Gå til innhold

Pusse opp soverom, -tips?


Flittiglise

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har tatt over et hus med dystre, mørke farger. Vi tar rom for rom, og maler i lyse toner og henger opp hvite gardinber. Herlig! :D

Men nå har jeg litt beslutningsvegring. Det plommefargede soverommet skal males, og jeg har studert fargekart til øyet blir stort og vått :sjokk: , men klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha en VARM eller en KALD fargetone.

Så nå etterlyser jeg erfaring her ute: En kald fargetone som føles sval og avslappende, eller en varm som føles lun og - ja - varm....??? (For helt hvitt ønsker jeg ikke.) Hva har dere på soverommet?

Mvh Flittiglise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei på deg!

Vi er nok i samme situasjon ser jeg :) Har nettopp malt soverommet mitt i 4062 Klassisk blå, som jeg fant i Strax fargekart. Er blitt SÅ fornøyd! Den ble (selvfølgelig) annerledes enn jeg hadde forestilt meg, men det er jo helt normalt. Dus blåfarge med toner av grått og littegranne lilla. Deilig og avkjølende og klassisk. Hvite skapdører og lister og tak til. Også lange lette hvite bomullsgardiner. For meg var dette bare en drøm! Håper vi får til like godt resultat i resten av huset :-?

Har du fått andre fargetips?

Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror jeg hadde valgt en VARM fargeskala, men lys!

Jeg har selv lys antikk på vegg/tak og synes den fargen fungerer fint!

Tenk på at du skal sove der i vinterhalvåret, det er ikke noe værre enn kalde soverom....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte knallblått, med hvite lister, møbler og skyvedørsgarderobe. Var litt skeptisk til fargen til å begynne med, og har valgt Lys Toscana i resten av leiligheten, men selv etter 2 år er vi kjempefornøyd med fargevalgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp pusset opp soverommet vårt (er ikke helt ferdig ennå heller faktisk :roll: ) og det ble kjempefint!

Vi har malt to langvegger i en varm grålilla farge, og de to andre er hvite (den ene med hvit skyvedørsgarderove m/speil)

Tregulv, hvite nesten gjennomsiktige gardiner med lilla i, og alle detaljer (seng osv) i hvitt, stål/aluminium og sort.

Det ble bare griselekkert.. :lol:

Frk. Busybody

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favorittfargene mine er Latte og Caffe Latte. Har hatt disse på veggene i ett par år nå, og er fortsatt kjempefornøyd. Latte er melkehvitt, og er helt nydelig til på lyst og mørkt tre :) Caffe Latte er melkehvitt m litt brunt i, passer godt til hvite møbler. Du finner dem på Butinox sine fargekart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kommer jo litt an på hvilken retning soverommet ditt ligger i også det. *S*

Ligger det i skygge og du vil ha "sol" velger du varme farger.

Ligger det i sol og du vil ha det kjøligere, velger du kalde farger.

Bare ett lite tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...