AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Vi har begge barn fra før. Vi bor sentralt og det går busser hele døgnet. Jeg sier at min tenåring må gå/sykle når han skal ting i nærheten. Så til "problemet". Stesønnen min (også tenåring) vil bli kjørt overalt, selvom det tar 5 min å gå. Han spør meg minst to ganger om dagen, jeg sier at han kan gå/sykle eller spørre far. Jeg synes de kan gå, mannen min er uenig. Er jeg feks hjemme med de alene, blir det sure miner. Mannen har også uttrykt at jeg ikke hjelper til med å få han på feks fotballtrening, dit tar det maks 5 min å sykle. Er jeg fryktelig sær? Jeg kan jo heller ikke gjøre forskjell, blir jo helt galt ift min sønn. Anonymkode: ea2d7...833
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 Må si jeg holder med deg her. 5 minutter å sykle er ingenting. Greit nok om det pøsregner, men ellers... Nei ikke noe problem. Tenk så dyrt det blir med all denne småkjøringen og. Anonymkode: ffb24...946 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg holder med deg her. 5 minutter å sykle er ingenting. Greit nok om det pøsregner, men ellers... Nei ikke noe problem. Tenk så dyrt det blir med all denne småkjøringen og. Anonymkode: ffb24...946 Jeg har sagt at jeg kjører dem om det pøsregner, men synes ellers at de kan gå/sykle. Anonymkode: ea2d7...833
Lykkehjerte Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har begge barn fra før. Vi bor sentralt og det går busser hele døgnet. Jeg sier at min tenåring må gå/sykle når han skal ting i nærheten. Så til "problemet". Stesønnen min (også tenåring) vil bli kjørt overalt, selvom det tar 5 min å gå. Han spør meg minst to ganger om dagen, jeg sier at han kan gå/sykle eller spørre far. Jeg synes de kan gå, mannen min er uenig. Er jeg feks hjemme med de alene, blir det sure miner. Mannen har også uttrykt at jeg ikke hjelper til med å få han på feks fotballtrening, dit tar det maks 5 min å sykle. Er jeg fryktelig sær? Jeg kan jo heller ikke gjøre forskjell, blir jo helt galt ift min sønn. Anonymkode: ea2d7...833 Sær nei, det høres riktig ut i mine ører! Tenker at det lureste og beste er å ha like regler for begge tenåringene! Spesielt bra å gå eller sykle til treningene, det er god oppvarming (selv om de varmer opp på selve treningen), og perfekt å sykle seg "ned" etter treningen! Bra for helsen, logistikken og ikke minst miljøet å sykle til treninger som er såpass nærme! En fin regel kan kanskje være å kjøre de dersom været skulle være fryktelig kjipt en dag med nedbør eller sprengkulde?
Supernova17 Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Enig med deg, TS. Alle har bare godt av å gå og sykle. Det er mer stress å kjøre småturer. Når de sykler kan de gå hjem akkurat når de vil :D
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 På dagtid kan de fint gå og sykle. Er de ikke fornøyde med det, så får de bruke egne penger på kollektiv trfikk. Men sent på kvelden går eller sykler ikke ungdommer ute, da hentes og eventuelt bringes de. Men kanskje det er forskjell på å ha stedøtre/jenter her? Anonymkode: 4a437...b34 2
Lykkehjerte Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På dagtid kan de fint gå og sykle. Er de ikke fornøyde med det, så får de bruke egne penger på kollektiv trfikk. Men sent på kvelden går eller sykler ikke ungdommer ute, da hentes og eventuelt bringes de. Men kanskje det er forskjell på å ha stedøtre/jenter her? Anonymkode: 4a437...b34 Helt enig med deg! Dag og ettermiddag kan de fint ordne seg selv, dersom avstanden tilsier det. Sene kvelder bør gutter som jenter bringes og hentes!
Minlillesky Skrevet 18. juli 2016 #8 Skrevet 18. juli 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har begge barn fra før. Vi bor sentralt og det går busser hele døgnet. Jeg sier at min tenåring må gå/sykle når han skal ting i nærheten. Så til "problemet". Stesønnen min (også tenåring) vil bli kjørt overalt, selvom det tar 5 min å gå. Han spør meg minst to ganger om dagen, jeg sier at han kan gå/sykle eller spørre far. Jeg synes de kan gå, mannen min er uenig. Er jeg feks hjemme med de alene, blir det sure miner. Mannen har også uttrykt at jeg ikke hjelper til med å få han på feks fotballtrening, dit tar det maks 5 min å sykle. Er jeg fryktelig sær? Jeg kan jo heller ikke gjøre forskjell, blir jo helt galt ift min sønn. Anonymkode: ea2d7...833 Jeg holder med deg altså! Da jeg var lita (vokste opp på landet) var det 3 km til skolen og 4 km til sentrum. Med både bratte oppoverbakker og nedoverbakker og hit og dit. Jeg og min bror vi syklet frem og tilbake flere ganger om dagen. Selv om mamma og pappa kunne kjøre, så ville vi heller sykle og/eller gå. Selv i regnvær og snø. Ingen problem i det hele tatt! Bare sunt for barna å bruke beina sine og komme seg frem og tilbake på egenhånd. Mange barn nå til dags er så fryktelig late. Som oftest ikke barna sin feil, da noen foreldre gir lett etter Vis far denne tråden her med mange ulike svar. Det er lurt å være enige om det samme. Ellers kommer det nok ikke til å gå..
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #9 Skrevet 18. juli 2016 13 minutter siden, Lykkehjerte skrev: Anonymkode: ea2d7...833
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #10 Skrevet 18. juli 2016 Skjedde noe med siteringen Like regler blir vanskelig når han kjører, men tror ikke min sønn bryr seg veldig. Han spør veldig sjeldent om å bli kjørt. Er det minus 15 eller masse regn, så kjører jeg. Anonymkode: ea2d7...833
Lykkehjerte Skrevet 18. juli 2016 #11 Skrevet 18. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjedde noe med siteringen Like regler blir vanskelig når han kjører, men tror ikke min sønn bryr seg veldig. Han spør veldig sjeldent om å bli kjørt. Er det minus 15 eller masse regn, så kjører jeg. Anonymkode: ea2d7...833 Skjønner! Beste hadde vært om dere ble enige, tenker jeg,for personlig tenker jeg at det blir feil når den ene blir kjørt og ikke den andre. Burde ha samme tilbudet i samme familie/under samme tak, syns jeg, uavhengig samme biologiske foreldre eller ikke. I alle fall en enighet om hvordan det skal være. Ikke alle som protesterer på ulik behandling, men kan likevel gjøre vondt i sjelen for det. (Sier ikke her at det gjelder din sønn, men generelt er det ikke alle som tar seg bryet å si i fra, om du skjønner hva jeg mener) Skjønner også at det er lettere sagt enn gjort mht mye i blandede familier, hver situasjon er unik! Når det er sagt, så tror jeg at du gir en fin gave til din sønn! Tror han forstår selv og er nok enig med deg mht dine meninger rundt det med kjøring! Håper at du fortsetter med å holde på ditt mht at du forventer det samme av din stesønn, at dersom kun du er hjemme, at da får han gjøre som sin bonusbror! Syns du høres god og fornuftig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå