Gå til innhold

Hvordan kommunisere med ei flott jente på Tinder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lasta ned Tinder igjen etter ørten ganger. Tinder har aldri funka, blitt få med matches - og det til tross for at jeg ser helt normal ut! 

Nå har jeg endra litt på bilda mine, og har to bilder av meg selv.

Ihvertfall så har JEG matcha med ei utrolig bildepen jente. Vi er like gamle, rundt 23 år. Aner ikke noe om personlighetene hennes selvsagt, den kan jo vær elendig til tross for utseendet. 

Hvordan skal jeg kommunisere med ei slik jente på Tinder? Jeg er totalt nybegynner i dette, og før jeg vet ordet av det så har hun sikkert slettet meg til i morgen. 

Vær så snill å svar alle tinder-brukere :-) 

Anonymkode: 303e8...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedproblemet her er at du bryr deg for mye, så mye at du lager en post på Kvinneguiden. For å ha suksess på Tinder må du absolutt ikke gi inntrykk for at hun er din første match. Inntrykket du vil gi er at dette er bare en av mange, og at hun ikke er spess viktig fordi livet ditt er så sykt awesome fra før. Et liv hun kanskje kan få lov til å bli en del av. Istedenfor "hei" eller "hva skjer" er det bedre å bare komme med et morsomt utspill eller en bitteliten historie. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sant nok.

"Før" har jeg typisk startet med: - Hei, hva skjer? ;) 

Ja, jeg ble slettet så og si med engang. Fikk aldri svar. Så klovn var jeg. Prøver å unngå slikt denne gang

-TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg er møkklei av sånne meldinger som dette: "gjør på?"hva skal du i helgen?""hva skjer?".. Da er det faktisk bedre når man får et spm som viser at personen har sett gjennom bildene, og kanskje spør noe ut fra det man har bilde av. F.eks gi et komplimet for bra fysikk, og spør hvordan jeg trener, eller spør om noe relatert til fiskeutstyr dersom det er bilde fra en fisketur.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare EN eneste samtale som har skilt seg ut for meg på Tinder og som satt meg ut, det var med en som hadde forstått ett eller annet smart rundt det å bli kjent med nye mennesker.

Egentlig er det jo så utrolig enkelt og selvfølgelig, men merker du ikke mangelen på sånt rundt deg og spesielt på Tinder? Mulig mennesker kan snakke om kul helg, spørre oppfølgende spørsmål, snakke om hunden på profilen. Men føler du at det er å bli kjent med deg? De fleste på Tinder synes det er en fin ting å starte med, og det er helt greit. Samtalen vår startet også enkelt. Men når det er unnagjort så skal vel vedkommende vise interesse for din personlighet og egenskapene dine? Faktisk kan man fint komme tilbake til "småsnakkingen" igjen, men det er faktisk gjerne noe man gjør ETTER at man har vist hvem man er som person og samtidig (noe folk er dårlig på) vist interesse for hvem den andre virkelig ER.

Hun Tinderdama klarte å spørre om de helt riktige tingene som gikk ut på å bli kjent med meg og hun skilte seg vanvittig ut med å bare være usedvanlig sosialt intelligent.

Hun utfordret meg, skapte spenning og interesse, fikk meg til å undre på hvordan hun ville reagert i "den og den" situasjonen og motsatt. Hun var sinnsykt pen også. 

-Ble ikke noe date, jeg var antageligvis ikke stimulerende nok og hun endte opp med å si nei til et møte. Men etter samtalen med henne har samtalene mine blitt helt annerledes på Tinder, plutselig er det jeg som er henne - som mister interessen i samtalene pga lite stimuli av motparten og kjedelige svar. Folk skriver bare om småting og gidder ikke å by på seg selv på en personlig måte, de er redd for å vise frem egenskapene sine og vise interesse og nysgjerrighet. Hun her holdt på interessen min enda hun kunne la være å svare på flere dager, ble alltid glad når hun først svarte.

Så mitt tips er å prøve å lære deg kunsten å bli kjent med nye mennesker, ikke bare hvordan du skal sjekke de opp. Dere har allerede vist hverandre at dere er interessert, nå er det på en måte på tide å vise noe av seg selv og samtidig finne ut hvem motparten EGENTLIG er.

Kunne kommet med eksempler på hva hun snakket om, men vil jo ikke bli kjent igjen ;) Det var hvert fall ting som fikk frem personligheten vår uten at det ble intenst!

Anonymkode: 2ff21...31f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med anonym over. Vært periodevis på tinder de siste to årene, fikk noen gode matcher men ganske få som egentlig skilte seg ut betraktelig eller nevneverdig. De fleste samtalene er så like at de er langt ute av hukommelsen min allerede.

Det som gjorde samtalen interessant og som holdt interessen min gående i situasjoner hvor jeg ellers hadde mistet den, var å finne nøkkelen til å kommunisere ordentlig, by frem på seg selv med en avslappet fremtoning uten neediness og desperasjon. Dette fikk samtalen først og fremst til å bli hyggelig i motsetning til slitsom, krevende og kjedelig.

Andre ting var bilder. Mange bilder er rett og slett ikke noe behagelige å hvile øynene sine på, enkelte skriker desperasjon, kraftig oppmerksomhetsbehov og trutmunn. Nå er du hankjønn, men du er ny på tinder så regner automatisk med at du ikke har så mange "krav" enda. Det bør du ha, ellers kommer du til å oppleve tinder som bortkastet dødtid og samtaler med jenter som går i glemmeboka. For hver jente du sveiper ja på, vurder først om det faktisk er noen du kan forestille deg å møte mer enn 1 gang. Og hva skal til for at du skal møte henne mer enn 1 gang? Kanskje ikke alltid så lett å se det på profilen første gang, mye får du inntrykk av etterhvert. Men du finner nok noe informasjon både på bildene og i teksten som kan fortelle deg om personen hadde vært hyggelig å si hei til, ikke bare at du sveiper på henne fordi hun er jente og ikke ser støgg ut. Ha litt krav og standard.

I fjor var jeg på flere dates enn i år, siden jeg har mer krav og har lært mer hva jeg digger. Hatt tre dates siden desember, siste var i juni og jenta var dobbelt så vakker i virkeligheten. Flink å prate for seg, intelligent, dybde osv. Ble dessverre ikke gjensidig interesse, kunne tenkt meg å treffe henne en eller to ganger til i det minste, men jeg satt ikke igjen med noen følelse av å ha kastet bort tiden min på noe som ikke var berikende og nyttig. Altså, hun er i det minste i hukommelsen min, det er mye tull på tinder som kunne vært en og samme person. Gørr kjedelig.

Så ha litt krav om du ikke vil kaste bort masse tid, og ikke hopp i været over hver jente som matcher tilbake og dø hver gang de ikke svarer. De fleste mennesker som har et liv å fylle, kan ikke sitte å skrive og chatte på tinder i flere timer hver dag.

Bare spør henne om ting som du lurer på om henne? Hva er det du vil vite om jenta? Det må da være noe du vil vite.

Anonymkode: 7174d...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, mr92 skrev:

Hovedproblemet her er at du bryr deg for mye, så mye at du lager en post på Kvinneguiden. For å ha suksess på Tinder må du absolutt ikke gi inntrykk for at hun er din første match. Inntrykket du vil gi er at dette er bare en av mange, og at hun ikke er spess viktig fordi livet ditt er så sykt awesome fra før. Et liv hun kanskje kan få lov til å bli en del av. Istedenfor "hei" eller "hva skjer" er det bedre å bare komme med et morsomt utspill eller en bitteliten historie. 

Tips som dette er så lame, de har fått egne ben og løper overalt på nettet og er mest foretrukket av hankjønn som ikke kan kommunisere ordentlig. 

Å sitte å være uinteressert i mennesket foran deg funker jævli* dårlig ellers i hverdagen, det kan kanskje gi et inntrykk av at du er cool men som regel avslører du bare hvilken råd du tar til deg i livet. At du har tatt til deg råd som dette i stedet for å lære deg å hanskes med oppegående kommunikasjon. Det er selvfølgelig ditt valg ts, om du velger å være en av denne saueflokken som til og med er "smarte nok" til å finne opp begreper som heter "care" og få det til å høres døds rått ut! De eneste jentene disse folka til syvende og sist tiltrekker seg er "jeg er så utrolig sjjjeneeert-jente som synes han der var cool", og "åh han har lært seg å skrive til meg uten å virke desp". Kom igjen..

Prøv å se på mennesker rundt deg som er begivende å snakke med, begivende å bli kjent med, folk som vekker nysgjerrigheten din. Hvis det var han "care" fyren og girlsa hans du så mest opp til, be my guest! Men hva med å faktisk få deg noen interesser som gjør deg til en interessant samtalepartner? Sånne ting gjør at du automatiskm blir mer opptatt i hverdagen, som gjør at du får større forståelse for hvordan det er å være "et opptatt menneske med interesser" som ikke svarer på melding etter 5 timer, som "care" folka blir hysteriske av og blir så traumatisert at de må game og være noe annet enn det de er? 

-Lær deg noe nytt. Kan være et nytt språk, trenger ikke engang å være god. Kan være i startfasen av å lære et språk, da kan du si noe på Fransk. Åpne samtaler om reising,eller ønsket om mer reising. Og vær ærlig, det er tøffere enn å pynte på ting, det er attraktivt å si at du lærer litt nytt språk fordi du er udugelig på å reise, men trenger ekstra motivasjon og fikk det via å forsøke å lære språket. EKSEMPEL. Vis hvem du er, våg å være deg selv. Det gjør at andre rundt deg også føler seg avslappet til å være deg selv. Sånne ting fører også til de mest interessante samtalene hvor oppegående og voksne mennesker pleier å lære hverandre å kjenne. De usikre menneskene vil alltid feige ut og pynte på seg selv hele tiden, men de fleste merker vibben av sånt på langveis!

Les ordentlige kommunikasjonsbøker! Ordentlig litteratur og fagbøker. "Care"-bøker er ikke så smarte og omfattende som du skulle tro.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare EN eneste samtale som har skilt seg ut for meg på Tinder og som satt meg ut, det var med en som hadde forstått ett eller annet smart rundt det å bli kjent med nye mennesker.

Egentlig er det jo så utrolig enkelt og selvfølgelig, men merker du ikke mangelen på sånt rundt deg og spesielt på Tinder? Mulig mennesker kan snakke om kul helg, spørre oppfølgende spørsmål, snakke om hunden på profilen. Men føler du at det er å bli kjent med deg? De fleste på Tinder synes det er en fin ting å starte med, og det er helt greit. Samtalen vår startet også enkelt. Men når det er unnagjort så skal vel vedkommende vise interesse for din personlighet og egenskapene dine? Faktisk kan man fint komme tilbake til "småsnakkingen" igjen, men det er faktisk gjerne noe man gjør ETTER at man har vist hvem man er som person og samtidig (noe folk er dårlig på) vist interesse for hvem den andre virkelig ER.

Hun Tinderdama klarte å spørre om de helt riktige tingene som gikk ut på å bli kjent med meg og hun skilte seg vanvittig ut med å bare være usedvanlig sosialt intelligent.

Hun utfordret meg, skapte spenning og interesse, fikk meg til å undre på hvordan hun ville reagert i "den og den" situasjonen og motsatt. Hun var sinnsykt pen også. 

-Ble ikke noe date, jeg var antageligvis ikke stimulerende nok og hun endte opp med å si nei til et møte. Men etter samtalen med henne har samtalene mine blitt helt annerledes på Tinder, plutselig er det jeg som er henne - som mister interessen i samtalene pga lite stimuli av motparten og kjedelige svar. Folk skriver bare om småting og gidder ikke å by på seg selv på en personlig måte, de er redd for å vise frem egenskapene sine og vise interesse og nysgjerrighet. Hun her holdt på interessen min enda hun kunne la være å svare på flere dager, ble alltid glad når hun først svarte.

Så mitt tips er å prøve å lære deg kunsten å bli kjent med nye mennesker, ikke bare hvordan du skal sjekke de opp. Dere har allerede vist hverandre at dere er interessert, nå er det på en måte på tide å vise noe av seg selv og samtidig finne ut hvem motparten EGENTLIG er.

Kunne kommet med eksempler på hva hun snakket om, men vil jo ikke bli kjent igjen ;) Det var hvert fall ting som fikk frem personligheten vår uten at det ble intenst!

Anonymkode: 2ff21...31f

:flau:

Anonymkode: b37e4...702

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips som dette er så lame, de har fått egne ben og løper overalt på nettet og er mest foretrukket av hankjønn som ikke kan kommunisere ordentlig. 

Å sitte å være uinteressert i mennesket foran deg funker jævli* dårlig ellers i hverdagen, det kan kanskje gi et inntrykk av at du er cool men som regel avslører du bare hvilken råd du tar til deg i livet. At du har tatt til deg råd som dette i stedet for å lære deg å hanskes med oppegående kommunikasjon. Det er selvfølgelig ditt valg ts, om du velger å være en av denne saueflokken som til og med er "smarte nok" til å finne opp begreper som heter "care" og få det til å høres døds rått ut! De eneste jentene disse folka til syvende og sist tiltrekker seg er "jeg er så utrolig sjjjeneeert-jente som synes han der var cool", og "åh han har lært seg å skrive til meg uten å virke desp". Kom igjen..

Prøv å se på mennesker rundt deg som er begivende å snakke med, begivende å bli kjent med, folk som vekker nysgjerrigheten din. Hvis det var han "care" fyren og girlsa hans du så mest opp til, be my guest! Men hva med å faktisk få deg noen interesser som gjør deg til en interessant samtalepartner? Sånne ting gjør at du automatiskm blir mer opptatt i hverdagen, som gjør at du får større forståelse for hvordan det er å være "et opptatt menneske med interesser" som ikke svarer på melding etter 5 timer, som "care" folka blir hysteriske av og blir så traumatisert at de må game og være noe annet enn det de er? 

-Lær deg noe nytt. Kan være et nytt språk, trenger ikke engang å være god. Kan være i startfasen av å lære et språk, da kan du si noe på Fransk. Åpne samtaler om reising,eller ønsket om mer reising. Og vær ærlig, det er tøffere enn å pynte på ting, det er attraktivt å si at du lærer litt nytt språk fordi du er udugelig på å reise, men trenger ekstra motivasjon og fikk det via å forsøke å lære språket. EKSEMPEL. Vis hvem du er, våg å være deg selv. Det gjør at andre rundt deg også føler seg avslappet til å være deg selv. Sånne ting fører også til de mest interessante samtalene hvor oppegående og voksne mennesker pleier å lære hverandre å kjenne. De usikre menneskene vil alltid feige ut og pynte på seg selv hele tiden, men de fleste merker vibben av sånt på langveis!

Les ordentlige kommunikasjonsbøker! Ordentlig litteratur og fagbøker. "Care"-bøker er ikke så smarte og omfattende som du skulle tro.

Veldig interessant!

Har du forslag til bøker?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det gått 12 timer, og jeg må finne noe å skrive! Rart hun ikke har unmatcha allerede..

uansett, hva kan jeg skrive utenom "Hey, hva skjer?;) eller Hvordan går det?:)

mvh

Dødfødt (ts)

AnonymBruker
Skrevet

Dette ender i katastrofe uansett TS.

Du er for opphengt i å ikke feile. Du er redd for å feile. Du er for opphengt i utfallet av denne matchen, at du failer totalt.

Lær deg å snakke med andre mennesker først. Lær deg å snakke med andre kvinner uten å ha intensjonen om å sjekke de opp eller kommei buksa deres. Lær deg sosiale ferdigheter.

Jeg har vært der selv, og det er dritvanskelig. 

Og sist men ikke minst, ikke tro at det er noen oppskrift på hvordan du skal oppføre deg eller hva du skal skrive. Alle personer du møter er forskjellige. Men om du viser genuin interesse, og samtidig klarer holde en samtale momrsom og engasjerende, så har du kommet langt. Dit kommer du bare om du faktisk snakker mye med folk ellers også

Anonymkode: 210e7...96f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skriv at du vil ha fitte, det er jo det 99% av mannfolka på Tinder er ute etter. Så slipper du å bli skuffet. Vil hun gi deg fitte, så er jo saken klar, hvis ikke, finner du ei ny ei.

Anonymkode: dea35...519

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ender i katastrofe uansett TS.

Du er for opphengt i å ikke feile. Du er redd for å feile. Du er for opphengt i utfallet av denne matchen, at du failer totalt.

Lær deg å snakke med andre mennesker først. Lær deg å snakke med andre kvinner uten å ha intensjonen om å sjekke de opp eller kommei buksa deres. Lær deg sosiale ferdigheter.

Jeg har vært der selv, og det er dritvanskelig. 

Og sist men ikke minst, ikke tro at det er noen oppskrift på hvordan du skal oppføre deg eller hva du skal skrive. Alle personer du møter er forskjellige. Men om du viser genuin interesse, og samtidig klarer holde en samtale momrsom og engasjerende, så har du kommet langt. Dit kommer du bare om du faktisk snakker mye med folk ellers også

Anonymkode: 210e7...96f

Har ikke problemer å snakke med kvinner i det daglige, klarer fint å være genuint interessert og noe morsom da. Problemet er når jeg skal skrive alt dette via Tinder.

Kanskje du har en god åpningsreplikk ?:)

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv at du vil ha fitte, det er jo det 99% av mannfolka på Tinder er ute etter. Så slipper du å bli skuffet. Vil hun gi deg fitte, så er jo saken klar, hvis ikke, finner du ei ny ei.

Anonymkode: dea35...519

Det er ikke intensjonen min.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å starte med: "Hei, har du så god utstråling som bildene viser? ;) " 

Synes den var bra!

TS

Skrevet

Finnes mange tips om du googler. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes den var bra!

TS

Hva skal responsen være hvis du skriver dette? 

"Hei, du virker hyggelig. Koser du deg i sola i disse dager?" eller noe. De fleste samtalene starter med en ganske enkel og grei åpningsreplikk, det er ikke vits å være Dart Vader på hallo`en.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes den var bra!

TS

Lykke til. 

Anonymkode: 44473...859

AnonymBruker
Skrevet

Gi meg noe heller noe konkrete tips da? 

Som sagt; så er jeg helt nybegynner på dette. Har mest lyst å skrive: - Hei, hva skjer? :)  men det har som jeg har nevnt, aldri funket - derfor må jeg prøve noe annet.

TS

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes den var bra!

TS

Det er jo bare kleint.. Det er ikke mulig å svare noe "ukleint" tilbake. Hva skal hun si? "Ja, det har jeg selvfølgelig"? "Nei"? 

Hva med: "Hei, du var jammen søt!" ? Og så spørre hva hun driver med? Jeg gadd sjelden å svare de som sa merkelige ting. Jeg hadde vel noen hundre matcher på tinder, og han jeg er sammen med i dag startet med "hei, så fine bilder", eller noe sånt. 

Anonymkode: 87c22...826

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi meg noe heller noe konkrete tips da? 

Som sagt; så er jeg helt nybegynner på dette. Har mest lyst å skrive: - Hei, hva skjer? :)  men det har som jeg har nevnt, aldri funket - derfor må jeg prøve noe annet.

TS

Hvorfor har du mest lyst til å skrive det? Kanskje det er like greit at du gjør det, så får du tanken bort fra det etter at hun ikke svarer og bare sletter deg. 

Hva var det du fant tiltalende med profilen hennes da? Har hun tekst? Har hun noen spesielle bilder? De som ofte lykkes med førstemeldingen er gjerne de som gjør det litt personlig, og det er jo umulig å gi noen konkrete tips på dette når vi ikke kjenner til profilen hennes. Generelt sett ville jeg holdt meg unna kjedespørsmål som: "hva skjer?" og "hvordan går det?". Det er ikke gode samtaleåpnere med mennesker man ikke kjenner. 

Anonymkode: d0df7...be2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...