AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Jeg ser det er mange som får rådet "finn deg en ny" etter de har blitt dumpa. Jeg syns dette er litt stygt, vitner om at mennesker bare kan byttes ut som gamle sokker. Mener ikke at man skal holde seg unna menn resten av livet, men er løsningen virkelig å bare finne seg en ny mann etter et brudd? For min del så har jeg kjærlighetssorg lenge etter et brudd. Kan vare i flere år. Bare tanken på å ha sex eller kose med en annen mann enn exen min gjør meg kvalm. Så de gangene jeg har fått rådet: "ikke depp over han, bare finn deg en ny da vel" så blir jeg irritert. Følelsene mine forsvinner ikke sånn uten videre. Hva er grunnen til at det er sånn fokus på å få seg ny kjæreste etter et brudd? Tror dere virkelig man blir noe lykkeligere av det? Anonymkode: e3965...216 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 Det er vel sjelden "finn deg en ny" som er tipset, men å åpne øynene for at du kan finne en annen du passer godt sammen med, og bli bevisst på at det ikke fører noe godt med seg å dvele ved den forrige personen som dumpet deg. Anonymkode: 0c602...222 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at det er sånn fokus på å få seg ny kjæreste etter et brudd? Tror dere virkelig man blir noe lykkeligere av det? Anonymkode: e3965...216 Fordi de fleste som svarer har vært gjennom det samme som deg og vet at det er sjeldent noen kommer tilbake uansett hvor lei seg man er. Og at det eneste man kan gjøre er å gå videre i livet sitt uansett hvor umulig og vondt det kjennes jo før, jo heller. Og på sikt vil hver mann du er med etterpå gi deg mer avstand og dempe smerten. Og en mann vil få deg til å glemme den. Ingen sier at man blir lykkelig igjen av å treffe nye med en gang, bare at man blir mest ulykkelig av å sperre seg inne i seg selv med alle de vonde følelsene som spiser enn opp. Anonymkode: e978e...14f 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 Jeg skal ikke benekte at enkelte faktisk har et bruk og kast blikk på sånne ting. Men på lik linje med dem, finnes det mennesker som er helt på den andre kanten. Som aldri kommer seg over eksen og aldri gjør noe for å komme seg over eksen sin heller. Dette er to ytterpunkter som finnes, som for min del ikke kan motta det samme rådet. Vi andre dødelige vet hva kjærlighetssorg er. Vi har hatt det før, vi har det i dette øyeblikket, og vi vet viktigheten i å komme seg forbi det. Vi foreslår ting som kan få en person opp på bena igjen, noe de fleste bør gjøre under kjærlighetssorg. Noen finner tilbake til hverandre, andre finner ikke tilbake til hverandre. Men ingen vil hvertfall ha en knust person tilbake som ikke lever livet sitt på en positiv måte. Det handler ikke om å kaste noen i søppelkassa, det handler om å overleve og gjøre livet godt for seg selv. Anonymkode: bd320...576
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #5 Skrevet 19. juli 2016 Ikke slik her, er i tenkeboksen og skal ikke date på 6 mnd minst. Mennesker er ikke bruk og kast for meg. Anonymkode: f8424...bbc
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #6 Skrevet 22. juli 2016 Mine venner og familie sier det samme til meg, gå ut og finn en ny som du kan flørte med. T.o.m. han det ble slutt med nå sa at "du finner deg fort en ny så flott som du er". Jeg blir sint av å høre slike ting, ingen fortjener at jeg bruker dem som en rebound. Ikke er jeg avhengig av å ha en mann i livet mitt heller og vil ikke at andre skal tro det om meg. Men det kommer fra en god plass. Slik jeg ser det vil de først og fremst at jeg skal kjenne på å få positiv oppmerksomhet i stedet for å være lei meg. Og siden de er mer glad i meg enn en tilfeldig fremmed så tenker de at det gjør ikke noe om han blir litt såret så lenge JEG, som de ønsker godt, får det bedre. Jeg er selv hyklersk når det kommer til venner vs. fremmede, jeg kan godt dømme en fremmed for å gjøre nøyaktig det samme som jeg har rådet en venninne til å gjøre. I utgangspunktet er det galt, men jeg ser kanskje at det vil gjøre venninnen min lykkeligere i øyeblikket. Men du skal ikke gjøre noe du føler er feil! Jeg kommer ikke til å følge disse rådene selv. Anonymkode: c8d7f...aca
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #8 Skrevet 22. juli 2016 Det er et resultat av nettdating, åpne reisemål og muligheter, mer kunnskap og mindre åndelighet i samfunnet. Anonymkode: bd320...576
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2016 #9 Skrevet 22. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et resultat av nettdating, åpne reisemål og muligheter, mer kunnskap og mindre åndelighet i samfunnet. Anonymkode: bd320...576 Og umoral. Hva skjedde med true love? Anonymkode: e3965...216
AnonymBruker 42 Skrevet 22. juli 2016 #10 Skrevet 22. juli 2016 (endret) Den 18.7.2016 at 20.03, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at det er sånn fokus på å få seg ny kjæreste etter et brudd? Tror dere virkelig man blir noe lykkeligere av det? JA, jeg tror nok mange blir "lykkeligere" av det, men jeg misstenker at det i stor grad gjelder for de som ikke legger så mye i sine forhold, og er i et forhold mer eller mindre bare for å være i et forhold. Personlig kan jeg ikke se hvordan disse kan ha noen særlig følelsesmessig tilknytning til partnerne sine, men blir jo bare synsing/gjetning fra min side... Mennesker er forskjellige. Noen later til å ha en veldig forretningsorientert tilnærming til forhold, i mens andre legger sjelens sin i det. Er man av de som opererer med en mer "business-like"-modell, så vil jeg tro at det haste seg inn i et nytt forhold vil kunne gi rask lindring, og et midlertidig plaster på såret, men for de som investerer en bøtte med følelser, så er det nok mye bedre å vente til man er klar, og er der man trenger å være emosjonelt for å kunne bygge et nytt og meningsfullt forhold. Det å finne seg en "rebound" eller en ny partner før man er klar, vil ofte bare være å skyte seg selv i foten, og bare utsette prosessen "å komme seg videre". Er nok mye bedre å lytte til seg selv når det kommer til slike "råd" (finn deg en ny en), for det er sjeldent slikt fungerer på et universelt plan... Endret 22. juli 2016 av Beeblebrox
Coronas Skrevet 22. juli 2016 #11 Skrevet 22. juli 2016 Min arbeidskollega sier jeg må finne meg ny siden jeg fortsatt er "ung" Mannejakt he he. Nå skal det sies at hun er russisk, vet ikke om de har en annen oppfattning av livet en oss i Norge? Men hun mener godt og vil mitt beste. Vi skal ut på brygga i helgen for å flørte... vel for meg da Hun er gift med norsk mann.
Feyfeyhey Skrevet 22. juli 2016 #12 Skrevet 22. juli 2016 (endret) . Endret 7. august 2016 av Feyfeyhey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå