Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #1 Skrevet 4. mars 2002 Nå er det snart "kvinnetreff på bygda" igjen. Dette som liksom skal være et samlingspunkt for alle kvinnene her omkring i de nærliggende bygdene. Men hvordan blir det å komme som "utenforstående", som innflytter, som ikke kjenner noen...? Vel, jeg kjenner jo "noen", men i fjor gadd ikke engang de jeg engang kjente hilse...langt mindre se til min kant. Man sitter der med de man kjenner. Tenk om noen ville ta en inn i varmen...? Nei, jeg blir nok hjemme. Ensom og alene. Men stort oppslag og skryt i lokalavisa blir det nok etterpå.....så fint at de holder sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2002 #3 Skrevet 5. mars 2002 Å ta initiativ..... Holder det ikke at jeg ser rett på dem, smiler til de, nikker og hilser...? De "ser" meg nok, ihvertfall ser de meg i synsranden sin...om de bare vil! Vet jo at noen av de er nærsynte..kanskje var også brillene utgått på dato...?
Polyanna Skrevet 5. mars 2002 #5 Skrevet 5. mars 2002 Husk at en innflytter er en potensiell utflytter.... Det er begrenset hvor mye tid en etablert gjeng vil bruke på å bli kjent med en ny person som kanskje ikke er interessert en gang. Det er dessverre sånn at det er du som har både alt å vinne og alt å tape her, så det er DU som må ta initiativ, hilse på nye mennesker, snakke og være en hyggelig og positiv person som det virker verdt bryet å bli kjent med. Hva skal de med et nytt bekjentskap som det ikke er sikkert er interessert en gang? Vi kvinner tror ofte at hvis vi bare "signaliserer" hva vi mener så vil folk forstå det, men ofte er det sån at man faktisk må SI det. Folk er ikke tankelesere. Dessverre. For å sette det på spissen!:-) 12
kelpi Skrevet 5. mars 2002 #6 Skrevet 5. mars 2002 er det ikke noen andre innflyttere der? Eller er du den eneste?? Det er ofte lettere å få kontakt med andre innflyttere "på bøgda".
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2002 #7 Skrevet 6. mars 2002 Der jeg kommer fra er det vanlig høflighet å hilse på gamle bekjente. Jeg har ikke sagt at jeg skal menge meg med de......men det er noe med det å bli "sett". Lurer på om jeg har gjort noe galt?? Men DET får jeg nok aldri vite. Vel, vel, jeg er sikkert et skrekkelig, fælt, grusomt menneske, som ikke fortjener bedre. Og visste jeg det ikke før jeg kom til bygda så vet jeg det nå.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #8 Skrevet 27. mars 2002 Det ligger nok en del på deg selv,å oppsøke di rette fora for tilhørighet i ei bygd.Den store generaltabbe di fleste gjør er å tro att dette er en bygd full av inavlede sauepulere som med nød og neppe greier å holde hode over vann,såvel økonomisk som mentalt.Det er bare et resultat av din generelle og såkalte urbane kultur som ikke vet forskellen på frem og bak,stakkar uvitene som dere er.En dag dere evner kansje å få den snørrete egosentriske nesa deres ut av deres tranggrodde navle og se att det faktisk er mennesker der ute som må slite for penga.Penger vokser tross alt ikke på et bankkort.Er selv såkalt fra landet i høyeste grad.Tør påstå disse tamme kyllinger og forøvrig annet flærkre som forherliger sitt cafeliv med sin bok i ensomhetpluss og iaktta andere menesker gå forbi i sin ensomhet,er det urbant så velger jeg faen ta meg bygda og denns sladder(det handler om å bry seg om hverandre kansje).Så får den opkonstruert urbanisme bare leve sitt eget liv blandt di uvidente som hevder å ha svar på allt.Akk hvilken insistering på å bevise sin egen bumhet.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #9 Skrevet 4. mai 2021 Gjest Anonymous skrev (På 27.3.2002 den 2.45): Det ligger nok en del på deg selv,å oppsøke di rette fora for tilhørighet i ei bygd.Den store generaltabbe di fleste gjør er å tro att dette er en bygd full av inavlede sauepulere som med nød og neppe greier å holde hode over vann,såvel økonomisk som mentalt.Det er bare et resultat av din generelle og såkalte urbane kultur som ikke vet forskellen på frem og bak,stakkar uvitene som dere er.En dag dere evner kansje å få den snørrete egosentriske nesa deres ut av deres tranggrodde navle og se att det faktisk er mennesker der ute som må slite for penga.Penger vokser tross alt ikke på et bankkort.Er selv såkalt fra landet i høyeste grad.Tør påstå disse tamme kyllinger og forøvrig annet flærkre som forherliger sitt cafeliv med sin bok i ensomhetpluss og iaktta andere menesker gå forbi i sin ensomhet,er det urbant så velger jeg faen ta meg bygda og denns sladder(det handler om å bry seg om hverandre kansje).Så får den opkonstruert urbanisme bare leve sitt eget liv blandt di uvidente som hevder å ha svar på allt.Akk hvilken insistering på å bevise sin egen bumhet. I alle dager, tror jeg velger å ikke svare på den jeg God bedring! Anonymkode: b1b73...1b1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #10 Skrevet 4. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: I alle dager, tror jeg velger å ikke svare på den jeg God bedring! Anonymkode: b1b73...1b1 Sikkert like greit siden tråden er 19 år gammel. Anonymkode: 17e9f...c16 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå