AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Hei. Jeg er i ett forhold hvor jeg har en sønn fra før og samboer har en datter fra før. Sønnen min er på ferie hos oss nå. Spurte samboer om når vi skulle legge barna. sønnen min er 6 og datteren til samboer er 7. Sønnen min pleier og legge seg klokken 8 vanligvis. Jeg tenkte at siden det er ferie og de kun møtes i feriene kunne vi legge de klokken 9. Da sier samboer at jeg har min sønn og om jeg vil legge han ni så får datter bare være oppe med oss om hun ønsker. Merk: pga oppussing sover de på samme rom nå. Jeg synes dette er rart og si siden vi skal jo være en familie? Og føler jo vi burde ha det litt likt? Eller hva tenker dere om dette? Anonymkode: 86248...2d7
Mallis Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Hadde ikke godtatt svaret! Og for meg hadde det skurrete,dersom jeg hadde fått en slik beskjed! Barna er nesten like gamle, og bør ha noen felles regler i hjemmet! 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #3 Skrevet 18. juli 2016 her bør det være like regler, iallefall sånn omtrent! Men kanskje greit om den minste legger seg litt før og sovner, så blir de ikke liggende å prate og tulle. Anonymkode: ffae8...15b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #4 Skrevet 18. juli 2016 De kan jo fint legge seg til samme tid, ettersom de er omtrent like gamle. Vår på 7 legger seg til samme tid nå som hun gjorde når hun var seks, så ulike leggetider synes jeg er unødvendig, særlig siden de deler rom. Anonymkode: 425b1...a9c 2
MapleSirup Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Man bestemmer leggetiden for egne barn selv. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Dette burde ssamkjøres Anonymkode: d7ab2...d4f 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er i ett forhold hvor jeg har en sønn fra før og samboer har en datter fra før. Sønnen min er på ferie hos oss nå. Spurte samboer om når vi skulle legge barna. sønnen min er 6 og datteren til samboer er 7. Sønnen min pleier og legge seg klokken 8 vanligvis. Jeg tenkte at siden det er ferie og de kun møtes i feriene kunne vi legge de klokken 9. Da sier samboer at jeg har min sønn og om jeg vil legge han ni så får datter bare være oppe med oss om hun ønsker. Merk: pga oppussing sover de på samme rom nå. Jeg synes dette er rart og si siden vi skal jo være en familie? Og føler jo vi burde ha det litt likt? Eller hva tenker dere om dette? Anonymkode: 86248...2d7 Hvor lenge er sønnen på ferie hos dere? Er litt enig med samboer at siden det er ferie kan de fint være lengere opp til ni, spesilet hvis det kun er en kort periode på en uke eller to. Anonymkode: 4c371...0f0
Lofilteret Skrevet 18. juli 2016 #8 Skrevet 18. juli 2016 Dere bør først og fremst finne ut om dere ønsker å være ÈN familie, eller to som tilfeldigvis er i samme hus akkurat nå. 11
Sariou Skrevet 18. juli 2016 #9 Skrevet 18. juli 2016 6 timer siden, MapleSirup skrev: Man bestemmer leggetiden for egne barn selv. Det er jeg ikke ubetinget enig i. Når man bor sammen er man en familie og barna i samme familie bør behandles rettferdig, og dermed bør leggetid være noe de voksne blir enige om når barna er såpass like i alder. 5
MapleSirup Skrevet 18. juli 2016 #10 Skrevet 18. juli 2016 3 timer siden, Sariou skrev: Det er jeg ikke ubetinget enig i. Når man bor sammen er man en familie og barna i samme familie bør behandles rettferdig, og dermed bør leggetid være noe de voksne blir enige om når barna er såpass like i alder. Og jeg er ikke helt uenig med deg Men i disse ferietider, så forstår jeg veldig godt at noen vil ha fleksibel leggetid. Faste klokkeslett behøver ikke være så viktig. Så kommer det da an på motivet for leggetiden. Selv ønsker jeg litt lange kvelder med barn og slappe morgener. I prinsipp må man da gjøre som man selv vil, selv om det er stor fordel å være enige. 1
Sariou Skrevet 19. juli 2016 #11 Skrevet 19. juli 2016 Jeg er veldig uenig i det du sier at i prinsipp må man få gjøre som man selv vil. Hvordan skal man løse det om man har barn sammen og er uenige ang. leggetid da? 1
MapleSirup Skrevet 19. juli 2016 #12 Skrevet 19. juli 2016 1 time siden, Sariou skrev: Jeg er veldig uenig i det du sier at i prinsipp må man få gjøre som man selv vil. Hvordan skal man løse det om man har barn sammen og er uenige ang. leggetid da? Ved felles barn så har man de boende hele tiden og må enes om det meste. Her er det vel snakk om ferietid? 1
Sariou Skrevet 19. juli 2016 #13 Skrevet 19. juli 2016 6 timer siden, MapleSirup skrev: Ved felles barn så har man de boende hele tiden og må enes om det meste. Her er det vel snakk om ferietid? Jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #14 Skrevet 19. juli 2016 12 minutter siden, Sariou skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant? Fordi det er prat om ferie, en begrensende tid.. Anonymkode: 4c371...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #15 Skrevet 2. august 2016 Faste klokkeslett trenger ikke være så viktig siden det er ferie nei, og barna ikke sliter med søvnen. Men, dere bør jo ha en regel om at eldste får være oppe en halvtime ekstra etter minste har lagt seg. Selv om det bare er ett år mellom dem, så er det forskjell, og eldste bør alltid få være litt lenger oppe. Anonymkode: 7ebf8...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå