Gå til innhold

naboen mener at Guttungen min og jeg er hysterisk renslig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

guttungen min på 9 liker å dusje morgen og kveld og skifte underbukse 1 gang daglig ( akkurat som jeg )Dettte har en nabo hengt seg opp i hun syns jeg er FOR hysterisk med hygienen til guttungen min! Og hun sa at jeg var for hysterisk opptatt av personlig hygiene!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skifte undertøy daglig er jo normalt, men å dusje to ganger om dagen hver dag synes jeg blir i overkant. Tørker ikke det ut huden?

Anonymkode: b3a02...fad

• Liker 17
Skrevet

Jeg synes det er overdrevent å dusje både morgen og kveld. Det kan da ikke være nødvendig?

Skrevet

Når du sier at han skifter undertøy en gang daglig, mener du da at han skifter en ekstra gang i løpet av dagen? Eller bruker han en underbukse pr dag?

• Liker 4
Skrevet

Når du mener skifte undertøy en gang daglig, mener du da ta på seg nytt om morgenen, eller mener du ta på nytt på morgenen for så å skifte enda en gang i løpet av dagen?

Når det gjelder dusjing to ganger om dagen så ville jeg tenkt at det kan gjøres i tilfeller hvor det er en grunn til det (skikkelig treningsøkt, en avkjølende dusj i sommervarmen, badstu eller lignende). Vet ikke om det nødvendigvis er noe lurt å bli lært opp til at dusjing to ganger om dagen hver dag er normalt, både med tanke på uttørking av hud, men også med tanke på økonomi og varmtvann. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å dusje to ganger om dagen er ikke nødvendig og skadelig for huden. Så enig med naboen.

Anonymkode: 86daa...328

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Anciol skrev:

guttungen min på 9 liker å dusje morgen og kveld og skifte underbukse 1 gang daglig ( akkurat som jeg )Dettte har en nabo hengt seg opp i hun syns jeg er FOR hysterisk med hygienen til guttungen min! Og hun sa at jeg var for hysterisk opptatt av personlig hygiene!

Syns det er mer merkelig at naboen deres vet om deres hygienevaner...

Å skifte undertøy hver dag er da normalt...

Viktig å tørke seg godt etter dobesøk så det ikke blir bremsespor, men ellers skal det være greit å skifte truse hver morgen eller etter dusj. Å dusje morgen og kveld er kanskje i meste laget, med mindre dere f.eks. trener mye og derfor blir svette? Ellers hadde det holdt rikelig å dusjet hver morgen eller hver kveld... 
Det er jo ikke akkurat så miljøvennlig å dusje så ofte... og det går en del varmevann, så økonomisk er det jo heller ikke så lurt.

Føler dere at dere fort stinker svette, kan det jo være en ide å smøre antiperspirant i armhulene etter dusj. 

Anonymkode: 2367a...aa5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Svetter dere virkelig så mye om natta at det er nødvendig å både avslutte og begynne dagen med dusjing? Eller er det bare blitt sånn? Det tror jeg ikke er bra for barnehuden til 9-åringen, og ikke din heller for den del.

Jeg har ikke veldig sterke følelser i forhold til dusjing, men hvis barna mine hadde ønsket å dusje morgen og kveld hadde jeg begrenset det for deres egen skyld.

Jeg syns det blir noe annet å skifte undertøy hver dag, det er ofte nødvendig og skader ikke helsa.

Endret av palamina
  • Liker 5
Skrevet

Han tar på seg rent morgen, og etter kveldsdusjen tar han på seg ren underbukse og sover i den! Så etter morgendusjen tar han ren underbukse! Han bruker en mild dusjolje

AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg enig i at det høres litt i overkant ut.

Anonymkode: b3a02...fad

• Liker 15
Skrevet

Jeg synes du overdriver noe fryktelig. Å skifte truse to ganger daglig, og i tillegg dusje både morgen og kveld er vel ikke nødvendig?

• Liker 10
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Anciol skrev:

Han tar på seg rent morgen, og etter kveldsdusjen tar han på seg ren underbukse og sover i den! Så etter morgendusjen tar han ren underbukse! Han bruker en mild dusjolje

Han skifter underbukse om morgenen og om kvelden? Mine barn og jeg sover uten truse, det er anbefalt å lufte underlivet i løpet av natta. Bruker bare truse når de overlatter hos andre eller har besøk.

Ja, jeg syns dere er hysteriske. Svar avgitt. :)

Endret av palamina
  • Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, Hvalen skrev:

Jeg synes du overdriver noe fryktelig. Å skifte truse to ganger daglig, og i tillegg dusje både morgen og kveld er vel ikke nødvendig?

Enig. Engang dusjing og en gang skifte av underbukse er nok, hvis ikke det er snakk om dager med trening.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det holder å skifte underbukse en gang om dagen. Mine barn sovner nakne da dette er anbefalt og det de trives best med. 

Naboen din har rett og siden du reagerer på denne måten så må hun ha truffet en nerve tydeligvis. 

Anonymkode: 86daa...328

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lager du alltid tråd om at folk synes ditt om datt om deg og din familie? Kan dere ikke bare gjøre som dere vil uten å bli påvirket av hva andre mener? 

Anonymkode: 0aef2...463

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Anciol skrev:

Send en anonym bekymringsmelding til Barnevernet.

Anonymkode: b4303...de9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg og din sønn. Liker å dusje på morgenen og igjen på kvelden. Skifter også truse morgen og kveld. Liker ikke å sove naken, syntes det er ubehagelig, så vil ha helt ny og ren truse til natten (selv om dagtrusa ikke er møkkete)Men er ikke noe hysterisk ang hygiene fordet om, føler meg bare mer fresh selv. :) 

Anonymkode: 1f0dc...fe4

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er ikke bare unødvendig,men skadelig for huden. 

Skrevet

Jeg synes ikke det er hysterisk. Etter dusj er det da vanlig å skifte undertøy? Om jeg dusjer på kvelden så tar jeg ikke på den gamle trusen. Skifter også morgenen etter. Liker å starte dagen med rent tøy. 

Og å dusje morgen og kveld er heller ikke hysterisk. Det er ulike grunner til at en dusjer om morgenen: kanskje en er svett, våkner mer av å dusje osv. Og å dusje på kvelden igjen er da helt normalt. Man har gjerne trent, hatt gym, blitt skitten, stått i matlukt på kjøkkenet, svettelukt osv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...