AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Vi er et par som har et litt pinlig spørsmål å komme med!! Om man tar noen dager på en camping, nær svenskegrensa, men på norsk side, for så å handle kvota si hver dag i la oss si 3-4 dager, er det da ulovlig? Altså dra til Svinesund el Nordby ( el hvor man nå enn handler!) og sette fra seg posene i en hytte på norskesiden, hver dag over en liten uke! Vi ønsker nemlig å handle inn litt rimelig til en 60 årsdag som nærmer seg! I utgangspunktet passerer vi grensa med lovlig kvote, men vi tenkte å gjøre det en gang hver dag i Ca 3 dager. Da har vi fullasta, og altfor stor kvote, bare mens bilen ruller fra eks Halden til Stavanger!! Noen som har gjort noe liknende? Og kan anbefale oss bosted og shoppingtips? Anonymkode: a72b1...d27
Coronas Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 (endret) Husker ei jeg jobbet med som skulle gifte seg. De dro to biler til grensen. Den ene stod i Norge den andre dro over grensen. De kjørte fram og tilbake for å legge igjen billigvarene til bryllupet på norsk side. Slik holdt de på til de hadde nok til alle gjestene (alkohol) (mat) Kjør på Endret 18. juli 2016 av Coronas 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Hvorfor ikke spørre Tollvesenet om hvordan de ser på dette og hvordan reglene er? Anonymkode: 631de...8a8 3
Forundret.. Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Men er det ikke slik at en kan bli stoppet lenger inn i landet? Naboen her nevnte det i fjor at de ble stoppet et stykke etter de var kjørt inn i Norge... Jeg ville tatt vare på alt av kvitteringer som kan vise at det ikke er kjøpt på en dag.
Hurrahei Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har aldri vært i Sverige... Eneste tipset jeg kan komme med er Montebello Camping og Ullared! Det har jeg sett på fjernsynet!!! God tur, høres veldig kjekt ut!
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #6 Skrevet 18. juli 2016 Nå er det slik at teknologien har utviklet seg mye de siste årene. Jeg tipper alle bilskilt blir registrert. Og de som kjører x-ganger over grensa i løpet av kort tid kan bli sjekket nærmere i etterkant i forhold til at det er kun 3000 kr man kan handle for pr. 24 timer. Jeg ville ihvertfall ikke betalt for varer med elektroniske midler i slike tilfeller. Anonymkode: 76e51...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå