Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I bygda her er det en mama som blogger i hytt og pine om hele livet sitt, som en dagbok. Datteren hennes på fem er totalt utlevert. Bloggens skrivemåte er mye "oh shit" og "...så sa jeg bare..." - nokså elendige saker egentlig.

Familien og vennene hennes støtter opp om det, og jeg vet ikke om hun får noe kritikk i det hele tatt.

Men problemet er vel det at det er dårlig skrevet, skikkelig teit, og den lille jenta hennes er hengt ut til spott og spe for hele bygda.

Hva ville dere ha gjort? Latt være å bry seg eller prøvd å si fra? I så fall..hvordan gjør man det? :)

Anonymkode: 1909e...6d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe du kan få gjort for å få stoppet det, før barnet blir gammel nok til å kontakte rette instanser selv. Barnet må selv bli gammelt nok til å forstå hele sirkuset mer, før noen kan si i fra om det. Det vil si, nær familie av dem bør selvsagt si i fra om det allerede nå. Men om du ikke er nær familie, så synes jeg ikke du har noe du skulle ha sagt enda. Det er ikke din sak. Selv om hun publiserer det offentlig.

Anonymkode: 3f969...5bc

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

I bygda her er det en mama som blogger i hytt og pine om hele livet sitt, som en dagbok. Datteren hennes på fem er totalt utlevert. Bloggens skrivemåte er mye "oh shit" og "...så sa jeg bare..." - nokså elendige saker egentlig.

Familien og vennene hennes støtter opp om det, og jeg vet ikke om hun får noe kritikk i det hele tatt.

Men problemet er vel det at det er dårlig skrevet, skikkelig teit, og den lille jenta hennes er hengt ut til spott og spe for hele bygda.

Hva ville dere ha gjort? Latt være å bry seg eller prøvd å si fra? I så fall..hvordan gjør man det? :)

Går det utover barnet et vel BV.aktuelt?  Hva med barnets far, sier han noe eller vet han om bloggeNS innhold? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hun et kommentarfelt på bloggen? Da kan du kommentere der. Ut fra det du beskriver er det vel ikke helt usannsynlig at det er flere som tenker det samme som deg,og dermed kan det hende at en slik kommentar får støtte av flere lesere, noe som sikkert vil være mer virkningsfult enn om kun en person sier fra. For å ha best mulig sjanse til å nå gjennom bør du ikke vøre for kritisk, finn noe positivt i innlegget som du kommenterer først, type "så koselig det ser ut som dere har det" eller noe i den duren. Så fortsetter du med å spørre om hun har tenkt på hvordan det vil være for datteren om noen år når alt dette ligger ute. Pek på noe konkret som du reagerer på i teksten, og si at du selv ikkehadde likt om andre blogget om noe så privat om deg. Prøv å stille spørsmålet mer undrende enn dømmende.Selv om du egentlig missliker utleveringen er det bedre å la det høres ut som om du ikke helt vet hva du synes, da er det mindre sjans for at hun går rett i forsvar.

Anonymkode: f8269...770

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror neppe det er BV-relevant, det er mer det...jeg ser for meg at jenta blir litt eldre og skjønner at hele bygda kjenner hennes nykker og prinsessetendenser osv. Det er jo kjipt å våkne til! Og så kan det åpne seg en kløft mellom mor og datter som kan være svært vanskelig å lege...for det er morens ansvar.

Kjempevanskelig sak dette. Skulle gjerne sett at de nærmeste tar litt ansvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...