Gå til innhold

Camping og svenskehandel!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et par som har et litt pinlig spørsmål å komme med!!

Om man tar noen dager på en camping, nær svenskegrensa, men på norsk side, for så å handle kvota si hver dag i la oss si 3-4 dager, er det da ulovlig?

Altså dra til Svinesund el Nordby ( el hvor man nå enn handler!) og sette fra seg posene i en hytte på norskesiden, hver dag over en liten uke!

Vi ønsker nemlig å handle inn litt rimelig til en 60 årsdag som nærmer seg!

I utgangspunktet passerer vi grensa med lovlig kvote, men vi tenkte å gjøre det en gang hver dag i Ca 3 dager.

Da har vi fullasta, og altfor stor kvote, bare mens bilen ruller fra eks Halden til Stavanger!! 

Noen som har gjort noe liknende? Og kan anbefale oss bosted og shoppingtips? 

Anonymkode: a72b1...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Husker ei jeg jobbet med som skulle gifte seg. De dro to biler til grensen. Den ene stod i Norge den andre dro over grensen. De kjørte fram og tilbake for å legge igjen billigvarene til bryllupet på norsk side. Slik holdt de på til de hadde nok til alle gjestene (alkohol) (mat) ;)

Kjør på :Nikke:

Endret av Coronas
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke spørre Tollvesenet om hvordan de ser på dette og hvordan reglene er?

Anonymkode: 631de...8a8

• Liker 3
Skrevet

Men er det ikke slik at en kan bli stoppet lenger inn i landet? Naboen her nevnte det i fjor at de ble stoppet et stykke etter de var kjørt inn i Norge... Jeg ville tatt vare på alt av kvitteringer som kan vise at det ikke er kjøpt på en dag. 

Skrevet

Jeg har aldri vært i Sverige...

Eneste tipset jeg kan komme med er Montebello Camping og Ullared!

Det har jeg sett på fjernsynet!!! 

God tur, høres veldig kjekt ut! 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det slik at teknologien har utviklet seg mye de siste årene.

Jeg tipper alle bilskilt blir registrert. Og de som kjører x-ganger over grensa i løpet av kort tid kan bli sjekket nærmere i etterkant i forhold til at det er kun 3000 kr man kan handle for pr. 24 timer. 

Jeg ville ihvertfall ikke betalt for varer med elektroniske midler i slike tilfeller.

Anonymkode: 76e51...db9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...