aline Skrevet 11. november 2004 #81 Skrevet 11. november 2004 jaha? hvorfor virker jeg hårsår på deg? tviler vel også sterkt på at min situasjon er unik. Så spesiell tror jeg ikke jeg er. og at du har nok energi til alt og alle, er flott!! Jeg har det ikke, det kan jo hende det er flere som ikke har det? eller er det bare innbilning fra en stakkars hårsår sjel? men, det er tydeligvis ikke mulig å diskutere med deg så lenge man ikke er enig, er man ikke enig så er man hårsår, så dette gidder jeg ihvertfall ikke bruke tiden min på.
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #82 Skrevet 11. november 2004 jaha? hvorfor virker jeg hårsår på deg? tviler vel også sterkt på at min situasjon er unik. Så spesiell tror jeg ikke jeg er. og at du har nok energi til alt og alle, er flott!! Jeg har det ikke, det kan jo hende det er flere som ikke har det? eller er det bare innbilning fra en stakkars hårsår sjel? men, det er tydeligvis ikke mulig å diskutere med deg så lenge man ikke er enig, er man ikke enig så er man hårsår, så dette gidder jeg ihvertfall ikke bruke tiden min på. Jeg gidder ikke diskutere med deg heller Er ikke engasjert i din konkrete situasjon, jeg forsøker å ekspandere tråden litt, til ikke bare å gjelde enkeltpersoners asosiale atferd på bussen. Men du har kanskje for mange grenser til å slå følge
aline Skrevet 11. november 2004 #83 Skrevet 11. november 2004 nope, men trodde det dreide seg om mange som var asosiale på bussen, ikke bare meg. men du vet best.
Tari Skrevet 11. november 2004 #84 Skrevet 11. november 2004 Nå kom det mange rare tolkninger i tråden gitt. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at folk ikke tenker og prioriterer likt. Fordi om en person flytter seg for å sitte alene på bussen så syns jeg ikke man kan tolke så mye mer ut av det enn at personen foretrekker å sitte alene. Det må da vel være helt greit! Å derfra dra slutninger om at man ikke har nok vennlighet til flere personer enn venner og familie, det blir for søkt for meg. Og, ja jeg flytter meg innimellom om jeg ser en vindusplass, en plass riktig vei, eller også om jeg sitter ved siden av noen som stinker eller hoster på meg hele tiden. Huff - for en fæl person jeg må være!
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #85 Skrevet 11. november 2004 Nå kom det mange rare tolkninger i tråden gitt. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at folk ikke tenker og prioriterer likt. Fordi om en person flytter seg for å sitte alene på bussen så syns jeg ikke man kan tolke så mye mer ut av det enn at personen foretrekker å sitte alene. Det må da vel være helt greit! Å derfra dra slutninger om at man ikke har nok vennlighet til flere personer enn venner og familie, det blir for søkt for meg. Og, ja jeg flytter meg innimellom om jeg ser en vindusplass, en plass riktig vei, eller også om jeg sitter ved siden av noen som stinker eller hoster på meg hele tiden. Huff - for en fæl person jeg må være! At du må være en fæl person er dine ord Det var ikke bare jeg som dro slutninger om mangel på vennlighet, og Aline nevnte vel noe om at jeg velger å bruke energien min på fremmede mennesker på bussen først og fremst Jeg tåler at ting blir satt på spissen, men da forventer jeg samme holdning av de jeg utveksler meninger med. Enkeltsituasjoner sier jeg ikke så mye om, rett og slett fordi jeg ikke har grunnlag for å synse om subjektive vurderinger og valg. Folk har en tendens til å hoppe opp og forsvare sine egne holdninger som om det stod om livet. Atter et eksempel på at man for all del ikke må oppfattes som en som gjør noe kritikkverdig! Jeg stiller spørsmål når det virker som om atferd ute blant folk bare sees på som forståelig når den er forståelig for den som utøver denne atferden! Når man velger en atferd uten å ta med i betraktning at man sitter på en buss og det er masse mennesker rundt, og at folk blir påvirket av hverandres væremåte, at man ubevisst følger nær sagt apatiske mønstre..da er man ikke helt i takt med omgivelsene. Men tilbake til å diskutere på et mer folkelig plan
Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 12. november 2004 #86 Skrevet 12. november 2004 At du må være en fæl person er dine ord Det var ikke bare jeg som dro slutninger om mangel på vennlighet, og Aline nevnte vel noe om at jeg velger å bruke energien min på fremmede mennesker på bussen først og fremst Jeg tåler at ting blir satt på spissen, men da forventer jeg samme holdning av de jeg utveksler meninger med. Enkeltsituasjoner sier jeg ikke så mye om, rett og slett fordi jeg ikke har grunnlag for å synse om subjektive vurderinger og valg. Folk har en tendens til å hoppe opp og forsvare sine egne holdninger som om det stod om livet. Atter et eksempel på at man for all del ikke må oppfattes som en som gjør noe kritikkverdig! Jeg stiller spørsmål når det virker som om atferd ute blant folk bare sees på som forståelig når den er forståelig for den som utøver denne atferden! Når man velger en atferd uten å ta med i betraktning at man sitter på en buss og det er masse mennesker rundt, og at folk blir påvirket av hverandres væremåte, at man ubevisst følger nær sagt apatiske mønstre..da er man ikke helt i takt med omgivelsene. Men tilbake til å diskutere på et mer folkelig plan Vel, vel, om min adferd er kritikkverdig eller ikke er meg revnende likegyldig. Akkurat som jeg ikke reagerer på om folk flytter seg fra meg på bussen. Dette kan gå begge veier, kan man si at man er overdrevent usikker på egen adferd når man ikke engang tør å flytte seg på bussen i frykt for at det skal bli sett på som kritikkverdig? Du sier at man følger apatiske mønstre, kanskje det. I en hektisk hverdag kan det være greit å ha et lite øyeblikk i løpet av dagen hvor man kan være litt apatisk. Forøvrig tok jeg toget til byen i dag, satt meg på et sete for meg selv mot kjøreretningen for at jeg ikke skulle få noen ved siden av meg da jeg hadde så mye å bære på. Det var mange ledige plasser til og med "riktig" vei, men folk må trenge seg ned ved siden av meg for det.
Superlammet Skrevet 12. november 2004 #87 Skrevet 12. november 2004 Jeg foretrekker å sitte alene på off.transportmidler. Gjerne MED kjøreretningen. Er det fullt og det kommer en som vil sitte ved siden av meg får vedkommende lov til det. Jeg er faktisk likegyldig om det sitter en ved siden av meg eller ikke, men om det er ledige plasser hvor jeg kan sitte alene foretrekker jeg selvsagt det. Er det fullt men en plass ved siden av noen benytter jeg sjansen til å sitte. Men generellt er jeg likegyldig på hvorvidt det sitter noen ved siden av meg eller ikke. Gjør dette meg til en likegyldig person all over?
Tari Skrevet 12. november 2004 #88 Skrevet 12. november 2004 Jeg foretrekker å sitte alene på off.transportmidler. Gjerne MED kjøreretningen. Er det fullt og det kommer en som vil sitte ved siden av meg får vedkommende lov til det. Jeg er faktisk likegyldig om det sitter en ved siden av meg eller ikke' date=' men om det er ledige plasser hvor jeg kan sitte alene foretrekker jeg selvsagt det. Er det fullt men en plass ved siden av noen benytter jeg sjansen til å sitte. Men generellt er jeg likegyldig på hvorvidt det sitter noen ved siden av meg eller ikke. Gjør dette meg til en likegyldig person all over?[/quote'] Akkurat slik er jeg også...
Superlammet Skrevet 12. november 2004 #89 Skrevet 12. november 2004 Godt å høre at jeg ikke er unik! (les: sær og utstøtt)
Laban Skrevet 12. november 2004 #90 Skrevet 12. november 2004 Det er jo nettopp dette som jeg mener er beklagelig ved samfunnet vårt' date=' kontra hva som er gjengs i andre kulturer, f.eks. det siviliserte land Australia.[/quote'] Fnis. Australia - sivilisert? Hvor i alle dager får du det fra? har aldri møtt så mange "white trash" mennesker noe sted som der (men så har jeg ikke vært i USA heller, da). Selv setter jeg meg alene på kollektivt, fordi jeg -Liker å ha god plass -Har hatt dårlige opplevelser med andre menneskers kroppslukt og kroppslyder (mange mennesker har f.eks en pipelyd i nesen når de puster, og jeg kan ikke utstå det) -Etter å ha bodd i et såkalt "sivilisert" land har funnet ut at i flertallet av tilfellene, er samtalen du kan ha med fremmede på bussen mer en belastning enn interessant.
Gjest gjest1 Skrevet 12. november 2004 #91 Skrevet 12. november 2004 Jeg foretrekker å sitte alene på off.transportmidler. Gjerne MED kjøreretningen. Er det fullt og det kommer en som vil sitte ved siden av meg får vedkommende lov til det. Jeg er faktisk likegyldig om det sitter en ved siden av meg eller ikke' date=' men om det er ledige plasser hvor jeg kan sitte alene foretrekker jeg selvsagt det. Er det fullt men en plass ved siden av noen benytter jeg sjansen til å sitte. Men generellt er jeg likegyldig på hvorvidt det sitter noen ved siden av meg eller ikke. Gjør dette meg til en likegyldig person all over?[/quote'] Akkurat sånn har jeg det. Jeg foretrekker å sitte alene, men det er meg revnende likegyldig hvorvidt det setter seg noen ved siden av meg. Og kommer det noen, så kan det hende at jeg svarer om de snakker til meg - uten å føle det som et ubehag. Jeg tar ikke ofte skrittet til kontakt, men det er ikke fordi JEG ikke vil snakke med dem, men rett og slett fordi jeg regner med at den personen ville synes jeg var meget merkelig hvis jeg gjorde det. Den følelsen har jeg bare i Norge.
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2004 #92 Skrevet 12. november 2004 -Etter å ha bodd i et såkalt "sivilisert" land har funnet ut at i flertallet av tilfellene, er samtalen du kan ha med fremmede på bussen mer en belastning enn interessant. nei, du har vel kanskje ikke så mye å bidra med i en samtale da kanskje
Gjest Razumik Skrevet 12. november 2004 #93 Skrevet 12. november 2004 hm, kanskje det er effektiv psykisk terror, å drive og sette seg ved siden av folk på bussen, for så uten noen åpenbar grunn flytte seg til et annet sete etter noen få minutter - og sette seg ved siden av noen andre i stedet... det skal jeg ha i bakhodet en dag jeg føler meg skikkelig misantropisk stemt. Det synes jeg høres ut som en glimrende idè for en kjip dag. 8)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå