Elle Melle Skrevet 8. november 2004 #1 Skrevet 8. november 2004 Er det noen som i farten har disse årstallene i hodet? Historiekunnskapene mine er viss litt rustne fant jeg plutselig ut... :oops:
Gjest Respect Skrevet 8. november 2004 #2 Skrevet 8. november 2004 Norge var ikke direkte involvert i 1. verdenskrig.
Elle Melle Skrevet 8. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2004 Tusen takk! "Mellomkrigstiden" ble litt diffus for meg når jeg ikke kunne finne ut når den begynte...
Gjest Chrubino Skrevet 8. november 2004 #6 Skrevet 8. november 2004 Norge var ikke direkte involvert i 1. verdenskrig. Direkte og direkte "Respect". Handelsflåten ble utsatt for torpederinger i løpet av 1. verdenskrig.
Cherubino Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Tusen takk! "Mellomkrigstiden" ble litt diffus for meg når jeg ikke kunne finne ut når den begynte... Mellomkrigstiden (Tiden mellom to kriger) var fra 1918 til 1939
Gjest Sissi Skrevet 8. november 2004 #8 Skrevet 8. november 2004 Norge deltok ikke i 1. verdenskrig, landet var nøytralt. At handelsflåten var utsatt for torpedering endrer ikke på det faktum. Sissi
Elle Melle Skrevet 8. november 2004 Forfatter #9 Skrevet 8. november 2004 Spiller ingen rolle for meg. Jeg ville vite når mellomkrigstiden var, og siden jeg vet når 2. verdenskrig begynte, så manglet jeg bare tallet for når den 1. sluttet. Hvem som gjorde hva er ikke så vesentlig for meg egentlig. Men jeg ser jo at jeg kunne formulert spørsmålet litt mer korrekt. Jeg burde kanskje spurt når mellomkrigstiden var, men jeg hadde jo ikke lyst til å virke dummere enn jeg streng tatt er, og det spørsmålet visste jeg jo halvparten av svaret på...
Nusse Skrevet 8. november 2004 #10 Skrevet 8. november 2004 Hvis ikke jeg husker feil undertegnet Tyskland kapitulasjonen 11/11 kl. 11! Året var 1918.
Superlammet Skrevet 9. november 2004 #11 Skrevet 9. november 2004 Handelsflåten ble "lånt" bort til de allierte styrkene, derfor ble de torpedert. Men Norges offisielle standpunkt under 1. verdenskrig var nøytralt. Krigen varte, som nevnt her fra 1914 - 1918, og mellomkrigstida fra 1918 - 1939.
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2004 #12 Skrevet 9. november 2004 Jaja, sånn kan det gå nor Norge låner bort sine våpen til krigførende parter, selv om vi ikke har lyst til å være med i krigen!!! *Bare måtte.....*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå