Pawn Hearts Skrevet 19. juli 2016 #21 Skrevet 19. juli 2016 20 minutter siden, Ferie skrev: Ja. Det er jo ett aspekt. Det er jo veldig ekkelt å lese. Men journalister kan jo skrive advarsel i overskriften. Slik at de som ikke vil lese slikt, ikke trenger å lese videre. Men det er altså ikke sant. Det finnes ingen vitner, bare rykter, og det er absolutt ingenting som tyder på at de stemmer. Les linkene jeg la ved i det forrige innlegget. Jeg blir helt matt av hvor dårlige folk er til å sjekke kilder. Det tar fem sekunder å finne ut at dette er bløff. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #22 Skrevet 19. juli 2016 Rasistisk vold er altså skjedd alt, etter det som skjedde i Paris. Med det som skjedde i Paris som unnskyldning for å gå løs på uskyldige personer. http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/mann-dmt-for-rasistisk-motivert-vold-i-sogn-og-fjordane/3423244434.html Anonymkode: 8c0c0...30d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #23 Skrevet 19. juli 2016 Det er utrolig hvor lite dette er omtalt i Frankrike. Men nå som de skriver om dette overalt i andre land, burde det vel snart starte en debatt i Frankrike. http://www.breitbart.com/london/2016/07/16/graphic-france-suppressed-news-gruesome-islamic-state-torture-paris/ Anonymkode: cd070...f29
kat-e Skrevet 19. juli 2016 #24 Skrevet 19. juli 2016 Merkelig at dette ikke er omtalt i noen norske aviser?
Gjest Sobril Skrevet 19. juli 2016 #25 Skrevet 19. juli 2016 Jeg var heldigvis ikke der, men synes det virker usannsynlig at de tok seg tid til omfattende tortur, når målet var å drepe så mange som mulig før de ble drept selv...
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #26 Skrevet 19. juli 2016 33 minutter siden, kat-e skrev: Merkelig at dette ikke er omtalt i noen norske aviser? Er ikke sikkert at dette hadde blitt kommentert uansett... Anonymkode: f7483...7d5
Pawn Hearts Skrevet 19. juli 2016 #27 Skrevet 19. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er utrolig hvor lite dette er omtalt i Frankrike. Men nå som de skriver om dette overalt i andre land, burde det vel snart starte en debatt i Frankrike. http://www.breitbart.com/london/2016/07/16/graphic-france-suppressed-news-gruesome-islamic-state-torture-paris/ Anonymkode: cd070...f29 Le Monde har tatt for seg disse ryktene og konkludert med at det er svært lite sannsynlig at de stemmer: http://www.lemonde.fr/les-decodeurs/article/2016/07/18/non-il-n-y-a-aucune-preuve-de-tortures-au-bataclan_4971370_4355770.html Terroren i Paris, og ikke minst inne på Bataclan, var jævlig nok om vi ikke skal dikte opp grufulle detaljer. Daily Mail har åpenbart ikke giddet å sjekke kilden (eller kanskje de har gjort det, men valgt å offentliggjøre det selv om de vet at det er løgn), og Breitbart ville jeg iallfall ikke tatt som noe sannhetsvitne. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #28 Skrevet 19. juli 2016 1 time siden, Sobril skrev: Jeg var heldigvis ikke der, men synes det virker usannsynlig at de tok seg tid til omfattende tortur, når målet var å drepe så mange som mulig før de ble drept selv... De tok seg tid til tortur i kjøpesenteret i Kenya så det er absolutt sannsynlig. Ofte har det større propagandaverdi med tortur enn å drepe flest mulig. Anonymkode: 2b40a...6e4 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #29 Skrevet 19. juli 2016 35 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Le Monde har tatt for seg disse ryktene og konkludert med at det er svært lite sannsynlig at de stemmer: Hvorfor skal vi stole på hva en avis mener om dette, når LeMonde slik som Tyske aviser lenge nektet for sex overgrepene i Kølen? De har jo selv lenge tonet ned terror og hvem som står bak. Anonymkode: cd070...f29 5
Gjest Ferie Skrevet 19. juli 2016 #30 Skrevet 19. juli 2016 4 timer siden, Pawn Hearts skrev: Men det er altså ikke sant. Det finnes ingen vitner, bare rykter, og det er absolutt ingenting som tyder på at de stemmer. Les linkene jeg la ved i det forrige innlegget. Jeg blir helt matt av hvor dårlige folk er til å sjekke kilder. Det tar fem sekunder å finne ut at dette er bløff. Jeg stoler på Daily Mail. Hvorfor skulle ikke tortur forekomme? Særlig med tanke på at en del terrorister tar dop, ecstasy, kokain og veldig populært, amfetamin. At de var barne soldater er vel en faktor i seg selv. De gikk sikkert gjennom ett helvete selv da de var barn. Og en annen faktor, bakmenn kan være onde sadister. Slik tortur vil ikke komme i media, lik en del selvmord ikke rapporteres i media, på grunn av smitte effekten hos psykisk syke mennesker.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #31 Skrevet 19. juli 2016 Når mediene kan tie om massevoldtekter, så kan de vel også tie om tortur. Det er sikkert detaljer man ikke vil ha ut, siden det kan inspirere andre terrorister. Det er nok mye vi ikke får vite, men det vil komme frem med tiden. Anonymkode: e19a3...955 3
Pawn Hearts Skrevet 20. juli 2016 #32 Skrevet 20. juli 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal vi stole på hva en avis mener om dette, når LeMonde slik som Tyske aviser lenge nektet for sex overgrepene i Kølen? De har jo selv lenge tonet ned terror og hvem som står bak. Anonymkode: cd070...f29 12 timer siden, Ferie skrev: Jeg stoler på Daily Mail. Hvorfor skulle ikke tortur forekomme? Særlig med tanke på at en del terrorister tar dop, ecstasy, kokain og veldig populært, amfetamin. At de var barne soldater er vel en faktor i seg selv. De gikk sikkert gjennom ett helvete selv da de var barn. Og en annen faktor, bakmenn kan være onde sadister. Slik tortur vil ikke komme i media, lik en del selvmord ikke rapporteres i media, på grunn av smitte effekten hos psykisk syke mennesker. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for dere å tro på Daily Mail. Her er kilden de har benyttet seg av: http://heatst.com/uk/exclusive-france-suppressed-news-of-gruesome-torture-at-bataclan-massacre/ Den baserer seg i sin tur på denne rapporten: http://www.assemblee-nationale.fr/14/rap-enq/r3922-t2.asp Heat Street bruker saksa for å fremme sin egen agenda. For eksempel lar de spørsmålet Les actes de tortures se sont passés au deuxième étage? henge i løse lufta istedenfor også å gjengi svaret: Je pense, car je suis entré au niveau du rez-de-chaussée où il n’y avait rien de tel, seulement des personnes touchées par des balles. Her sier jo politimannen tydelig at han ikke så noe slikt selv, han hørte det bare av en annen politimann som han tidligere har presisert at han ikke kjenner. I det hele tatt er det påfallende at ingen har sett noe selv, de har bare hørt noen si at de har sett noe. Med så mange vitner burde det ikke vært umulig å finne i det minste en person som kunne bekrefte historien – forutsatt at den var sann, selvfølgelig. Daily Mail støtter seg her til én eneste kilde, og de har ikke gjort noen anstrengelser for å finne ut om kilden faktisk er pålitelig. Det er slett journalistikk. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #33 Skrevet 20. juli 2016 15 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for dere å tro på Daily Mail. Fordi når hysteriet brer om seg så har folk bestemt seg for hva de ønsker å tro og er deretter urokkelig på dette. Props til deg for at du orker ta kampen om å vise litt skepsis til alt som postes på nett. Folk må lære seg å gjøre litt research i disse dager når hvem som helst kan formidle nyheter. Man skal heller ikke undervurdere nettavisers ønske om mange klikk. Kan godt være Daily Mail senere kommer med en dementi, men ikke før de har høstet en haug med klikk og har noe å tjene på formidle en ny oppdatering i saken. Anonymkode: c9b6e...e01 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #34 Skrevet 20. juli 2016 28 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for dere å tro på Daily Mail. Her er kilden de har benyttet seg av: 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi når hysteriet brer om seg så har folk bestemt seg for hva de ønsker å tro og er deretter urokkelig på dette. Props til deg for at du orker ta kampen om å vise litt skepsis til alt som postes på nett. Anonymkode: c9b6e...e01 Støtter opp om både den og om deg, PH, for at du orker! Du er tøff som har energi til å kjempe mot denne draugen av villet kunnskapsløshet. Villet ja, dette er folk som VIL være kunnskapsløse. De går inn for å ikke vite. Sterkt av deg å kjempe på likevel. Anonymkode: 8c0c0...30d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #35 Skrevet 20. juli 2016 13 timer siden, Ferie skrev: Jeg stoler på Daily Mail. -----------------------> stoler --------------------------------> på -----------------------------------------> dailymail Anonymkode: 2bc09...620
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #36 Skrevet 20. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: -----------------------> stoler --------------------------------> på -----------------------------------------> dailymail Anonymkode: 2bc09...620 https://www.theguardian.com/commentisfree/2012/feb/05/daily-mail-calls-rightwingers-stupid Anonymkode: 8c0c0...30d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #37 Skrevet 21. juli 2016 Den 19. juli 2016 at 20.45, kat-e skrev: Merkelig at dette ikke er omtalt i noen norske aviser? Nettavisen skriver om det i dag. En far fant sønnen sin med oppskjært buk, kastrert og med testiklene i munnen. Jeg får virkelig lyst til å hylgrine av disse nye detaljene, trodde ikke islamistene kunne være mer sadistiske enn de allerede var, men der tok jeg feil. Vi er ille ute. Når får norske kvinner kniver opp i skrittet og norske menn egne testikler i munnen på et utested i Oslo? http://m.nettavisen.no/nyheter/politiet-skal-ha-skjult-grusomme-detaljer-om-bataclan-angrepet/3423245263.html Anonymkode: 8133f...a56 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #38 Skrevet 21. juli 2016 Den 20.7.2016 at 12.32, Pawn Hearts skrev: I det hele tatt er det påfallende at ingen har sett noe selv, de har bare hørt noen si at de har sett noe. Med så mange vitner burde det ikke vært umulig å finne i det minste en person som kunne bekrefte historien – forutsatt at den var sann, selvfølgelig. Daily Mail støtter seg her til én eneste kilde, og de har ikke gjort noen anstrengelser for å finne ut om kilden faktisk er pålitelig. Det er slett journalistikk. Den samme historien står bl.a. i Washington Post. Jeg skjønner at du har bestemt deg for å tro at det ikke er sant, men det er litt spesielt at de helt klart ikke vil snakke om det eller undersøke det nøyere. Rett etter at aktor svarer at "nei, det har vi ikke sett" begynner de heller å snakke om noe annet. Anonymkode: fbe87...48c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #39 Skrevet 21. juli 2016 Terroristene hadde visst også kjørt kniv inn i kjønnsorganet på en del kvinner som var tilstede ved Bataclan. Forhåpentligvis var disse kvinnene allerede bevistløse eller døde, på det tidspunktet. I Syria og Irak skjærer de hodet av folk de ikke liker (både menn, kvinner og barn) med kniv. Det finnes også bilder av unge barn som står med avskårne menneske-hoder i armene. De eier overhodet ingen hemninger. Anonymkode: f7483...7d5 3
Pawn Hearts Skrevet 21. juli 2016 #40 Skrevet 21. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den samme historien står bl.a. i Washington Post. Jeg skjønner at du har bestemt deg for å tro at det ikke er sant, men det er litt spesielt at de helt klart ikke vil snakke om det eller undersøke det nøyere. Rett etter at aktor svarer at "nei, det har vi ikke sett" begynner de heller å snakke om noe annet. Anonymkode: fbe87...48c Kikket du på kilden til Washington Post? Akkurat. Heat Street, den samme som de andre har brukt. Den blir ikke mer troverdig av at den gjengis flere steder. Jeg kan selvsagt ikke si kategorisk at dette bare er oppspinn, men jeg krever mer enn disse temmelig syltynne greiene før jeg kan tro på historien. Du kan jo selv tenke deg hvordan det hadde tatt seg ut i en rettssak om noen sa at personlig har jeg ikke sett noe, men jeg snakket med en annen som heller ikke har sett noe, og han sa han hadde snakket med en fyr han ikke kjenner og ikke vet navnet på, og denne fyren skal ha sagt … 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå