Gå til innhold

Jeg må få lov til å gi tilbakemelding på dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far takler dårlig at jeg "kritiserer" barna hans, vi har bodd sammen i ti år. Jenta på 17 har fått beskjed mange ganger om å spørre om hun skal låne kremer/sminke. I dag tok hun ansiktskremen min til 800kr og smørte på kroppen, denne stod inni et skap. Jeg kjeftet ikke, men sa at hun fikk bruke de kremene jeg har sagt hun kan bruke, og jeg sa mye kremen kostet. 

Far klikker, og sier at jeg kjefter på henne. Jeg må vel få lov å si i fra om dette? 

Anonymkode: 34ead...cb5

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig har du rett til å si i fra. Be faren kjøpe sminketing til henne, så ser han kanskje at en del produkter har en stiv pris.

Anonymkode: 2e137...51f

• Liker 31
Skrevet

Synes det er på sin plass at du sier i fra. 17-åringen burde kjøpe sine egne kremer. 

• Liker 14
Skrevet

Absolutt!!! Jeg hadde virkelig sagt i fra!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enten får du lov til å si ifra, ellers må far betale halvparten av prisen for alle kremene dine fra nå av. 

Anonymkode: ef8c5...32e

• Liker 12
Skrevet

Selvfølgelig!

Jeg har fortalt min datter at jeg klikker i vinkel hvis hun forsyner seg av min sminke/ kosmetikk uten å spørre. Dyr sminke kan hun bruke når hun er gammel nok til å betale for den selv. 

• Liker 7
Skrevet

OMG!

Selvfølgelig skal du kunne si ifra om det!!! Hun brukte det på KROPPEN, ikke smuglånte litt til ansiktet! Hvis mannen reagerer på det så får han handle kremer til deg!

• Liker 7
Gjest Becky48
Skrevet

Skulle da bare mangle at du gir beskjed når datteren hans bruker av din kosmetikk uten tillatelse. Hva slags dott er du sammen med?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Far takler dårlig at jeg "kritiserer" barna hans, vi har bodd sammen i ti år. Jenta på 17 har fått beskjed mange ganger om å spørre om hun skal låne kremer/sminke. I dag tok hun ansiktskremen min til 800kr og smørte på kroppen, denne stod inni et skap. Jeg kjeftet ikke, men sa at hun fikk bruke de kremene jeg har sagt hun kan bruke, og jeg sa mye kremen kostet. 

Far klikker, og sier at jeg kjefter på henne. Jeg må vel få lov å si i fra om dette? 

Synes du kan gjøre mer enn bare å si ifra. 

Jenta overtar restene av ansiktskremen din, og far med datter kjører straks ut og kjøper en helt ny krukke av ansiktskremen din, - til deg.

Kan ikke ha vært mer enn lukta igjen i krukken når jenta hadde brukt den som bodylotion tenker jeg.

Var far tilstede da jenta fikk beskjed om at reglene ikke hadde endret seg siden sist? - eller klikket han etter å ha fått et løselig referat slik som bare en snurt og fornærmet 17 åring kan gjengi en hendelse?

Anonymkode: 5de2a...4c7

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du si i fra. Hun bør også erstatte kremen din av sine egne lommepenger, så kanskje hun lærer.

Anonymkode: 4ed58...de6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sier du fra?

Anonymkode: 09a68...e96

• Liker 2
Skrevet

selvsagt skal man si ifra. Jeg har kremer som koster ca 1000 pr stk og hadde blitt forbanna om noen hadde brukt den som bodylotion. Det handler også om respekt, man skal ikke ta av andres saker uten å spørre så en kan jo undre seg over hvilken fjott av en mann du er sammen med. Hadde forlangt at hun skulle kjøpe ny.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenta overtar restene av ansiktskremen din, og far med datter kjører straks ut og kjøper en helt ny krukke av ansiktskremen din, - til deg.

Kan ikke ha vært mer enn lukta igjen i krukken når jenta hadde brukt den som bodylotion tenker jeg.

Var far tilstede da jenta fikk beskjed om at reglene ikke hadde endret seg siden sist? - eller klikket han etter å ha fått et løselig referat slik som bare en snurt og fornærmet 17 åring kan gjengi en hendelse?

En 17-åring som smører dyr ansiktskrem på kroppen VET VELDIG GODT hva hun gjør, og hun gjør det for å få en reaksjon. Den reaksjonen du beskriver, ts, er grov disrespekt for deg. Det som beskrives over her, er rett reaksjon: Jenta og faren bør ut og kjøpe ny krem til deg - for jenta sine lommepenger.

Vis mannen din denne tråden her, så får kanskje pipa hans en annen lyd ;) 

Anonymkode: 03404...bfc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han stod der når jeg sa i fra ;) 

Til deg som lurte på hvordan jeg sa i fra, prøvde å beskrive det i HI. Jeg sa at hun fikk bruke de kremene som stod framme, og at det var surt, fordi det var en dyr krem.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En 17-åring som smører dyr ansiktskrem på kroppen VET VELDIG GODT hva hun gjør, og hun gjør det for å få en reaksjon. Den reaksjonen du beskriver, ts, er grov disrespekt for deg. Det som beskrives over her, er rett reaksjon: Jenta og faren bør ut og kjøpe ny krem til deg - for jenta sine lommepenger.

Vis mannen din denne tråden her, så får kanskje pipa hans en annen lyd ;) 

Anonymkode: 03404...bfc

Det tenkte jeg også. Hun visste nok utmerket godt at hun brukte en ansiktskrem og ikke bodylotion! 17-årige jenter VET det, de er ikke helt uopplyste... Og hvis faren sto der, så var det helt sikkert gjort for å provosere. 

• Liker 6
Skrevet

Meget spesielt at mannen din ikke tillater at du sier ifra når dere har vært sammen i 10 år! 

• Liker 9
Skrevet

Hadde glatt krevd at hun kjøpte ny til meg for sine egne penger. Eller at den dotten du bor sammen med kjøpte ny, og eventuelt at ungen må tilbakebetale gjennom arbeid. At faren ikke ser dette som et problem må vel også bety at du kan helle ut den dyre cognacen han har hvis han har slikt stående, eller ødelegge noen av hans dyrere ting. Og dere har bodd sammen i 10 år? Lar du dette gå upåaktet hen skal jeg love deg at det blir verre, for det eneste denne bortskjemte ungen lærer er at hun har fritt spillerom hvis ikke du kan/vil sette henne på plass, og det kan man definitivt gjøre med en så godt som voksen jente. Herregud så kleint at hun ikke har bedre manerer.. For en far! 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har betalt kremmen? Og når du vet at dette skjer, hvorfor låser du ikke ned eller gjemmer godt bort ting du vil ha for deg selv? 

Dette er rett og slett din egen feil at skjer. Med tenåringer i huset kan alt skje!

Anonymkode: a5282...e47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har betalt kremmen? Og når du vet at dette skjer, hvorfor låser du ikke ned eller gjemmer godt bort ting du vil ha for deg selv? 

Dette er rett og slett din egen feil at skjer. Med tenåringer i huset kan alt skje!

Anonymkode: a5282...e47

Nei det kan det ikke, om man vet å sette grenser. Man lar atferd få konselvens. Så enkelt.

Anonymkode: 4ed58...de6

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

En 17 åring er nesten voksen og burde definitivt vite bedre. Om ikke har oppdragelsen sviktet noe grasalt.

Anonymkode: 5a49a...986

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...