Gå til innhold

Ormekur til hund?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg passer på ei lita tispe på 7 år. Hun har tidligere, ved flere anledninger, blitt behandlet for kolitt. Noe eierene og veterinærene forbinder med stress. Hun brekker seg når hun girer seg opp. Eierene har trodd at det bare ble for mye, eller at hun får lo/hår i halsen. Hun er også matt i pelsen til tider, noe dyrelegene og eierene tror kan komme av hudproblemene hennes.

Så sier typen at hun kan ha orm. Og jeg ser absolutt at det kan stemme.

Nå er det en halvtime til de åpner hos dyrelegen. Er det slik at jeg må ta henne med? Eller må jeg sende inn bæsjen hennes? Mener slike kurer ble reseptbelagt i 2009-2010 hos katter i alle fall. Skulle gjærne hatt det over asap da det er mange valper her i området. (Joda, plukker opp etter henne, men det ligger jo en litt igjen når hun har våt avføring, som andre hunder, spesielt valper, kan finne på å slikke opp)

Anonymkode: 83378...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det stemmer at det er reseptbelagt ja, og de må påvise at det er orm og hvilken orm det er i avføringen før man får kuren. Sånn er det egentlig, men jeg har fått resept uten å måtte ta med avføring (gjaldt katt da) da jeg klart og tydelig så ormene og kunne beskrive dem for dyrlegen :P 

Anonymkode: 1a140...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

i følge vår veterinær kan man bestille test-kit selv via paralab (?) og sende det inn til analyse, da det visstnok vil bli billigere enn hvis de skulle sendt inn en prøve :)

Anonymkode: fcdab...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du bor i nærheten av Sverige så er det bare å dra innom et apotek der. Der selger de reseptfritt og til under halve prisen. 

Anonymkode: 8a713...d36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...