Gå til innhold

Å frakte Champanje i kofferten på fly, går det bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det med vin mange ganger, men går det bra med bobler? Skjønner jo at den sikkert blir litt ristet og at den må åpnes forsiktig, men kan den eksplodere?

Anonymkode: 08fb6...316

Videoannonse
Annonse
Gjest Khloe
Skrevet

Jeg har gjort det et par ganger, og det har gått helt fint begge gangene :)
Men pakk den godt inn i noe mykt, og ta en tett plastpose rundt. Da er du på den sikre siden HVIS det skulle gå galt.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Khloe skrev:

Jeg har gjort det et par ganger, og det har gått helt fint begge gangene :)
Men pakk den godt inn i noe mykt, og ta en tett plastpose rundt. Da er du på den sikre siden HVIS det skulle gå galt.

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det med vin mange ganger, men går det bra med bobler? Skjønner jo at den sikkert blir litt ristet og at den må åpnes forsiktig, men kan den eksplodere?

Den kan ikke eksplodere.Champagneflasker er laget med svært tykt glass, for å tåle et trykk på ca. seks ganger atmosfæretrykket. Dersom trykket inne i flasken skulle nærme seg grensen for hva flasken strukturelt tåler, er det bokstavelig talt en sikkerhetsventil der. Korken er spent fast i flaskeåpningen med en ståltråd og en metallkapsel. Denne strukturen tåler ikke like høyt trykk som flasken, og resultatet av en eventuell (og usannsynlig) trykkstigning vil presse korken ut av flasken før flasken kan eksplodere. Det skal ekstremt mye til før det skjer også.

På grunn av den solide flasken og det høye trykket på innsiden tåler champagneflasker også mye mer enn vinflasker uten å knuse.

Anonymkode: 4c6e9...990

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den kan ikke eksplodere.Champagneflasker er laget med svært tykt glass, for å tåle et trykk på ca. seks ganger atmosfæretrykket. Dersom trykket inne i flasken skulle nærme seg grensen for hva flasken strukturelt tåler, er det bokstavelig talt en sikkerhetsventil der. Korken er spent fast i flaskeåpningen med en ståltråd og en metallkapsel. Denne strukturen tåler ikke like høyt trykk som flasken, og resultatet av en eventuell (og usannsynlig) trykkstigning vil presse korken ut av flasken før flasken kan eksplodere. Det skal ekstremt mye til før det skjer også.

På grunn av den solide flasken og det høye trykket på innsiden tåler champagneflasker også mye mer enn vinflasker uten å knuse.

Anonymkode: 4c6e9...990

Tusen takk for at du tok deg tid til et informativt svar!

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg hjemme med alle mine flasker :) Det gikk kjempefint, kommer nok til å gjøre det igjen. Sykt mye bedre utvalg og priser i Frankrike enn på flyplassen.

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...