Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å kjøpe på nett men det er pinlig å hente pakken med logo på egentlig haha ja.... Noen som har bestilt fra dem og veit?

Anonymkode: cd2e8...d99

Videoannonse
Annonse
Gjest Notatboka
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å kjøpe på nett men det er pinlig å hente pakken med logo på egentlig haha ja.... Noen som har bestilt fra dem og veit?

Veit hva? Ingen på postkontoret kunne brydd seg mindre om hva du har i pakka di. 

Skrevet

Vet du hva? Glem hele ideen om Nutrilett og spis litt mindre mat isteden. Da er du garantert å gå ned i vekt og ingen vil legge merke til noe som helst uvanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Om det er logo "Nutrilett " på esken når jeg bestiller! 😄 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Pringle skrev:

Vet du hva? Glem hele ideen om Nutrilett og spis litt mindre mat isteden. Da er du garantert å gå ned i vekt og ingen vil legge merke til noe som helst uvanlig.

Ja men gå ned raskt og samtidig få nok proteiner og vitaminer er lettere da. Hva mener du er hva man bør spise da? Matnyttig og kalori fattig til en kort diett for å miste et par kilo? 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Notatboka skrev:

Veit hva? Ingen på postkontoret kunne brydd seg mindre om hva du har i pakka di. 

Jo men jeg gjør. 

Gjest Notatboka
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men gå ned raskt og samtidig få nok proteiner og vitaminer er lettere da. Hva mener du er hva man bør spise da? Matnyttig og kalori fattig til en kort diett for å miste et par kilo? 

Spis ren mat som kylling, fisk, ris, egg, salat osv. Kutt ut sukker og brus og drikk masse vann. Tell kalorier og pass på at du er litt i underskudd hver dag. Da er du nesten garantert å gå ned i vekt :) bonus om du har mulighet til å trene, men maten er der den største jobben ligger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det mer pinlig enn å kjøpe nutrilett i butikken?

Anonymkode: f2343...5f6

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig snakk om 2 kilo, sitter det mellom ørene dine - to kilo er innenfor normale svingninger fra dag til dag pga vannvekt, mat i magen osv. 

En kort diett har lite for seg - du trenger å justere ditt normale mat/mosjonsmønster for å få en varig endring. Ingen blir tynne av én salat, ingen blir tjukke av én sjokolade.

Det er mye lettere å få i seg det man trenger av næring gjennom mat. De aller fleste har allerede nok kunnskap om hva sunn mat er, om de tenker seg om. Vanlig mat er mer enn bra nok. Bare spis litt mindre enn du vanligvis pleier. Hvis du spiser mye sjokolade, is, kake, potetgull osv, kan du med fordel kutte drastisk ned på dette. Reserver det til litt spesielle anledninger. Hvor spesielt det skal være, bestemmer du - feks kake til bursdag, popcorn på kino, pizza annenhver fredag - poenget er at du ikke vil sette livet ditt "på vent", men du vil heller ikke ødelegge effekten av tiltakene du har satt i verk for å gå ned i vekt.

Du skal ikke gå ned "raskt". Jo mindre du har å miste, jo saktere vil det gå, fordi kroppen din bare kan forbrenne en viss del av kroppsfettet pr døgn. All nedgang utover ca 1% av din totale kroppsvekt pr uke, vil være muskler, eller utslag av variasjoner pga vannvekt, mat i magen osv. Du ønsker helt sikkert å miste mest fett, og ikke muskler.

Du skal derfor ikke spise "kalorifattig". Du skal spise så mange kalorier at du går ned i en passe fart (hvis du trenger å gå ned i vekt), men ikke så fort at du skader deg. Kroppen er så klok at den vil si ifra før du gjør stor skade. Men det er best å lytte. Den vil si at nå er jeg sulten, gi meg mat, jeg er sliten, gi meg en pause.

Selv om Nutrilett og lignenede produkter er lovlige - enkelte selges tilogmed på apoteket - betyr det ikke at de er effektive og trygge. Man kan gå raskt ned mens man bruker dem, men man går opp igjen etterpå, når man går tilbake til gamle spisemønstre, og i litt i tillegg for å kompensere for tiden man har sultet seg. Dette er ikke noe jeg finner på - det er fakta at pulverkurer ol ikke virker på sikt. De virker i teorien, men ikke i praksis. De fører alle som en, hvert eneste år, nye skarer av kvinner (og noen menn) inn i årevis med jojoslanking. Det eneste som nytter, er å få inn litt bedre vaner, og beholde dem; det er ikke så mye som skal til, men det må til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...