AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Nå i disse ferietider kan det bli lange dager med barna og tid til mye fin lek med de. Jeg leker med sønnen min, men orker rett og slett ikke holde på hele dagen..,.naboen holder på med ungen hele dagen og styrer på hele tiden. Hva er vanlig?? Anonymkode: 6fe00...68b
Sushi Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Jeg leser gjerne for ungene, herjer litt og bygger kanskje litt lego. Men jeg gidder ikke å leke med dem konstant, nei. Leker de fint selv så setter jeg meg mer enn gjerne ned med en bok og slapper av, eller gjør noe i huset.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Jeg leser bok for dem og tar dem med på husarbeid/matlaging. Leking står de for selv. Anonymkode: 7ad80...760
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Jeg leker ikke mye med 5-åringen nei. Vi leser bøker, bygger litt lego, spiller brettspill osv, og husarbeid er hun med på der det passer. Men rollelek, "frilek" og slikt gjør hun selv eller med venner. Og om vi er hjemme i en ferie og været er sånn at vi ikke gidder å gå ut (ja, gidder, vi er så mye ute i finværet ellers) så er jeg ikke fullt så streng med nettbrett og tv heller, da ser vi gjerne en film sammen. Anonymkode: 2a836...ed8 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #5 Skrevet 18. juli 2016 Jeg kan starte endel leker, ta frem togbanen og hjelpe til å bygge den, foreslå akrylmaling eller lignende og hjelpe til med forberedelser og opprydding. Deltar også med brettspill og høytlesning. Men det stopper der. Barna får være med i matlaging og huslige aktiviteter og aktiviteter i hagen og på gården med tilsyn ellers, eller leker seg i mellom. Anonymkode: 89df1...97d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 Den 17.7.2016 at 18.35, AnonymBruker skrev: Nå i disse ferietider kan det bli lange dager med barna og tid til mye fin lek med de. Jeg leker med sønnen min, men orker rett og slett ikke holde på hele dagen..,.naboen holder på med ungen hele dagen og styrer på hele tiden. Hva er vanlig?? Anonymkode: 6fe00...68b Man må lære barn å aktivisere seg selv også. Er det noen barn dere kjenner som er hjemme nå? Ta kontakt med foreldrene og hør om de kan treffes. Ellers kan der ejo bare finne på noe, komme dere ut av huset, trenger ikke leke. Det kan være å gå på kjøpesenteret, få seg en bitteliten leke - og gå på cafe eller mc-donalds sammen, der er det lekerom og ungen kan leke der en stund mens du slapper av med kaffe og facebook på mobilen Ellers - så vil jeg si, sett deg sammen med barnet og lek av og til. Selv om du syns det er kjedelig. Unger elsker når voksne tar seg tid til de og leker med de. Da føler de seg sett. Mannen min er flink til å ta med ungene på sånne ting han liker. Han liker jo ikke barbie og sånn da, men ungene liker togbane og å bygge lego, så da er det stas når han leker med de og jeg husker jo selv jeg elsket barbie da jeg var liten og jeg er flink til rollespill :D og det elsker jo ungene, så da leker vi rollespill med barbie Vi har det kjempemorsomt sammen. Om det er fint vær går vi ut i hagen og spiller ballspill: Stor stas for ungene er om vi har på vannspreder, her kan de styre seg selv og springe fram og tilbake og bløyte seg skikkelig. Det er trist med ipadforeldre som jeg kaller de. Broren min er sånn. Han gir ungen ipad, så er ungen aktivisert i flere timer han. stille er han i alle fall. Der han sitter og spiller mindcraft og div. andre spill.. ikke rart ungen er i ferd med å bli overvektig. Anonymkode: 80f4f...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå