Gå til innhold

oppskrift på babyteppe


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest uerfaren strikker

Tenkte jeg skulle prøve å strikke et babyteppet, til min lille spire som fortsatt bare er to millimeter... (vet at det er tidlig og fare for å miste...trenger ikke å få høre det.) Lurer på om noen har noen oppskrifter eller forslag til hvordan det kan gjøres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber med et nå.. Det er nok desverre ikke til meg men jeg har gjort det veldig enkelt. Jeg har kjøpt et fleece stykke (så stort du vil ha det) og strikker kant til å sy på oppe og nede.. (Jeg strikker da selburosen bortoverpå kanten som syes på ca 10 cm fra kant og topp. Kan sende deg mønster på pm om du registrer deg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket såkalt 'Nøstebarn'-teppe til flere småknøtt som har kommet i vennekretsen. Det er strikket i ren meriono-ull som visstnok skal være fint og flott på alle måter for småttiser, og det er (viktigst for meg) kjempemykt og herlig lunt og varmt for den lille. Og veldig enkelt å strikke, rettstrikk fram og tilbake på tykke pinner. Har du mulighet, dra på Nøstebarn eller gå inn på www.nostebarn.no - to nøster garn (mange flotte farger!) og en oppskrift til en femmer er alt du trenger!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...