnparalyse... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 9. august 2016 #69 Del Skrevet 9. august 2016 Ja!!!! Det spøker i lommeboken min, det forsvinner penger hele tiden Forøvrig har jeg opplevd skrømt flere ganger selv, bare så det er sakt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 9. august 2016 #70 Del Skrevet 9. august 2016 Hmm, spøker i pengboka mi også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 9. august 2016 #71 Del Skrevet 9. august 2016 Mennesker har jo skrevet om spøkelser i flere tusenvis av år. Om man ser på alle historiene rundt omkring, har tom verdenskjente tilfeller som Amityville-huset i USA og Tower of London. Sistnevnte var forøvrig fengsel og rettersted, så kanskje ikke så merkelig. Men likevel er det forskere som mener at det finnes en naturlig forklaring på hvorfor vi tror på ånder. Dette har også noe med hvordan hjernen svarer på lys og lyd, osv. Det var i alle fall noen forskere som mente at det var en sammenheng mellom hvordan klimaet påvirker gamle bygninger, som gamle mur-slott i Storbritannia, og menneskets underbevissthet ift klimaet i disse bygningene(som følelsen av å bli forfulgt). Det var også en annen undersøkelse gjort av spøkelses-fotografier. Over 300 bilder ble studert. Bare ett hadde de ikke en naturlig forklaring på, de andre hadde man klart å finne naturlige forklaringer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hapi Skrevet 10. august 2016 #72 Del Skrevet 10. august 2016 Har noen av dere som stadig opplever at det spøker hjemme tenkt på å kontakte Åndenes Makt? Michael Winger som vant Jakten på den Sjette Sans i 2011 skal være med fra i høst, det tror jeg bilr interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 10. august 2016 #73 Del Skrevet 10. august 2016 Den 19. juli 2016 at 1.10, AnonymBruker skrev: Det jeg skal fortelle nå er det det faktisk veldig få utenom familien som vet om, men siden jeg har mulighet til å svare som anonym så lar jeg det stå til. Jeg bor på en gård som har vært i slekten siden "tidenes morgen", jeg overtok på 90-tallet og den dagen vi underskrev skjøtet tok min mor meg til side og fortalte følgende historie: Tidlig på 1700-tallet ble det født et tvillingpar her på gården. To flotte gutter. De var helt ulike, den yngste var lys og blåøyd, den eldste var mørk. De hang sammen som erteris hele barndommen, da de var elleve fikk de en søster, men hun ble aldri innlemmet i det tette søskenforholdet de to eldste hadde. Noe som vel var naturlig, aldersforskjellen tatt i betraktning. Da guttene var begynnelsen av tyveårene fikk de et studieår i København, hva de studerte aner jeg ikke, men det blir antatt at de kom borti ting som ikke var helt bra. Jeg har et brev fra en kvinne i Danmark som er datert 23 des. 1741, der blir det stadig referert til "sirkelen", og det er en oppskrift der, som de tydeligvis har bedt om. Den inneholder en del ting som definitiv ikke er spiselig. Sent på høsten etter at de kom hjem fra Danmark dør den eldste sønnen under merkelige omstendigheter. Begge guttene blir funnet på et loftsrom (Jeg bor i huset hvor de ble funnet. Det er påbygd og modernisert, men den gamle delen av huset er godt bevart og i daglig bruk.), den yngste er bevisstløs, den eldste er død. Lillesøsteren pleier den overlevende tvillingbroren etter hendelsen, han svever inn og ut av bevisst tilstand og det er nok grunnen til at hun klarer å få ut av ham hva som har skjedd. Han har lurt broren til å inngå en "selvmordspakt", der de begge to skulle dø, men yngstebroren tar ikke all giften. Han vil overta gården og pengene etter foreldrene, noe som selvsagt skulle tilfalt den eldre broren. Og planen hans fungerer. Lillesøsteren sier aldri noe til foreldrene, for sorgen over eldste sønnens død er mer enn nok for dem, hun vil ikke legge sten til byrden. Men ondskapen bryter løs på gården. Yngstesønnen skjuler ingenting for dem, han gjør ting som et menneske med vettet i behold aldri ville funnet på. Og han har søsteren i et jerngrep. Hun er medskyldig i å skjule et drap. To år etterpå forsvinner han. Ikke spor etter ham i kirkebøker eller noe annet sted. Søsteren føder en datter utenfor ekteskap. Dette er siste året det går an å oppholde seg på gården i uken rundt den eldste sønnens død. I trehundre år har familien reist bort denne uken. Jeg må innrømne at jeg flirte godt av dette. Ikke skulle vel en gammel spøkelseshistorie skremme meg ut av eget hjem. Så jeg ble. Dette var takk og lov før vi fikk barn, så det var bare meg og mannen min hjemme. Første døgnet skjedde det ingenting, men den andre dagen var helvete løs. Virkelig helvete. Midt på dagen, nydelig klart høstvær, jeg holdt på å sette inn i oppvasmaskinen. Så hører jeg en lyd, et tynt, skjærende skrik fra loftet. Mannen min kommer løpende inn fra verandaen, hvor han har sittet med kaffekoppen, helt hvit i fjeset. Skriket går over i jamring, dødsralling. Og det er høyt, overdøvende høyt. Vi hører tramping på loftet også, fra samme stedet som jamringen. Vi går opp på loftet, dette må være noen som driver ap med oss. Døren inn til den gamle delen av huset går plutselig ikke ann å åpne. Vi hører at det folk der, det er skriking, jamring og stønning. Vi går ned igjen. Mannen min setter en stige opp til vinduet og kikker inn. Det er ingen der, men vi hører dem klart som dagen. Det er helt sinnsykt. Idet mannen min går ned av stigen blir den slengt avgårde med voldsom kraft, den treffer et hagebord 15 meter unna og det knuser rett og slett. Det er helt uaktuelt å bli der, bare den fryktelige jamringen fra loftet er nok til tørne. Vi løper inn, rasker med oss bilnøkler og lommebøker og idet jeg smeller gangdøra igjen bak oss hører jeg et smell i veggen fra innsiden. Vi drar til mine foreldre som bor et par kilometer unna og blir hele uken. Moren min ler ikke, men hun klarer ikke dy seg for å komme med et lite "hva var det jeg sa". Da vi kom hjem igjen så jeg hva som hadde forårsaket smellet i veggen da vi dro. Ved siden av gangdøra stod kokkekniven min 5 cm inn i veggen. Men vi bor her fremdeles og for de som lurer så stammer jeg altså fra datteren til lillesøsteren. Dessverre er det vel sannsynlig at jeg stammer fra den yngste tvillingbroren også. Anonymkode: b21d2...1cc Fy fader - grøss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #74 Del Skrevet 10. august 2016 7 minutter siden, Hapi skrev: Har noen av dere som stadig opplever at det spøker hjemme tenkt på å kontakte Åndenes Makt? Michael Winger som vant Jakten på den Sjette Sans i 2011 skal være med fra i høst, det tror jeg bilr interessant. Jeg er hun som fortalte at jeg hadde hørt stemmer i annen etasje, og sett lysfenomener og mer lengre opp her. Fra jeg var liten har jeg hatt sterk intuisjon, og opplevd ting som bare kan kalles uforklarlige. For noen år tilbake hadde jeg det vanskelig, og da var jeg ekstremt sensitiv og intuitiv med mye rart jeg kunne føle. Etter å ha kommet over en episode av Åndenes Makt så skrev jeg en Email til en av de damene, tror hun var svensk tidligere frisør? Hun ba meg ta kontakt og ga meg sitt telefonnummer. Jeg svarte aldri, for jeg ble litt skremt av hele greia, så jeg vet ikke hva hun ville. Anonymkode: ceb6c...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raiu Skrevet 10. august 2016 #75 Del Skrevet 10. august 2016 Følger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #76 Del Skrevet 11. august 2016 Den 19 July 2016 at 1.10, AnonymBruker skrev: Det jeg skal fortelle nå er det det faktisk veldig få utenom familien som vet om, men siden jeg har mulighet til å svare som anonym så lar jeg det stå til. Jeg bor på en gård som har vært i slekten siden "tidenes morgen", jeg overtok på 90-tallet og den dagen vi underskrev skjøtet tok min mor meg til side og fortalte følgende historie: Tidlig på 1700-tallet ble det født et tvillingpar her på gården. To flotte gutter. De var helt ulike, den yngste var lys og blåøyd, den eldste var mørk. De hang sammen som erteris hele barndommen, da de var elleve fikk de en søster, men hun ble aldri innlemmet i det tette søskenforholdet de to eldste hadde. Noe som vel var naturlig, aldersforskjellen tatt i betraktning. Da guttene var begynnelsen av tyveårene fikk de et studieår i København, hva de studerte aner jeg ikke, men det blir antatt at de kom borti ting som ikke var helt bra. Jeg har et brev fra en kvinne i Danmark som er datert 23 des. 1741, der blir det stadig referert til "sirkelen", og det er en oppskrift der, som de tydeligvis har bedt om. Den inneholder en del ting som definitiv ikke er spiselig. Sent på høsten etter at de kom hjem fra Danmark dør den eldste sønnen under merkelige omstendigheter. Begge guttene blir funnet på et loftsrom (Jeg bor i huset hvor de ble funnet. Det er påbygd og modernisert, men den gamle delen av huset er godt bevart og i daglig bruk.), den yngste er bevisstløs, den eldste er død. Lillesøsteren pleier den overlevende tvillingbroren etter hendelsen, han svever inn og ut av bevisst tilstand og det er nok grunnen til at hun klarer å få ut av ham hva som har skjedd. Han har lurt broren til å inngå en "selvmordspakt", der de begge to skulle dø, men yngstebroren tar ikke all giften. Han vil overta gården og pengene etter foreldrene, noe som selvsagt skulle tilfalt den eldre broren. Og planen hans fungerer. Lillesøsteren sier aldri noe til foreldrene, for sorgen over eldste sønnens død er mer enn nok for dem, hun vil ikke legge sten til byrden. Men ondskapen bryter løs på gården. Yngstesønnen skjuler ingenting for dem, han gjør ting som et menneske med vettet i behold aldri ville funnet på. Og han har søsteren i et jerngrep. Hun er medskyldig i å skjule et drap. To år etterpå forsvinner han. Ikke spor etter ham i kirkebøker eller noe annet sted. Søsteren føder en datter utenfor ekteskap. Dette er siste året det går an å oppholde seg på gården i uken rundt den eldste sønnens død. I trehundre år har familien reist bort denne uken. Jeg må innrømne at jeg flirte godt av dette. Ikke skulle vel en gammel spøkelseshistorie skremme meg ut av eget hjem. Så jeg ble. Dette var takk og lov før vi fikk barn, så det var bare meg og mannen min hjemme. Første døgnet skjedde det ingenting, men den andre dagen var helvete løs. Virkelig helvete. Midt på dagen, nydelig klart høstvær, jeg holdt på å sette inn i oppvasmaskinen. Så hører jeg en lyd, et tynt, skjærende skrik fra loftet. Mannen min kommer løpende inn fra verandaen, hvor han har sittet med kaffekoppen, helt hvit i fjeset. Skriket går over i jamring, dødsralling. Og det er høyt, overdøvende høyt. Vi hører tramping på loftet også, fra samme stedet som jamringen. Vi går opp på loftet, dette må være noen som driver ap med oss. Døren inn til den gamle delen av huset går plutselig ikke ann å åpne. Vi hører at det folk der, det er skriking, jamring og stønning. Vi går ned igjen. Mannen min setter en stige opp til vinduet og kikker inn. Det er ingen der, men vi hører dem klart som dagen. Det er helt sinnsykt. Idet mannen min går ned av stigen blir den slengt avgårde med voldsom kraft, den treffer et hagebord 15 meter unna og det knuser rett og slett. Det er helt uaktuelt å bli der, bare den fryktelige jamringen fra loftet er nok til tørne. Vi løper inn, rasker med oss bilnøkler og lommebøker og idet jeg smeller gangdøra igjen bak oss hører jeg et smell i veggen fra innsiden. Vi drar til mine foreldre som bor et par kilometer unna og blir hele uken. Moren min ler ikke, men hun klarer ikke dy seg for å komme med et lite "hva var det jeg sa". Da vi kom hjem igjen så jeg hva som hadde forårsaket smellet i veggen da vi dro. Ved siden av gangdøra stod kokkekniven min 5 cm inn i veggen. Men vi bor her fremdeles og for de som lurer så stammer jeg altså fra datteren til lillesøsteren. Dessverre er det vel sannsynlig at jeg stammer fra den yngste tvillingbroren også. Anonymkode: b21d2...1cc Denne bør du sende inn til Åndenes Makt! Anonymkode: c4d8c...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #77 Del Skrevet 11. august 2016 Anonymkode: e68f4...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #78 Del Skrevet 13. august 2016 Opplevd mye jeg ikke kan forklare. Foreldrene min har begge vardøger i mange år og det er kun jeg som hørte de, mine søsken kunne være sammen med meg men de hørte ikke det. F.eks jeg kunne høre bilen komme og kjører inn i innkjørselen, vi bodde øde til så det var ikke besøk til naboen. Hører at garasjeporten åpner seg, bilen kjører inn, skritt opp trappen ute, ytterdøra åpner seg, at de kler av seg sko og jakke i gangen. Og så stille. Kikket jeg ut av vinduet mens jeg f.eks hører at garasjeporten åpner seg så blir det stille og garasjeporten er lukket. En stund etterpå skjer det samme og de kommer. Eller pappa hentet ved ute og kom inn i gangen igjen, jeg var ivrig etter å spørre om noe så gikk til gangen men han var ikke der og kom ca 5 min etterpå. Kunne høre på skritta hvem av de to som kom opp fra første etasje men det kom ingen, og litt etterpå kom den samme personen opp. Dette var som regel på morgenen når jeg stod opp før de, de hadde soverom nede. Så alt skjer ikke bare på natta. Sist dette skjedde var sommeren 2013 og de flyttet høsten 2013. I barndommen i 4 år så jobbet mora mi i en annen kommune og var bare hjemme i helgene, når ringte hjem til hustelefonen så hørte jeg på ringetonen at det var henne. Fysisk umulig på den hustelefonen at lyden var annerledes men for meg var den det. Har sittet barnevakt og hørt barn løpe og le i etasjen over. Mens barnet jeg passe sov tungt. Der sa og en "person" navnet mitt, fikk vite senere at oldemora til venninna mi som bor der hette det samme som meg og har bodd der. I en leilighet jeg bodde alene i så skjedde det mye. Det første var en formiddag like etter jeg flyttet inn der, en sånn verktøydings (husker ikke hva de heter) lå på en kommode i stua og føyk plutselig bortover og landet nesten en meter unna på gulvet. Flisgulv så det smalt godt. Tre ganger gikk brannalarmen i 22-23-tia uten grunn, alle gangene så var jeg rett under. Huseier kom ned da alle brannalarmene i huset er seriekoblet og han som er elektriker fant ikke ut av det. På soverommet så jeg en gang en gutt, kanskje 7-8 år og han stod med ryggen til i en gammeldags pysjamas med striper som går nedover. Nei det var ikke søvnparalyse da jeg ikke sov da. En gang ble jeg vekket av en mannestemme som sa "du" i øret, men det kan ha vært en drøm. En annen morgen, en søndag, så våknet jeg i 8-tiden av banking. Jeg trodde at det hadde klikka for naboen fordi det var tidlig en søndag og masse snø, hvem snekrer da? Huseier var på hytta med resten av familien. Jeg var trøtt men innså etterhvert at bankingen var jo i veggen! Det varte i ca 20 min før jeg ble lei og reiste meg fra senga mens jeg mumla "nei dette gidder jeg ikke høre på". Da ble det stille. Idet jeg gikk ut av rommet følte jeg noen bak meg som lo så jeg snudde meg men det var ingen der. Var ikke redd. Jeg gikk rett ut for å se etter fotspor i snøen men det var ingen, var et blomsterbed ved den veggen min. Et dyr? Jeg bodde der i to år og aldri hørt en sånn lyd før eller siden, og det tok slutta når jeg stod opp. Og dette var en murvegg som gikk et par etasjer opp, ikke en hul vegg med f.eks mus i. På kjøkkenet kunne alle skapdører over benken plutselig stå på gløtt, så lite åpne så jeg klarte ikke åpne like lite uten at de lukket seg selv. Merkelig. Jeg pleide å låse baddøra når jeg var på badet fordi jeg følte meg beglodd over alt bortsett fra på badet. Jeg ville ikke at "noen" skulle komme inn på badet. Men ikke så lenge før jeg skulle flytte igjen så kom jeg hjem på kvelden etter å ha besøkt ei venninne og da stod alle parfymeflaskene (samler så har en del) pent samlet på gulvet, de hadde stått i den øverste hylla ganske høyt opp. Flisgulv så de burde vært knust om de datt ut. En annen hylle med kremer ol så var alt veltet. Jeg følte da at en dame ba meg begynne å pakke men jeg gjorde det ikke det fordi jeg hadde planlagt når jeg skulle begynne å pakke, og angret fordi det ble stress. Følte og at den som åpne kjøkkenskapene var samme dama. Mens alt annet følte jeg var en mann. Bare følelser jeg får. Jeg vurderte å ha på webcameraet med bevegelsessensor på, men jeg turte ikke, var redd for å se noe som hadde gjort meg redd. Selv om det aldri skjedde noe fælt der. Når jeg flyttet (til andre enden av landet og tante og onkel vært på visning for meg) og kom for første gang inn i min nye leilighet så hadde jeg ikke tenkt på de merkelige episodene på lenge da det siste var det som skjedde på badet. Men første tanken jeg fikk når jeg kom inn døra var "herlig her er jeg alene" og så stusset jeg over at jeg tenkte det. Men det var så "friskt", en helt annen atmosfære. Ca 1 år etterpå så døde en av mine beste venninner brått. Hun var frisk så det var et stort sjokk. Ca en mnd etter så begyne gaflene mine å forsvinne, jeg fant de igjen en og en i uteboden mens jeg letet etter noe. Og de lå der jeg fant det jeg lettet etter. F.eks en gang så flyttet jeg på to fulle søppelsekker, og bak de stod det tre esker oppå hverandre og jeg skulle i den underste eska. Så etter en veske. I veska lå gaffelen! Hadde jeg gjort dette i søvne? Neppe, da måtte jeg ha låst opp og igjen 3 dører, og flyttet på ting og tang. Og jeg kunne ikke vite hvilken eske eller pose jeg skulle se i neste gang, det kan bare en synsk person vite. Den siste gangen jeg fant en gaffel i boden så hørte jeg min avdøde venninne le. Da skjønte jeg at det måtte være henne og jeg lo og! Selvfølgelig, hun var jo en ramp! Fant på masse sprell og likte å lure folk. Men hun var bare god. Etter dette med gaflene så forsvant håndkremen som hadde fast plass på plata under sofabordet. Jeg leta i flere uker i min 45 kvm store (lille) leilighet og fant den ikke. En morgen når jeg skulle på jobb så stod den plutselig på kjøkkenbenken, rett ved der jeg nettopp hadde laget matpakke og frokost. Og flaska var stor og knall rosa så godt synlig så den stod ikke der like før. Da skvatt jeg og løp ut litt redd, da skjedde det ikke mer før jeg flyttet. Når jeg da skulle flytte inn til min samboer så telte jeg gaflene for morro skyld og en manglet, jeg ble både irritert og nysgjerrig. Telte et par ganger og viste samboer at en manglet. Fant den ikke. Når jeg pakket ut bestikket hos samboer så var alle gaflene der. Kanskje venninna mi takket for seg Etterhvert ble jeg gravid og fra begynnelsen av svangerskapt og til jeg fødte så satte det seg noen ved føttene mine hver eneste kveld. Vi flyttet etter 6 mnd fordi utleier skulle flytte inn selv (jepp var mye flytting på meg men har bodd på samme plass nå i flere år), og dette fortsatte der vi bor nå. Det som skjedde hver eneste kveld var at jeg la meg, det gikk maks et par min så kjente jeg at madrassen gikk ned rett foran føttene mine. De første gangene satte jeg meg opp og så at madrassen var nede der som om at noen satt på kanten. Dvs det satt noen usynlig der. Ble aldri redd, bare tenkte at det var merkelig men at noen passet på meg. Man er jo ekstra sårbar som gravid. Kunne tatt bilde meg jeg tenkte aldri så langt, kanskje jeg er dum som et nek men det jeg bare tenkte ikke tanken. Skal ta bilde til dere om det skjer om jeg blir gravid igjen 😂 I huset til en kompis skjer det div, har faktisk lest en opplevelse på nettet som skjedde der før han flyttet inn. I et annet forum. At lys slår seg av. Det har skjedd ofte i følge ei venninne som bodde hos han en stund. Ledninger blir dratt ut og går man ut av stua hvor det er en vedovn så slukkes ovnen og er iskald få minutter etterpå, selv om det var full fyr. Jeg får alltid frysninger der og har bare opplevd dunking på et vindu i andre etasje, så selvfølgelig ut men var ingen der. Og at kattungene de hadde en gang var spinnville, ikke sett dyr oppføre seg sånn. Svigers hadde en sommer i følge sønnen vår som var 1.5 år en mann på gjesterommet hvor vi sov. Sønnen vår våknet hysterisk flere ganger hver natt der, det har aldri skjedd før eller siden andre plasser eller på samme rom. Naboene opplevde uforklarlige ting på samme tid (svigerfar snakket med noen av de om dette), og der og da ble den gamle asfalten byttet ut av bråkete maskiner. Kanskje "noen" som ble irritert og besøkte flere av husene i gata den sommeren? Om noen ikke tror meg så DRITER jeg i det! Anonymkode: bd5c6...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #79 Del Skrevet 13. august 2016 Glemte å fortelle noe som skjedde på jobb. Jeg var assistent på en ganske gammel skole, jobbet også på SFO. En ettermiddag hadde jeg siste vakt og var helt alene i bygget etter siste barn ble hentet. Etter å ha stengt SFO så gikk jeg til garderoben for å hente jakka og bytte til utesko. Døra til garderoben var låst men det skjedde ofte når jeg hadde siste vakt, noen som låste den før de dro, men jeg hadde jo nøkkel. Jeg måtte slå på lyset, er ikke vinduer der så det var helt mørkt. Jeg låste meg inn og i det jeg skulle til å slå av lyset i garderoben for å gå ut igjen så hørte jeg at noen plutselig vasket hendene inne på det ene toalettet som var like ved lysbryteren. Det var ikke lyder i rørene men noen som vasket hendene, jeg hører forskjell på det, da så jeg at toalettdøra var låst. Det hadde ikke kommet noen inn etter meg. Jeg banket på og sa noe sånt som "jeg går nå så du blir den siste i bygget så husk å låse dørene", fikk ikke svar, banket på flere ganger og pratet men fikk ikke svar. Noen vasket hendene hele tiden. Jeg bare slo av lyset, låste døra og gikk. Jeg nevnte dette til en kollega og hun har og opplevd lyder i skolebygget når hun har vært alene. Anonymkode: bd5c6...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #80 Del Skrevet 13. august 2016 Jeg bor på en gammel gård med flere hus. Det ene bor vi i selv og det andre leier vi ut. Jeg har aldri opplevd noe i huset vi bor i, men moren min som overhodet ikke tror på slike ting opplevde å se en skygge/noe som rørte seg på toppen av trappa opp til 2 etg. Hun trodde først det var katten, og ble skikkelig redd da den plutselig kom inn katteluka og hadde vært ute. Hun gikk opp for å se men fant ingenting spesielt I det andre huset har jeg opplevd noe en gang. Da så jeg en dame som har bodd her tidligere (vært død i ca 60 år). Åpnet døra til gangen og da ser jeg henne sittende der i gangen og jeg hopper bakover av forskrekkelse, men når jeg ser igjen er det (selvfølgelig) ingen der. Jeg tror heller ikke på sånt selv og tror det må være underbevisstheten min som spilte meg et puss, selv om også det er merkelig for jeg gikk og tenkte på noe helt annet. Aldri opplevd noe liknende heldigvis. Var helt tydelig en dame jeg så, og jeg kjente henne igjen fra bilder. Ubehagelig i alle fall. Dette huset leier vi ut og flere av de som har leid der har hevdet at det spøker. Godt voksne mannfolk også. De har hørt ting og så videre, men jeg tror det henger sammen med at det er et stort og gammelt hus som kan være skummelt i seg selv. Anonymkode: 9a604...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå