AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Jeg sov hos kjæresten min for første gang nå å han våknet med "morrasbrød". Er det bare "tilfeldig" eller kan det ha noe med å gjøre at jeg var der?:) vi hadde sex på kvelden Anonymkode: 527af...7ab
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Det er biologisk. Vi våkner med det uansett. Anonymkode: 814b2...9b6 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Det har visst noe med at blodet strømmer til penisen om natten under søvnen. Før trodde man at det var fordi menn ble ridd av en mare når de lå der bevisstløse og ute av stand til å røre på seg, men det er gammel overtro. Det står sikkert mer om det hvis du søker på google. Anonymkode: 2869f...599 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det har visst noe med at blodet strømmer til penisen om natten under søvnen. Før trodde man at det var fordi menn ble ridd av en mare når de lå der bevisstløse og ute av stand til å røre på seg, men det er gammel overtro. Det står sikkert mer om det hvis du søker på google. Anonymkode: 2869f...599 Ah, er det derfra ordet mareritt kommer? Hva var en mare? Anonymkode: 31ded...1f7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 En sunn mann med normale hormon nivåer vil ha høyest testosteron om morgenen. At du skriver at dere hadde sex kvelden før hvor han gjerne hadde orgasme gjør at han har hatt forhøyet nivå oxytocin noe som booster testosteronet. Kroppen tilpasser seg situasjonen og han går inn i et parring modus, klar for prestasjon. Opprettholder du aktiviteten vil han nok våkne med reisning i mange år fremover. Just enjoy it. Anonymkode: 96e5f...267 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 Det kommer uansett pga blodtrykket. Morrabrød får de helt uavhengige om de er kåte eller ikke, noe som ofte misforstås av oss damer som blir kåt av deres morrabrød og vil ha sex mens de er dødstrøtte og ikke tendens til kåt i det hele tatt til tross boneren Anonymkode: 6e687...f9d 8
WubWub Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sov hos kjæresten min for første gang nå å han våknet med "morrasbrød". Er det bare "tilfeldig" eller kan det ha noe med å gjøre at jeg var der?:) vi hadde sex på kvelden Anonymkode: 527af...7ab Nei det har ingenting med deg å gjøre. http://www.kk.no/livsstil/derfor-f%C3%A5r-han-%C2%ABmorrabr%C3%B8d%C2%BB-24264 Hender det du våkner om morgenen liggende i skje med kjæresten, og kjenner noe som er borti korsryggen din? Ikke bli innbilsk nå, for «morrabrødet» er ikke egentlig til ære for deg og din uimotståelige tiltrekningskraft, selv om du ligger der splitter naken - noe du faktisk bør være når du sover. Nei, for morgenereksjoner er faktisk en del av søvnsyklusen til menn, og har ingenting med seksuelle lyster å gjøre - selv om det selvsagt kan være at lysten også vekkes om han våkner i riktig øyeblikk. En naturlig del av søvnsyklusen Det er nemlig slik at når en mann sover, og er i REM-fasen, som står for rapid eye movement, og er fasen der vi drømmer, skjer det også en del fysiske ting i kroppen. En av disse tingene er at nevrotransmittere, som sørger for at signaler sendes rundt i nervesystemet, blir mindre aktive, blant annet for å hindre at vi faktisk handler etter det vi drømmer om (når vi gjør ting i søvne har ikke disse nevrotransmitterne slått av skikkelig). En av disse nevrotransmittere, norpinephrin, sørger for å stenge av blodtilførselen til penis. Når menn sover og er i REM-fasen, er ikke denne nevrotransmitteren aktiv, og dermed er det ingenting som stanser blodtilstrømningen som får penis til å bli erigert. Dette er ingen systemfeil, for økt blodtilførsel og økt oksygentilførsel hjelper til å reparere og vedlikeholde - og det gjelder uansett kroppsdel. Det er or eksempel derfor det å svette er bra for huden, fordi den økte blodtilførselen trigger cellereparasjon og cellefornyelse. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #8 Skrevet 17. juli 2016 Er ikke for ingenting at det er først og fremst om morgenen, da mannen har ufrivillig morrabrød, at kvinner benytter muligheten til å voldta mannen. Har selv observert på nachspielfest hvorpå en dame tredde seg nedpå en fyr som hadde sluknet på morrakvisten. Den stakkars fyren lå der i dyp søvn med ufrivillig ståkuk mens dama satt å jukket seg på han. Anonymkode: 080d6...eb5 1
WubWub Skrevet 17. juli 2016 #9 Skrevet 17. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er ikke for ingenting at det er først og fremst om morgenen, da mannen har ufrivillig morrabrød, at kvinner benytter muligheten til å voldta mannen. Har selv observert på nachspielfest hvorpå en dame tredde seg nedpå en fyr som hadde sluknet på morrakvisten. Den stakkars fyren lå der i dyp søvn med ufrivillig ståkuk mens dama satt å jukket seg på han. Anonymkode: 080d6...eb5 Har selv opplevd å våke av at jeg har blitt ridd etter fest av jenter jeg såvidt kjenner og av 2 kjærester jeg har vært med. Jeg satt ikke pris på noen av gangene da jeg ikke hadde kontrollen eller engang klar over hva som foregikk før jeg summet meg. Om en mann har sex med ei kvinne som sover så er det voldtekt med mindre hun har gitt samtykke på forhånd om at det er greit. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #10 Skrevet 17. juli 2016 Ah shit. Kan ikke huske sist jeg hadde morrabrød. Kanskje jeg burde ta meg en tur til legen Anonymkode: 4a770...a65 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #11 Skrevet 17. juli 2016 6 minutter siden, WubWub skrev: Har selv opplevd å våke av at jeg har blitt ridd etter fest av jenter jeg såvidt kjenner og av 2 kjærester jeg har vært med. Jeg satt ikke pris på noen av gangene da jeg ikke hadde kontrollen eller engang klar over hva som foregikk før jeg summet meg. Om en mann har sex med ei kvinne som sover så er det voldtekt med mindre hun har gitt samtykke på forhånd om at det er greit. Du har nok rett der. Det jeg observerte på dette nachspielet var helt klart en voldtekt. Men den gangen (nesten 20 år siden) så satt vi bare å lo av det hele når dama benyttet seg av ståkuken til fyren. Tror neppe vi hadde gjort det samme om det var en sovende jente som ble utsatt for det samme. For ordens skyld så hadde ikke han med morrabrødet noen sterke reaksjoner på hva som hadde skjedd da han våknet. Han lo det bare bort. Men er sikker på andre menn ville følt det annerledes. Dette er individuelt. Anonymkode: 080d6...eb5
Gjest Alterego666 Skrevet 19. juli 2016 #12 Skrevet 19. juli 2016 Jeg våkner alltid med morrabrød, og stort sett vedvarer det til jeg har tisset. Min teori er at full blære hvertfall delvis forårsaker morrabrødet. Økt press i underlivet stimulerer sikker prostata eller andre kjertler.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #13 Skrevet 19. juli 2016 Den 17.7.2016 at 19.30, AnonymBruker skrev: Er ikke for ingenting at det er først og fremst om morgenen, da mannen har ufrivillig morrabrød, at kvinner benytter muligheten til å voldta mannen. Har selv observert på nachspielfest hvorpå en dame tredde seg nedpå en fyr som hadde sluknet på morrakvisten. Den stakkars fyren lå der i dyp søvn med ufrivillig ståkuk mens dama satt å jukket seg på han. Anonymkode: 080d6...eb5 Den 17.7.2016 at 19.33, WubWub skrev: Har selv opplevd å våke av at jeg har blitt ridd etter fest av jenter jeg såvidt kjenner og av 2 kjærester jeg har vært med. Jeg satt ikke pris på noen av gangene da jeg ikke hadde kontrollen eller engang klar over hva som foregikk før jeg summet meg. Om en mann har sex med ei kvinne som sover så er det voldtekt med mindre hun har gitt samtykke på forhånd om at det er greit. Det er vodltekt og burde blitt anmeldt! Anonymkode: c6e53...634 2
Jarlson Skrevet 19. juli 2016 #14 Skrevet 19. juli 2016 En av forklaringene står skrevet over her, det er i hvertfall det man tror er mekanismen bak fenomenet. Når en mann er våken er det ett sted i hjernen som skal skille ut neurotransmittere som skal forhindre ereksjon. Men under søvn, og da spesielt REM-fasen, går aktiviteten i dette området ned og effekten av testosteron tar over og forårsaker ereksjon. Det medisinske navnet på dette fenomenet er nocturnal penile tumescence , for de som er skulle lure
Gjest steinbukk79 Skrevet 19. juli 2016 #15 Skrevet 19. juli 2016 Den Sunday, July 17, 2016 at 18.28, AnonymBruker skrev: Det er biologisk. Vi våkner med det uansett. Anonymkode: 814b2...9b6 Blodet strømmer til det høyeste punktet når vi ligger, når vi reiser oss opp går blodet til hodet og pikken peker i bakken
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #16 Skrevet 19. juli 2016 Deilig når typen har morrabrød da, for da er den KNALL HARD Anonymkode: 83938...cda 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #17 Skrevet 21. juli 2016 Jøss, finnes det menn som ikke er klare for sex om morgenen? Jeg hadde ikke likt å bli ridd, spesielt ikke av fremmede, da må det ha skjedd noe før. Men når jeg våkner av at dama sutter på pikken min, eller at hun gjør det rett etter at jeg har våknet er det fantastisk. Er alltid kåt på morgenen og nesten alltid på kvelden. Ettersom jeg alltid sparker av meg dyna har jeg en myk genser (bomullsgenser fra adidas eller umbro uten at det er viktig) eller t-shirt på, ellers fryser jeg, men har ikke boxer på, så hun har fritt skue til mitt morrabrød som hun nyter daglig. Spesielt fantastisk når hun har begynt før jeg har våknet. Når hun har svelget står vi opp, kler av oss, for hun sover også med en genser på som regel, av med sokkene, og hopper i dusjen hvor vi har sex. Hun elsker sex i dusjen. Fantastisk start på dagen Anonymkode: 98303...14f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #18 Skrevet 25. januar 2021 visstnok får menn reisning opptil flere ganger i løpet av en natt Anonymkode: be8f9...6a3
Bamseklemmer Skrevet 25. januar 2021 #19 Skrevet 25. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): visstnok får menn reisning opptil flere ganger i løpet av en natt Anonymkode: be8f9...6a3 Helt normalt, jeg både tørrjokker og stønner i søvne har jeg hørt... sånn går det når man tenker på kvinner hele døgnet uten å få utløp🙈
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2021 #20 Skrevet 25. januar 2021 Det er visstnok viktig at man får ereksjon innimellom for å opprettholde god blodtilstrømning til de såkalte svamplegemene i penis. Hvis penis ikke blir erigert innimellom kan funksjonen skades. Det er vel derfor man er «konstruert» slik at dette skjer automatisk om natta. Hadde det skjedd hele dagen, ville den jo «vært i veien» . Anonymkode: d3da7...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå