Gå til innhold

Tips til kjøkken mottas med takk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har nylig kjøpt hus der det er et gammelt (10-15 år) gammelt sigdal-kjøkken i furu. Vi har et stramt budsjett, så det lureste er egentlig å pusse det opp på et vis.

jeg vil jo helst ha rene linjer og matte farger, men kjøkkenet er furu og romantisk stil med utskjæringer.

er det noen som har gode tips? ❤️

Anonymkode: bdc67...2e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skift ut skapdører og skuffefronter, og behold skroget?

Anonymkode: 2a9f4...ce3

AnonymBruker
Skrevet

superfront.com

Anonymkode: ec29e...ea0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skift ut skapdører og skuffefronter, og behold skroget?

Jeg er helt grønn på dette, men ja, det er jo en god idé! Kanskje det ikke er altfor dyrt heller. Men jeg er redd for at hvis det er for gammelt, at ikke finnes fronter og sånn som passer?

AnonymBruker
Skrevet

Kan målene på skapdører og skuffefronter stemme overens med Ikea sine skapdører og skuffefronter?

Evt kan du være heldig å finne brukte fronter/ dører og/ eller HELE KJØKKEN  svært billig på Finn.no :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan målene på skapdører og skuffefronter stemme overens med Ikea sine skapdører og skuffefronter?

Evt kan du være heldig å finne brukte fronter/ dører og/ eller HELE KJØKKEN  svært billig på Finn.no :)

Det må jeg sjekke opp i, håper det er så lett! Kjøkkenet er jo fint og helt, men jeg får helt noia av fargen og stilen 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan få solgt dine gamle skap- og skuffefronter også, på Finn :Nikke:

Eller kanskje noen vil bytte?

Prøv å sett inn annonser på Finn angående kjøp, bytte og/ eller salg

Jeg har også sett hele kjøkken bli gitt bort på Finn

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt grønn på dette, men ja, det er jo en god idé! Kanskje det ikke er altfor dyrt heller. Men jeg er redd for at hvis det er for gammelt, at ikke finnes fronter og sånn som passer?

Du finner nok noe som passer. Det finnes også firma som reiser rundt og tilbyr utskiftning av dører og fronter. Det er ganske standard mål på de fleste kjøkkenskapdører og skuffefronter. I noen tilfeller må det vel tilpassing til m.m..

De fleste kjøkkenmerker kan man få dører og fronter til i mange tiår fremover :)

Skrevet

Kanskje det kan hjelpe å male kjøkkenet? Støtter ellers forslaget med å bytte fronter.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan dere male kjøkkenet, det er den rimeligste løsningen

Jeg skiftet nylig ut fonter på mitt Norema kjøkken, 8 skapdører + 3 skuffer, kun fontene, monteringen tok vi selv, kostet da rett over 7000 kr. Vel anvendte penger for meg, da det var furukjøkken-fonter da jeg flyttet inn, nye fonter økte hele hverdagstrivselen :) 

Anonymkode: e3233...88a

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode råd, alle sammen! Jeg har jo trodd at dette har vært helt håpløst jeg :P Nå er det håp! Dette blir spennende :) Satser på at det blir bra med å male og skifte fronter, håper det ikke blir altfor dyrt. Uansett billigere enn å skifte hele sullamitten :) 

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan dere male kjøkkenet, det er den rimeligste løsningen

Jeg skiftet nylig ut fonter på mitt Norema kjøkken, 8 skapdører + 3 skuffer, kun fontene, monteringen tok vi selv, kostet da rett over 7000 kr. Vel anvendte penger for meg, da det var furukjøkken-fonter da jeg flyttet inn, nye fonter økte hele hverdagstrivselen :) 

Anonymkode: e3233...88a

Hvordan fant du fronter som passet? Bestilte du disse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...