Gå til innhold

Hvis man som jente i 20-årene ikke får oppmerksomhet ute på byen..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

og blir mer eller mindre oversett av menn, mens venninner blir sjekket opp og får oppmerksomhet. Betyr det at man er den minst attraktive? :( Hva tror dere kan være grunnen til at man ikke blir lagt merke til? 

Anonymkode: a23a6...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke at jeg skjønner hvorfor du vil ha oppmerksomhet av fulle mannfolk på byen, men uansett. Kanskje du er innadvendt eller at du har litt lav selvtillit og at det vises godt utenpå? Kanskje du ikke er så sprudlende? Dette er nok noe du vet litt selv. 

Men mitt tips er å ikke finne oppmerksomhet på byen. Oppmerksomhet av fulle, kåte mannfolk betyr ingenting. Finn deg heller noen som virkelig setter pris på deg, ikke noen som bare vil pule deg og reise før sola står opp igjen. 

Anonymkode: 5bdc1...d17

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir heller aldri sjekket opp, og har aldri blitt spandert på av noen jeg ikke kjenner relativt godt fra før. Tror nok det har med utstråling å gjøre. Jeg luter litt i skuldrene og ser ut som jeg er trøtt. Ellers er jeg ganske pen, vil jeg si selv. Tror de som blir sjekket opp smiler ganske konstant, og når de får blikkontakt med noen så smiler de til dem. Og man må vel være flink til small talk, og å virke interessert i det andre har å si. 

Tror ikke det trenger å bety at du er den minst attraktive! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg skjønner hvorfor du vil ha oppmerksomhet av fulle mannfolk på byen, men uansett. Kanskje du er innadvendt eller at du har litt lav selvtillit og at det vises godt utenpå? Kanskje du ikke er så sprudlende? Dette er nok noe du vet litt selv. 

Men mitt tips er å ikke finne oppmerksomhet på byen. Oppmerksomhet av fulle, kåte mannfolk betyr ingenting. Finn deg heller noen som virkelig setter pris på deg, ikke noen som bare vil pule deg og reise før sola står opp igjen. 

Jammen, poenget er jo at alle mener at på byen er ikke folk så kresne, og når jeg da ikke får oppmerksomhet, så begynner jeg jo å tenke at det er noe med utseende mitt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jammen, poenget er jo at alle mener at på byen er ikke folk så kresne, og når jeg da ikke får oppmerksomhet, så begynner jeg jo å tenke at det er noe med utseende mitt.  

Hvis du er lettkledd skal du se at du får mer enn nok oppmerksomhet om det er det du vil ha. Har du litt selvrespekt holder du deg for god for det og får selvtillit ett annet sted enn på byen. På byen er det ikke hvor pen du er i ansiktet som spiller en rolle. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og blir mer eller mindre oversett av menn, mens venninner blir sjekket opp og får oppmerksomhet. Betyr det at man er den minst attraktive? :( Hva tror dere kan være grunnen til at man ikke blir lagt merke til? 

Kommer jo an på omstendighetene. Oppsøker venninnene dine mer oppmerksomhet enn deg eller er dere begge like passive/aktive? Klart at om venninnene dine går bort til menn, sender blikk eller sitter slik at det går an å sette seg ved siden av eller overfor henne så blir man oftere sjekket opp. 

I tillegg så handler jo mye om hvor attraktiv man er om hvordan man sminker og kler seg. 

Og det å være minst attraktiv i vennegjengen kan jo være både fordi man er lite attraktiv eller fordi man har veldig attraktive venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er lettkledd skal du se at du får mer enn nok oppmerksomhet om det er det du vil ha. Har du litt selvrespekt holder du deg for god for det og får selvtillit ett annet sted enn på byen. På byen er det ikke hvor pen du er i ansiktet som spiller en rolle. 

Dette trengte jeg å lese i dag, merker jeg. Har lenge hatt samme fenomen som ts. Hvis man har litt lav selvtillit kan man lett bli oppmerksomhetssyk og søke aksept fra ymse steder. Holdning og utstråling har mye å si for å få napp. 

Noen ganger trenger man å høre at man ikke må være perfekt for å være god nok, og det hjelper i hvert fall ikke å oppsøke nattklubber for å få bekreftelse. All PR er ikke god PR. TS, du er sikkert pen nok som det er, i tillegg til at du sikkert har mange andre gode egenskaper. Antall sjekkere på by'n reflekterer ikke hvor stor verdi du har eller nødvendigvis hvor vakkert utseende du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge

Det er nok ikke et tegn på at du er mindre attraktiv, nei. Der kan være mange grunner til at du ikke får oppmerksomhet. 1) du er sjenert 2) du er "utilgjengelig", det vil si du holder deg for deg selv, mengder deg ikke med andre og tar ikke initiativ til prat 3) du gjør ikke så mye utav deg selv, altså man hører deg ikke når du prater eller ler, man ser deg ikke på dansegulvet eller ved baren og slike ting 4) du kler deg "standard", altså du blender deg inn i mengden og skiller deg ikke ut. 

Personlig får ikke jeg noe spesielt med oppmerksomhet ute på byen jeg heller. Men det er fordi jeg ikke liker det, så da gjør jeg minimalt ut av meg selv. Får dessverre noen ganger oppmerksomhet ettersom jeg etter stilen å dømme skiller meg ut, og jeg ler så jævla høyt når jeg er full, men da gjemmer jeg meg bare. Skill deg litt mer ut og vær litt mer tiltalende så flokker nok folk seg rundt deg. Det hjelper om du fremhever et karakteristisk utseende ved hjelp av sminke, men ikke overdriv. Har du bra kropp, vis den frem, men med måte. Vil du derimot virkelig tiltrekke deg oppmerksomhet så er det bare å trashe i vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet jo selv hvordan du ser ut. Ikke la fulle mannfolk på byen bestemme verdien av utseende ditt. 

Det er utallige grunner til at menn ikke tar kontakt med deg. Som oftest dreier det seg om et kroppsspråk som ikke inviterer til kontakt. Du skriver jo selv at berusede menn ikke er særlig kresne, så utseende er absolutt ikke den viktigste faktoren på en fuktig bytur. 

Jeg synes som nevnt uansett ikke at du skal bry deg noe om dette. Er disse fulle mennene noe du i det hele tatt har lyst på? Jeg synes du skal søke etter bekreftelse andre steder. 

Anonymkode: 4b5f9...7cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kannskje du ikke føler deg trygg ute på byen og har derfor lukket kroppspråk. Men du går ikke glipp av noe som helst. Slipper fulle karer som nærmest stikker tungen hele veien ned i tarmene, diskusjonen om hvor ubehagelig kondomen er og slipper for å våkne opp med fyllesjuk fremmed som ikke har styr på invollene.

Fyllepuling fungerer dessverre ikke veldig godt i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vil finne denne videoen interessant. Tar for seg at det ikke bare er utseende som teller på fest eller ute på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var yngre hadde jeg en typisk isprinsesse oppførsel ute på byen,så konstant overlegen ut. Hvis jeg fikk oppmerksomhet av noen så var det for at de skulle fortelle meg akkurat hvor bitch jeg var/så ut. Sannheten var jo at jeg var super sjenert og usikker på meg selv. Nå har jeg blitt trygg på meg selv med årene og er mye mer utadvendt og smilende når jeg er ute, får mye oppmerksomhet og hyggelige kommentarer. Så tror absolutt det viktigste er hvordan du fremstår. Det betyr ikke at du er uattraktiv utseendemessig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...