lady90 Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Vi skal ha et bittelite bryllup forhåpentligvis neste måned. Planen var å ta vielsen på tinghuset med kun oss to og barna, og så ha en bryllupsmiddag på restaurant påfølgende fredag/lørdag med kun den aller nærmeste familien. Ettersom tinghuset kun har vielser i ukedagene og fredager og samboers familie bor langt unna blir det mest praktisk å ta middagen på lørdag. Er dette rart? Må da ta på brudekjolen/fikse håret hos frisør to dager på samme uke. For jeg vil jo ha på brudekjolen på middagen også. Bildene tenkte vi å ta etter vielsen. Noen som forresten vet om det er mulig å booke tid for vielse før man har prøvingsattesten? Vi søkte for 1,5 uke siden og har ikke hørt et pip og det kunne ta 3-4 uker. Litt vanskelig å booke dato for middag når vi ikke vet når vielsen finner sted. Alternativet er vel å ta middagen før vielsen, men kanskje litt rart? Det blir som sagt kun oss 4 på selve vielsen da. 1
lingua franca Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 Jeg synes ikke det er rart, men folk er forskjellige. De fleste steder (hør på ditt lokale tinghus) er det ikke mulig å bestille vielse før man har prøvingsattesten. Kjenner til det problemet... Det er vanskelig ikke å vite helt sikkert på forhånd når man skal planlegge noe. Men det er svært sjelden man IKKE får den dagen man ønsker Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #3 Skrevet 19. juli 2016 Den 18.7.2016 at 22.04, lady90 skrev: Ettersom tinghuset kun har vielser i ukedagene og fredager og samboers familie bor langt unna blir det mest praktisk å ta middagen på lørdag. Er dette rart? Synes det høres mer fornuftig enn rart ut. Men hvis det ikke er så mange gjester går det jo an å høre om de kunne vært tilstede for middag på fredag om vielsen er på fredag. Middag før vielsen er litt mer rart. Men hva jeg og andre mener er jo ikke noe å bry seg om, så lenge det funker for dere. Er jo fint å ha det hele på samme dag. Anonymkode: 03c12...e87
Forundret.. Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Ikke rart. Kjør på! Vet om folk som har hatt festen to år senere til og med.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 Vi giftet oss hos byfogden om fredagen og hadde fest om lørdagen. Var en liten fest, da. Med bare nærmeste familie og forlovere med partnere. Anonymkode: 7fe84...37a
Serafina. Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Det er ikke rart og jeg vet om flere som har gjort dette. Både hatt vielsen fredag og fest lørdag til å ha festen/middagen flere måneder etter vielsen. Gjør det som føles riktig for dere.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 Den 18. juli 2016 at 22.04, lady90 skrev: Vi skal ha et bittelite bryllup forhåpentligvis neste måned. Planen var å ta vielsen på tinghuset med kun oss to og barna, og så ha en bryllupsmiddag på restaurant påfølgende fredag/lørdag med kun den aller nærmeste familien. Ettersom tinghuset kun har vielser i ukedagene og fredager og samboers familie bor langt unna blir det mest praktisk å ta middagen på lørdag. Er dette rart? Må da ta på brudekjolen/fikse håret hos frisør to dager på samme uke. For jeg vil jo ha på brudekjolen på middagen også. Bildene tenkte vi å ta etter vielsen. Noen som forresten vet om det er mulig å booke tid for vielse før man har prøvingsattesten? Vi søkte for 1,5 uke siden og har ikke hørt et pip og det kunne ta 3-4 uker. Litt vanskelig å booke dato for middag når vi ikke vet når vielsen finner sted. Alternativet er vel å ta middagen før vielsen, men kanskje litt rart? Det blir som sagt kun oss 4 på selve vielsen da. Det er midt i sommerferien i tillegg så du må ha tålmodighet. mange har ferie. Anonymkode: 55624...09b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #8 Skrevet 23. juli 2016 Den 21.7.2016 at 17.12, Serafina. skrev: til å ha festen/middagen flere måneder etter vielsen. Vet du hvorfor de hadde fest flere mnd senere? Hvorfor hastet det med vielse? Hvorfor ikke vente til når man ønsker å ha festen? Anonymkode: 03c12...e87
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2016 #9 Skrevet 23. juli 2016 Vi gjorde det sånn. Giftet oss i utlandet og hadde festen hjemme en uke etter. Fikk ingen negative reaksjoner på dette. Anonymkode: 015d2...363
Bokdamen Skrevet 25. juli 2016 #10 Skrevet 25. juli 2016 Den 23.7.2016 at 19.06, AnonymBruker skrev: Vet du hvorfor de hadde fest flere mnd senere? Hvorfor hastet det med vielse? Hvorfor ikke vente til når man ønsker å ha festen? Anonymkode: 03c12...e87 Jeg kjenner folk som giftet seg i hemmelighet bare de to på reise og hadde festen når de hadde tid og råd (samt at folk måtte ha invitasjon litt tid i forveien). Er par giftet seg pga sykdom og rett til innsyn/ta beslutninger for partneren og giftet seg senere når h*n var bedre. Noen andre jeg kjenner giftet seg bare de to, men så angret de og hadde en kjempefest sommeren etter. Og vi flyttet vielsen (men ikke festen) pga alvorlig sykdom i egen familie. Så det kan være ekstremt mange ulike grunner til at man gjør det sånn.
Helena83 Skrevet 25. juli 2016 #11 Skrevet 25. juli 2016 Den 7/23/2016 at 19.12, AnonymBruker skrev: Vi gjorde det sånn. Giftet oss i utlandet og hadde festen hjemme en uke etter. Fikk ingen negative reaksjoner på dette. Anonymkode: 015d2...363 Noe sånt kunne jeg og tenkt meg, hadde dere med noen fra familien eller venner til utlandet og?
Serafina. Skrevet 25. juli 2016 #12 Skrevet 25. juli 2016 Den 23. juli 2016 at 19.06, AnonymBruker skrev: Vet du hvorfor de hadde fest flere mnd senere? Hvorfor hastet det med vielse? Hvorfor ikke vente til når man ønsker å ha festen? Anonymkode: 03c12...e87 Et par ville gifte seg i utlandet bare de to og hadde vennefest på et senere tidspunkt og middag med nærmeste familie ganske rett etter de kom hjem fra ferien/bryllupsreisen. Et annet par hadde en ordinær fest noen måneder etter vielsen og kun nærmeste familie på middag etter vielsen. Hvorfor de valgte det vet jeg ikke, men synes jeg heller ikke er viktig. Et tredje par hadde også festen måneder etter vielsen, som forrige par, og hadde fest i romjulen hvis jeg husker riktig. Det kan være for det var lettere å samle venner og familie som er spredt rundt i verden når det er ferietid. De fortalte ikke noen om vielsen heller, annet enn de nærmeste, og da er det jo også naturlig at det går litt tid før festen kan bli holdt.
maria.magdalena83 Skrevet 26. juli 2016 #13 Skrevet 26. juli 2016 (endret) Vi giftet oss på Tinghuset for litt siden, skal ha bryllup i Italia neste år med nærmeste familie og venner, og fest for "alle" hjemme etter det igjen 😂 Gjør det på den måten dere har lyst til og som er best for dere👊💘 Vi fikk prøvingsattest etter en uke, og kunne velge dag selv. (Men det var før sommerferien) Kunne ikke bestille vielsen uten attesten. Endret 26. juli 2016 av maria.magdalena83
Blackbird Skrevet 26. juli 2016 #14 Skrevet 26. juli 2016 Hvis dere får giftet dere på en fredag kan dere vel ha middag samme dag? Ganske vanlig rundtomkring 😊 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2016 #16 Skrevet 26. juli 2016 17 timer siden, Helena83 skrev: Noe sånt kunne jeg og tenkt meg, hadde dere med noen fra familien eller venner til utlandet og? Ja, vi hadde med søsken og foreldre, og datteren vår. Anonymkode: 015d2...363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå