Gå til innhold

Flere her som liker sterk mat/prøver å venne seg til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i et års tid sakte, men sikkert begynt å venne meg til sterk mat. Jeg har alltid likt litt sterkere mat enn familien og vennene, men nå har jeg bestemt meg for å spise sterkere mat. Ikke bare fordi det er godt, eller interessant. Men fordi jeg har lest en del om fordelene ved ulike chili-sorter + det finnes så mange fantastiske retter der ute som er sterke, som jeg ellers aldri kunne spist uten å kveles... :fnise:

Så langt har jeg gått fra å reagere på jalapeño og synes de er sterke til å kunne knaske de som vanlig paprika, og nå bruker jeg kajennepepper + andre sterkere chilier i maten min også. Synes det får fram smakene bedre og nå synes jeg mild mat ofte blir litt kjedelig. Haha! :) 

Dette har åpnet mulighetene mine føler jeg; jeg kan spise mat jeg ellers hadde syntes var grusomt sterke og uspiselige. Jeg har oppdaget nye retter jeg aldri hadde visst om før, hadde jeg ikke blitt interessert i sterk mat.

Flere som har gjort det samme? Hvordan begynte det og hva kan du spise nå som du aldri i livet kunne spist før? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i sterk mat, og har vært det så lenge jeg kan huske. Hva jeg kan spise er langt i fra det samme som hva jeg liker å spise, men jeg får nå i hvert fall ned en habanero uten å tro jeg skal dø. Godt er det imidlertid ikke.

Det beste og sterkeste jeg noen gang har spist var hos en pakistansk familie i Hong Kong. Skulle gjerne visst hva jeg spiste, men jeg snakker verken kantonesisk eller urdu, og de snakket ikke norsk. Grillet lam og kylling var det i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...