AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Jeg finner ikke passet mitt. Er overbevist om at det ligger i huset til mine foreldre eller i leiligheten min, men det er som sunket i jorden. Jeg reiser til Polen i september, hva gjør jeg? Man kan vel få midlertidig pass, og hvordan funker det, er jeg allerede sent ute? Anonymkode: 5f8da...a07
Cathj Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Jeg forstår ikke hvorfor du tror det tar så lang tid å få pass? Hvis passet ditt er borte må du melde det mistet til politiet. For å få nytt pass bestiller du time hos ditt lokale passkontor over internett. https://www.politi.no/tjenester/pass/
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Jeg skulle ønske at politiet ville begynne å gi bøter til folk som ikke tar godt nok vare på passet sitt, men som mister det stadig vekk, eller som ikke ser på denne lille boken som verdifull nok. Nå er det jo ikke det du spør om, men det irriterer meg allikevel at folk tar så lett på dette verdidokumentet at det liksom ikke gjør noe om man mister det. Folk mister jo ikke penger, ihvertfall ikke med vilje, og om de nå gjorde det, så ville det ha blitt ramaskrik av de sjeldne hvis pengene de hadde gjemt unna ikke var der de først lå. Folk flest er også uhyre nøye med å ta vare på alle dokumenter vedrørende bilen de eier, boligen sin, eller andre store verdigjenstander. Hvorfor er det liksom greit å miste passet? Er det fordi det er så himla lett å få nødpass, kanskje? Vet du hvor mange det er som misbruker dette dokumentet? Eller som har misbrukt det hittil? Selv om vi ikke leser om det i media lenger, så har det jo vært skrevet om det tidligere. Om folk som selger passene sine til vilt fremmede mennesker for en god sum med penger slik at disse kan ta seg inn i landet på ulovlig/lovlig vis. Ikke fortell meg at slikt ikke skjer, for det gjør det. Dette gjøres av både utlendinger såvel som etnisk norske nordmenn, så den ene parten er ikke noe bedre enn den andre. Anonymkode: 92029...971
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #4 Skrevet 19. juli 2016 Den 17.7.2016 at 21.05, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske at politiet ville begynne å gi bøter til folk som ikke tar godt nok vare på passet sitt, men som mister det stadig vekk, eller som ikke ser på denne lille boken som verdifull nok. Nå er det jo ikke det du spør om, men det irriterer meg allikevel at folk tar så lett på dette verdidokumentet at det liksom ikke gjør noe om man mister det. Folk mister jo ikke penger, ihvertfall ikke med vilje, og om de nå gjorde det, så ville det ha blitt ramaskrik av de sjeldne hvis pengene de hadde gjemt unna ikke var der de først lå. Folk flest er også uhyre nøye med å ta vare på alle dokumenter vedrørende bilen de eier, boligen sin, eller andre store verdigjenstander. Hvorfor er det liksom greit å miste passet? Er det fordi det er så himla lett å få nødpass, kanskje? Vet du hvor mange det er som misbruker dette dokumentet? Eller som har misbrukt det hittil? Selv om vi ikke leser om det i media lenger, så har det jo vært skrevet om det tidligere. Om folk som selger passene sine til vilt fremmede mennesker for en god sum med penger slik at disse kan ta seg inn i landet på ulovlig/lovlig vis. Ikke fortell meg at slikt ikke skjer, for det gjør det. Dette gjøres av både utlendinger såvel som etnisk norske nordmenn, så den ene parten er ikke noe bedre enn den andre. Anonymkode: 92029...971 Herregud ta deg en bolle, utrolig hva folk kan bruke energi på å være sinte over. Passet er IKKE mistet, det er rotet bort i huset mitt hjemme eller i leiligheten min, så du kan puste lettet ut for det blir ikke misbrukt. Hatt en dårlig dag eller...? Anonymkode: 5f8da...a07 1
Fru Uperfekt Skrevet 28. juli 2016 #5 Skrevet 28. juli 2016 Den 17. juli 2016 at 21.05, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske at politiet ville begynne å gi bøter til folk som ikke tar godt nok vare på passet sitt, men som mister det stadig vekk, eller som ikke ser på denne lille boken som verdifull nok. Nå er det jo ikke det du spør om, men det irriterer meg allikevel at folk tar så lett på dette verdidokumentet at det liksom ikke gjør noe om man mister det. Folk mister jo ikke penger, ihvertfall ikke med vilje, og om de nå gjorde det, så ville det ha blitt ramaskrik av de sjeldne hvis pengene de hadde gjemt unna ikke var der de først lå. Folk flest er også uhyre nøye med å ta vare på alle dokumenter vedrørende bilen de eier, boligen sin, eller andre store verdigjenstander. Hvorfor er det liksom greit å miste passet? Er det fordi det er så himla lett å få nødpass, kanskje? Vet du hvor mange det er som misbruker dette dokumentet? Eller som har misbrukt det hittil? Selv om vi ikke leser om det i media lenger, så har det jo vært skrevet om det tidligere. Om folk som selger passene sine til vilt fremmede mennesker for en god sum med penger slik at disse kan ta seg inn i landet på ulovlig/lovlig vis. Ikke fortell meg at slikt ikke skjer, for det gjør det. Dette gjøres av både utlendinger såvel som etnisk norske nordmenn, så den ene parten er ikke noe bedre enn den andre. Anonymkode: 92029...971 Om du mister passet ditt for mange ganger kan du faktisk få passnekt (dvs at du ikke vil få utstedt nytt pass i en gitt periode)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå