Gjest Butterflygirl ik logget Skrevet 8. november 2004 #1 Skrevet 8. november 2004 Har vurdert å prøve Dermalogica, men vet ikke helt om det passer meg. Jeg har litt sensitiv hud, dvs. jeg reagerer fort på hudkremer jeg ikke tåler. Men tror det det skal gå greit. Dermalogica høres bra ut. Også er det med hudtype. Jeg er veldig usikker på hva slags hudtype jeg har. Hvis jeg går en dag uten krem, uten noen ting, bare nyvasket fjes, så føles huden stram og tørr og jeg ser at det flasser litt, spes. fra nesa, haka og rundt nesa (kinnet). Men når jeg bruker krem (clinique dramatically different moisturising lotion) så får jeg veldig fet hud noen timer etter påføringen. Blir veldig fet rundt nese, midten på panna ogtinningene. Så hva slags hudtype har jeg? Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve ut Dermalogica. Jeg har funnet to kremer som kan passe meg: 1: Active Moist 2: Oil Control Lotion Er noen av disse for meg? vil såpa fra dermalogica passe for meg? Dermalogica The Bar ? Takker for masse svar og veiledninger fra dere som har erfaringer med dette merket her!
Gjest Étoile Skrevet 8. november 2004 #2 Skrevet 8. november 2004 Hvis du har sensitiv hud ville jeg prøvd meg på Ultracalming Cleanser, den er ihvertfall min favoritt. Ellers liker jeg Special Cleansing gel veldig godt, skummer deilig og føles litt mer "rensende" enn ultracalming, samtidig som den ikke irriterer eller tørker ut huden min. Active moist er en veldig lett fuktighetskrem som sikkert passer bra til deg, jeg tror oil control lotion er beregnet på litt fetere hudtyper. Hvis du har mulighet burde du tatt en tur innom hudpleier og fått en prøve på den før du kjøper.
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #3 Skrevet 8. november 2004 Jeg ville ikke kjøpt oil kontrol lotion. Er for lite fuktighet i den. The bar ville jeg også holdt meg unna... såpebarer er fy fy! Blir ofte riller i dem som bakterier samler seg i. Veldig uhygiensk.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2004 #4 Skrevet 8. november 2004 Jeg ville ikke kjøpt oil kontrol lotion. Er for lite fuktighet i den. The bar ville jeg også holdt meg unna... såpebarer er fy fy! Blir ofte riller i dem som bakterier samler seg i. Veldig uhygiensk. Enig. Har enda til gode for å finne en oil control krem som ikke gjør overhuden tørr og flassende, og Dermalogicas var desverre intet unntak. Har aldri forstått hvorfor Dermalogica (og Clinique) lager såpestykker, selv med allmennkunnskaper om baktierer så forstår man at det er ille. Sett fra et mikroskop...grøss!
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #5 Skrevet 8. november 2004 Enig. Har enda til gode for å finne en oil control krem som ikke gjør overhuden tørr og flassende, og Dermalogicas var desverre intet unntak. Har aldri forstått hvorfor Dermalogica (og Clinique) lager såpestykker, selv med allmennkunnskaper om baktierer så forstår man at det er ille. Sett fra et mikroskop...grøss! Jepp...kan se det for meg
Gjest Butterflygirl Skrevet 9. november 2004 #6 Skrevet 9. november 2004 Bruker faktisk såpebar fra clinique, men jeg har aldri tenkt på det som uhygienisk. Men tror jeg skal begynne å bruker renser fra flaske. Hvor får jeg tak i billige dermalogica produkter? LF eller SN? Eller evt. andre? Sn skriver ikke ned verdien lenger så jeg tror det blir mye mas med å bestille der fra. Den active moist koster litt over 200 kr. Tror den kosta 212 eller noe.
Gjest Butterflygirl Skrevet 9. november 2004 #7 Skrevet 9. november 2004 Bruker faktisk såpebar fra clinique, men jeg har aldri tenkt på det som uhygienisk. Men tror jeg skal begynne å bruker renser fra flaske. Hvor får jeg tak i billige dermalogica produkter? LF eller SN? Eller evt. andre? Sn skriver ikke ned verdien lenger så jeg tror det blir mye mas med å bestille der fra. Den active moist koster litt over 200 kr. Tror den kosta 212 eller noe.
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2004 #8 Skrevet 9. november 2004 Hvor får jeg tak i billige dermalogica produkter? LF eller SN? Eller evt. andre? Jeg bruker lookfantastic, og www.essentialdayspa.com. Begge de to skriver ned verdien. Sånn som du beskriver huden din, slik var min også før jeg begynte med Dermalogica (bortsett fra at jeg var plaget med kviser i tillegg). Jeg bruker Active Moist og den har jeg vært veldig fornøyd med. Eneste er at når det er kaldt ute så føler jeg at jeg trenger litt mer fukt. (Jeg skal kjøpe den kremen som gir litt mer fukt for å bruke den om vinteren, husker ikke hva den heter.)
Miss-X Skrevet 9. november 2004 #9 Skrevet 9. november 2004 ). Jeg bruker Active Moist og den har jeg vært veldig fornøyd med. Eneste er at når det er kaldt ute så føler jeg at jeg trenger litt mer fukt. (Jeg skal kjøpe den kremen som gir litt mer fukt for å bruke den om vinteren, husker ikke hva den heter.)
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2004 #10 Skrevet 9. november 2004 Skin Smoothing Creme? Jeg har normal / tørr hud, og kan anbefale den på det varmeste. Jess, det er nok navnet ja. Jeg får selv tørr/normal hud mot vinteren og satser på den blir rikelig nok.
Gjest Butterflygirl Skrevet 10. november 2004 #11 Skrevet 10. november 2004 Noen som bruker noen av renseproduktene her: Dermal Clay Cleanser Essential Cleansing Solution Ultracalming Cleanser Tror jeg kanskje har lyst til å prøve Ultracalming Cleanser. Virker grei for meg, også er det i tube med trykkekork. Veldig greit det. Hvor stor er sjansen for at man ikke tåler Dermalogica? Altså de bruker ikke parfyme og fargestoffer og lanolin i produktene sine. De er de verste stoffene som irriterer huden.
Gjest Ethereal Skrevet 10. november 2004 #12 Skrevet 10. november 2004 Jeg har tørr, til tider sensitiv hud, og har prøvd både Ultracalming Cleanser og Essential Cleansing Solution. Av de to er Ultracalming helt klart favoritten! Det er en type kremgele, og den fjerner sminke bra, og irriterer ikke huden i det hele tatt. Jeg har brukt den fast i flere år, og kommer ikke til å bytte. Essential CS er en helt gjennomsnittlig rensemelk, og da kan du like gjerne gå på apoteket.
Miss Marple Skrevet 10. november 2004 #13 Skrevet 10. november 2004 Jeg bestilte faktisk mine første dermalogica produkter idag. Etter å ha prøvd en kit med acne prone produkter bestilte jeg: anti-bac wash multi-active toner active moist Jeg prøvde oil control lotion og den passet ikke for min hud, så nå gleder jeg meg til pakken kommer i posten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå