AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #1 Skrevet 18. juli 2016 Hei alle Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt på vei her. Jeg skal ned tre kg i vekt og har dermed startet med å trene. Jeg løper en runde på 7km ca fire dager i uken og de dagene jeg ikke løper går jeg tur i skogen (1-2t). Kombinert med dette har kuttet ut brød, ris, potet og pasta samt lagt fra meg colaen og godterier. Jeg prøver å spise sunt og variert men lurer på om hvis jeg bytter ett eller to måltider med en smoothie.. Vil dette hjelpe på vektnedgangen min? Smoothien består av litt bringebær, en halv banan, et beger yoplait dobbelt 0% og to skjeer havregryn. Takk for alle svar. Anonymkode: cfc0b...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #2 Skrevet 18. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei alle Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt på vei her. Jeg skal ned tre kg i vekt og har dermed startet med å trene. Jeg løper en runde på 7km ca fire dager i uken og de dagene jeg ikke løper går jeg tur i skogen (1-2t). Kombinert med dette har kuttet ut brød, ris, potet og pasta samt lagt fra meg colaen og godterier. Jeg prøver å spise sunt og variert men lurer på om hvis jeg bytter ett eller to måltider med en smoothie.. Vil dette hjelpe på vektnedgangen min? Smoothien består av litt bringebær, en halv banan, et beger yoplait dobbelt 0% og to skjeer havregryn. Takk for alle svar. Anonymkode: cfc0b...6fd Bytt ut all drikke med vann, det hjelper mye. Kutt ut alt med sukker. Bra du trener. Vil også anbefale å trene litt styrke så du ikke mister muskler under vekttapet. Muskler forbrenner fett. Smoothie er bra, men det inneholder fruktsukker - og det er ikke så bra om man skal gå ned i vekt. Spis heller grønnsaker eller lag grønnsaksjuice Pass på porsjonene, bruk små tallerkner og spis kun en porsjon. Bruk minst mulig fett i matlagingen, fett inneholder masse kalorier. Anonymkode: 110a2...521
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 3kg er lett å gå ned. Bare fortsett som du skriver at du gjør, så skal du se at du går ned. Ville ikke drukket mye smoothie/juice (det blir en del unødvendig sukker). Forsøk heller å kun drikke vann, og så kan du spise kaloriene dine i stedet. F.eks kose deg med jordbær/blåbær til Netflix eller noe annet. Hvis du ønsker å bytte ut noen måltider bør du heller vurdere nutrilett eller en porsjon havregryn. Anonymkode: 7c116...9ed
Pringle Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 Ingenting av det du sier her vil i seg selv føre til vektnedgang. Økt fysisk aktivitet kombinert med lavere kaloriinntak eller samme kaloriinntak vil føre til vektnedgang. Men hvis du spiser mer fordi du blir sulten av all treningen, kan det hende du holder vekta eller tilogmed går opp i vekt. Du trenger ikke kutte ut noe mat, men det kan være lettere å holde seg til lavere kaloriinntak hvis det du spiser er sunt og variert. Ingenting annet enn større kaloriunderskudd hjelper på vektnedgang (og det kan heller ikke være for stort, da blir du syk, om du ikke "sprekker" før du kommer så langt); heller ikke smoothie har noen magiske vekttapsegenskaper. Den vil ha de samme egenskapene som ingrediensene du putter i den. Håper dette var informativt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå