Gå til innhold

Oppskrift på lapper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet lappe-oppskriften min, og er rimelig fortvilet. I min oppskrift mener jeg bestemt det bare var surmelk, sukker, egg og mel men når jeg googler for å finne mengder finner jeg bare oppskrifter med natron og hornsalt i, som er helt poengløst synes jeg. 

Er det noen som har en god oppskrift på lapper med KUN surmelk, sukker, egg og mel som har mengdene med? Eller spør jeg dumt nå, som at natron og hornsalt kan fint droppes? 

Anonymkode: 93e14...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistet lappe-oppskriften min, og er rimelig fortvilet. I min oppskrift mener jeg bestemt det bare var surmelk, sukker, egg og mel men når jeg googler for å finne mengder finner jeg bare oppskrifter med natron og hornsalt i, som er helt poengløst synes jeg. 

Er det noen som har en god oppskrift på lapper med KUN surmelk, sukker, egg og mel som har mengdene med? Eller spør jeg dumt nå, som at natron og hornsalt kan fint droppes? 

Her har du en oppskrift med lapper uten natron og hornsalt i. Men det er bakepulver og vaniljesukker i da. Syns det er bedre enn natron og hornsalt, da jeg sjeldent har det i hus, men alltid har bakepulver og vaniljesukker tilgjengelig! ;) 

2 egg
1 kopp sukker
2 kopper melk (eller surmelk)
3 kopper mel
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Den ser noenlunde lik ut min gamle så da prøver jeg den 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...