AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Noen hær som veit om samvær med eget barn er gyldig nokk grunn til og få oppsigelse fra jobb ? Sjæfen sa nemlig til meg at viss jeg velger og dra på samvær med barnet så kan jeg bare komme og hente oppsigelse ? Da da barnet er i en annen kommune så må jeg være borte 1 heil dag fra jobb og d er barneværnet som har sotte opp tidspungt og dager dette skal skje Anonymkode: b343a...4d3
Gjest AryaKillie Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Du har ikke krav på fri nei. Men arbeidsgivere kan gi såkalt velferdspermisjon dersom de vil. Din sjef høres bare hestkuk ut. Snakk med barnevernet om dette, kan hende de kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen hær som veit om samvær med eget barn er gyldig nokk grunn til og få oppsigelse fra jobb ? Sjæfen sa nemlig til meg at viss jeg velger og dra på samvær med barnet så kan jeg bare komme og hente oppsigelse ? Da da barnet er i en annen kommune så må jeg være borte 1 heil dag fra jobb og d er barneværnet som har sotte opp tidspungt og dager dette skal skje Anonymkode: b343a...4d3 Vanskelig å forstå hva du mener synes jeg. Man kan selvfølgelig ikke bare ta seg fri fra jobb uansett grunn. Har man en jobb må man jo stille på jobb hvis man ikke er syk, eller har bedt seg fri. Ikke all fri er gyldig grunn. Hvorfor kan du ikke ha samvær med barnet på dager du har fri? Anonymkode: 36231...784
Gjest Becky48 Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Det må da kunne gå an å ringe barnevernet og endre tidspunkt til en dag du ikke er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å forstå hva du mener synes jeg. Man kan selvfølgelig ikke bare ta seg fri fra jobb uansett grunn. Har man en jobb må man jo stille på jobb hvis man ikke er syk, eller har bedt seg fri. Ikke all fri er gyldig grunn. Hvorfor kan du ikke ha samvær med barnet på dager du har fri? Anonymkode: 36231...784 Det er barnevernet som bestemmer samværsdag. Du må melde fra om problemene til barnevernet med en gang TS. Dersom du ikke viser vilje til å legge til rette for samvær, mister du retten. De tar svært alvorlig på avtalebrudd mot barnet. Anonymkode: 1a93b...fe8
Peter007 Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen hær som veit om samvær med eget barn er gyldig nokk grunn til og få oppsigelse fra jobb ? Sjæfen sa nemlig til meg at viss jeg velger og dra på samvær med barnet så kan jeg bare komme og hente oppsigelse ? Da da barnet er i en annen kommune så må jeg være borte 1 heil dag fra jobb og d er barneværnet som har sotte opp tidspungt og dager dette skal skje Anonymkode: b343a...4d3 Du må kontakte BV.og legge frem problemestillingen. Er det ofte planlagt samvær på arbeidsdag? Kan BV.søke dekjet vikar for arbeidsgiver?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #7 Skrevet 18. juli 2016 Arbeidsgiver kan gi deg velferdspermisjon, du kan ta en feriedag elle avspasere. Ut fra det du skriver tenker jeg at du kanskje har en jobb der du ikke kan avspasere, og der fridager blir strengt styrt av sjefen. Gjør som de andre sier og kontakt barnevernet - om du kan få en dag som passer bedre, eller om de kan gi deg noe råd ift arbeidsgiver. Når det er sagt, høres sjefen din ikke god ut! Hvem sier noe sånt.... Jeg er usikker på reglene for oppsigelse. Hvis sjefen regner det som ureglementert fravær, tror jeg du skal ha en advarsel skriftlig før de kan si deg opp, men dette er arbeidsmiljølov/tillitsvalgtstoff, om du er fast ansatt da Men prøv å forklar problemet til BV Lykke til, håper det ordner seg! Anonymkode: a878a...d04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå