Gå til innhold

Hjelp: jeg vet noe om typen til venninnen min!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 25
Skrevet

Jeg bor sammen med 2 gode venninner, vi har bodd sammen i 1 1/2 år. Kjæresten til hun ene har vært utro flere ganger. Grunnen til jeg har fått vite dette er at den andre venninnen jeg bor sammen med har en kjæreste som er kamerat med den utro drittsekken og han har fortalt dette til kjæresten sin og hun igjen til meg.

Den første utroskapen fikk jeg vite om for 1 år siden. Etter hvert har jeg fått høre om flere og siste var for 1 uke siden.

Nå har det seg sånn at min venninne stoler 100% på kjæresten, og han er virkel en tøffel også. Jeg ville selv aldri ha trodd noe sånt om han. Hun har rett og slett ingen mistanke!!!!

For en liten tid tilbake fortalte venninnen min meg at hun elsket han og at han var mannen i hennes liv. En hun rett og slett ville delen resten av livet med, dette har hun aldri sagt før. Hun har også vært den typen man vet går hvis kjæresten er utro og virkelig står på sine krav. Vet ikke helt om hun klarer det nå da men.....

Så hva gjør man????? Forteller jeg henne dette??? jeg har fått beskjed om å holde kjeft av den andre venninnen min? pga. da blir det kaos med at kjæresten hennes har sladret.

Mitt siste dilemma er om jeg faktisk også er litt egoistisk, kjæresten hennes er god venn med min største kjærlighet, han jeg rett og slett aldri fikk. Hmmm vil ikke legge inn dårlig akser hos kameraten.

Uansett har dere noen meninger om dette?? Hva bør jeg gjøre?? Fortelle det eller ikke?

jeg vet jo også at venninnen min vil bli så utrolig såret, og jeg vet han elsker henne, men han er og blir utro.

Hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Snakk med typen hennes.

Be han fortelle det, ellers forteller du det!

Du må nesten gjøre det på den måten.

For det kommer ut for en dag og da sitter du i klemma uansett.

Gjest Ninakanin
Skrevet

:o

Vanskelig situasjon... Send et anonymt brev? Sånn "I know what you did last summer"-greier ;)

Hehe, nei seriøst. Ta en prat med typen hennes. Gi ham kjangsen til å si det selv. Si at du vet at venninna di elsker ham over alt på jord, og at du nekter å se på hva han driver med uten å si noe. Still et ultimatum med en løs tidsfrist. Enten så sier du det selv, eller så sier jeg det.

Gjest Aurélie
Skrevet

Tja, jeg personlig ville ha hatt store problemer med å sitte og høre på min venninne som lovpriser typen sin og legger ut om framtidsdrømmer som inkluderer ham, når jeg vet at han har holdt på med andre bak hennes rygg.

Det har jo gått nokså langt dette - venninna di har vært sammen med en utro drittsekk i over ett år. Lett å være etterpåklok, men ut ifra mine prinsipper om vennskap så burde du ha fortalt henne om tingenes tilstand fra første stund. Nå når du ser at hun bare blir mer og mer ført bak lyset av ham på samme tid som hun blir stadig mer forelsket, så benytt sjansen før det går lengre, fortell henne sannheten.

Når det gjelder dine egne motiver så er det jo en fare for at du kan bli nevnt i litt negative vendinger, men dersom han fyren du liker får det totale bildet, så tror jeg ikke at du vil komme dårlig ut av det. Hvis han synes at det er ok å la noen bli ført bak lyset vedrørende utroskap, så er han kanskje troende til å være utro selv?

Gjest Genevieve
Skrevet
ut ifra mine prinsipper om vennskap så burde du ha fortalt henne om tingenes tilstand fra første stund. Nå når du ser at hun bare blir mer og mer ført bak lyset av ham på samme tid som hun blir stadig mer forelsket' date=' så benytt sjansen før det går lengre, fortell henne sannheten.[/quote']

Kunne ikke vært mer enig med Aurélie. Å bare sitte stille og ikke gjøre noe i såpass lang tid er svært svikefullt- og du er med på å gjøre ting mye mye verre enn om du hadde tatt tak i dette med en gang.

Gjest jente 25
Skrevet

Jo dere har rett. Det er bare det at jeg trekker flere med meg i fallet for å si det sånn. Jeg har prøvd å få den andre venninnen min til å være med å fortelle det, men hun syns det er vanskelig pga. kjæresten sin. Dessuten sier hun at hun ikke ville ha vist det selv. Noe jeg egentlig tror er bullshit. Det er tross alt henne som har førstehåndsinformasjonen og ikke jeg derfor må jeg få henne med meg, noe hun ikke vil.

Dette er vanskelig!!!!

Gjest Genevieve
Skrevet
Dessuten sier hun at hun ikke ville ha vist det selv. Noe jeg egentlig tror er bullshit.

Dette er vanskelig!!!!

Det tror jeg også bare er bullshit. Jeg kan ikke tenke meg at noen ville like å leve i uvisshet på den måten- særlig ikke når alle andre rundt en vet hva som foregår.

Tror ikke det er noen her som benekter at slike ting er vanskelige, jeg har selv måttet "informere" nære venner/venninner om at verdens-beste-kjæreste har vært/er utro. Det er ubehagelig, vondt og du risikerer alltid at han/hun ikke vil ha noe mer med deg å gjøre. Men da må du trøste deg med at du har gjort det rette, for situasjonen slik den er nå er ikke holdbar og det tror jeg du vet selv også.

Skrevet

Snakk med han og be han fortelle. Hvis han ikke gjør det innen en uke forteller du det. Jeg ville følt meg dobbelt så sviktet dersom min venninne hadde visst og ikke sagt noe.

Skrevet

Jeg ville fortalt det rett ut. Vennskapsplikt å ikke føre andre bak lyset. Ergo man holder ikke kjeft.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Du har fått mange gode innspill om hvordan gjøre det - og den beste måten er som de fleste har foreslått - få han til å fortelle deg selv. Tenk deg situasjonen - om f eks noen år får venninnen din vite om utroskapen. Hun får også vite at du visste allerede fra første stund. Hvordan tror du det går med vennskapet deres da? Hvilke unnskyldninger vil du da bruke for å redde deg - og kan du reddes? Hvis fyren er kronisk utro nå hvordan tror du dette kommer til å bli. Det har vel litt med holdningen til utroskap å gjøre - og ikke minst hvordan denne fyren ønsker å ha et forhold. Min beste venn ville fortalt meg hvis kona var utro. Det er det en god venn skap gjøre. Verste som er er å bli lurt.

Gjest Gjesten
Skrevet
Du har fått mange gode innspill om hvordan gjøre det - og den beste måten er som de fleste har foreslått - få han til å fortelle deg selv. Tenk deg situasjonen - om f eks noen år får venninnen din vite om utroskapen. Hun får også vite at du visste allerede fra første stund. Hvordan tror du det går med vennskapet deres da? Hvilke unnskyldninger vil du da bruke for å redde deg - og kan du reddes? Hvis fyren er kronisk utro nå hvordan tror du dette kommer til å bli. Det har vel litt med holdningen til utroskap å gjøre - og ikke minst hvordan denne fyren ønsker å ha et forhold. Min beste venn ville fortalt meg hvis kona var utro. Det er det en god venn skap gjøre. Verste som er er å bli lurt.

:enig_animasjon: Sett deg i hennar situasjon, kva hadde du foretrukke? Og ikkje minst; korleis hadde du reagert dersom det var din kjæreste som hadde svikta, og ingen av dine vener hadde fortalt deg om det? Gi han sjansen til å fortelle sjølv, men ta jobben om han ikkje gjer det sjølv.

Gjest jente 25
Skrevet

Det er bare det at jeg vet hun kommer til å bli så forferdelig såret. De har et kjempe bra forhold og jeg vet han elsker henne genuint.

Jeg ville ha foretrukket å ha vist det, men det man ikke vet har man ikke vondt av heller.

Skrevet
Det er bare det at jeg vet hun kommer til å bli så forferdelig såret. De har et kjempe bra forhold og jeg vet han elsker henne genuint.

Jeg ville ha foretrukket å ha vist det, men det man ikke vet har man ikke vondt av heller.

Har litt problem for å tru akkurat det... Kan ikkje skjønne at en person som virkelig elskar kjæresten sin kan vere utro, FLEIRE gongar, i 1 år.... Nix.

Men eg håpar virkelig du tar deg en prat med han, og fortelle ho det sjølv om han ikkje gjer det.

Ho får vete det ein eller annen gong uansett, og det blir dobbeltsvik om "alle andre" har visst det. Eg hadde i alle fall ikkje villa prate med dokke på ei stund... Hadde nok følt meg ganske ført bak lyset.

Lykke til!

Skrevet

Vet du, ærlig talt, her synes jeg du skal holde deg unna. Dette er rykter du har hørt i fjerde ledd, hvordan vet du at ikke kompisen til han som visstnok er utro lyver? Kanskje han er interessert i din veninne og vil gjøre noe for å bryte opp hennes forhold til kjæresten. Synes i alle fall du skal ha langt sikrere "bevis" enn dette før du blander deg inn. Husk at sjansen er der for at du ødelegger et forhold med å spre rykter som ikke er sanne.

Gjest Genevieve
Skrevet
Kanskje han er interessert i din veninne og vil gjøre noe for å bryte opp hennes forhold til kjæresten.

Ikke mer Daytime-tv på deg på en god stund.

Skrevet

Han elsker henne? Vel, da hadde han ikke vært utro. Uansett er det opp til din venninne å avgjøre om han fortjener henne, ikke deg.

Gjest Jente 25
Skrevet

Jeg ser hva dere skriver og jeg er enig. Men vi bor sammen tross alt. Dessuten er det bestekameraten hans som har fortalt det til sin kjæreste som også bor sammen med oss. Hun får store problemer med sin kjæreste om hun forteller dette videre. Det er ikke så enkelt og av og til er det best å holde seg litt unna. Jeg kommer til å lage dobbelt kaos det er det som er problemet mitt.

Den andre jenta som har fått vite dette av kjæresten vil ikke si noe, og jeg føler det er best om vi begge sier det. Det er faktisk hun som bør være den som sier det, men jeg skjønner at hun ikke vil fortelle det kjæresten hadde sagt i fortrolighet!!!

Ville dere ha fortalt noe kjæresten deres har betrod dere??? selv om det er om en god venninne????

Skrevet

Ikke mer Daytime-tv på deg på en god stund.

Høfflig som alltid du ;)

Ærlig talt, fjerdehånds opplysninger er ikke akkurat fakta på bordet. Om noen bør gjøre noe i denne saken er det han som har førstehånds opplysninger, ikke en som har hørt sladder fra veninna.

Skrevet

Skjønner at det ikke er lett å fortelle. Og at det kanskje ikke er din jobb. Likevel synes jeg d skal si det ettersom du vet. Og det virker som du synes det er riktig at hun får vite det. Jeg kan bare tenke hvordan jeg selv ville reagert om det var meg, jeg ville ikke blitt særlig glad for at ingen hadde sagt noe og dyttet ansvaret over på noen andre. Hvis han ikke har vært utro er det jo ingen ting som er bedre enn det?

Skrevet

jente 25: hvis du anser deg som en god venn, så bør du si dette til venninden din eller i hvertfall få han til å si det selv. Hvis jeg hadde visst at en av mine kamerater sitt inne med sanne info som du ha, så hadde ikke det vært min kamerat hvis han ikke sa noe, og jeg fant ut seinere på andre måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...