Gjest Razumik Skrevet 10. november 2004 #41 Skrevet 10. november 2004 jeg sitter på samme buss en time hver vei, det er ganske trangt og jeg har en sekk jeg helst ikke vil ha på fanget i en time fordi den er tung, fordi jeg allerede har yttertøyet mitt på fanget blir det lite plass og. i tillegg har jeg som oftest handlet på vei hjem, det betyr noen kilo mat jeg heller ikke dør etter å ha på fanget i en time. så kan jeg ha en ledig plass ved siden av meg skal jeg love at jeg griper den sjansen! Nå er jo dette grunner som er litt annerledes enn at man ikke "liker" å sitte ved siden av andre i 10 minutter.
ivanka Skrevet 10. november 2004 #42 Skrevet 10. november 2004 vel, jeg liker ikke å sitte ved siden av andre i 10 minutter heller. det er alltid noe rart med dem.
Gjest Razumik Skrevet 10. november 2004 #43 Skrevet 10. november 2004 Vær ihvertfall høflige nok til å forklare at det er dere som er snodig skrudd sammen, og ikke jeg som lukter hest, når dere flytter dere!
ivanka Skrevet 10. november 2004 #44 Skrevet 10. november 2004 hm, kanskje det er effektiv psykisk terror, å drive og sette seg ved siden av folk på bussen, for så uten noen åpenbar grunn flytte seg til et annet sete etter noen få minutter - og sette seg ved siden av noen andre i stedet... det skal jeg ha i bakhodet en dag jeg føler meg skikkelig misantropisk stemt.
Gjest 1111 Skrevet 10. november 2004 #45 Skrevet 10. november 2004 Samt det å ikke tråkke på strekene midt i markens' date=' folk gnåler sånn om det alltid![/quote'] Næhei? du og? litt synd at de stopper et eller annet sted i markens, for da vet jeg ikke hvor jeg skal gå lenger.
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2004 #46 Skrevet 10. november 2004 Ja eller at de blir sånn ca 15 kvadratcm, da må jeg løpe på tå! uffameg, men da skjønner jeg hvis jeg ser deg løpe rundt i byen og trippe urytmisk istedenfor å gå... hehe tror jeg så deg i går også men er ikke sikker, jeg gikk iallfall sammen med ei høyere versjon av meg selv
Tusseline Skrevet 10. november 2004 #47 Skrevet 10. november 2004 Har lagt merke til fenomenet ja, og synes også det KAN virke litt frekt. Flytter meg aldri selv, dersom jeg ikke har sinnssykt dårlig plass fra før.
Gjest Lilleulv Skrevet 10. november 2004 #48 Skrevet 10. november 2004 Som sagt, jeg synes 2 personer blir sittende for nærme hverandre i forhold til den intimsonen man har...
Gjest 1111 Skrevet 10. november 2004 #49 Skrevet 10. november 2004 Ja eller at de blir sånn ca 15 kvadratcm' date=' da må jeg løpe på tå! uffameg, men da skjønner jeg hvis jeg ser deg løpe rundt i byen og trippe urytmisk istedenfor å gå... hehe tror jeg så deg i går også men er ikke sikker, jeg gikk iallfall sammen med ei høyere versjon av meg selv [/quote'] Jeg så deg i byen i går i alle fall jeg gikk med sånn stor hette og skjørt. så kanskje du så meg. Godt å vite at noen forstår når jeg tripper bortover!
Gjest pace Skrevet 10. november 2004 #50 Skrevet 10. november 2004 Jeg er enig med deg Rhiakath at det er 'hyggeligst' eller best å bli sittende. Men jeg syntes ikke det er noen big deal da.
Gjest Melk Skrevet 10. november 2004 #51 Skrevet 10. november 2004 rett og slett fordi vi kommer fra kalde' date=' forfrossede Norge. Vi skal ikke snakke med "naboen" på bussen. [/quote'] Jeg har tatt buss i India, Hellas og en del andre sydlandske land. Ingen ivrig prat på bussen der heller gitt.
Gjest Melk Skrevet 10. november 2004 #52 Skrevet 10. november 2004 Noe som virkelig irriterer meg er de idiotene som har sekk/veske på nabosetet selv om de ser at folk står fordi det ikke er flere sitteplasser! Sosiale amøber.. Amøbene bør spørre om å få sitte.
Gjest Kari N Skrevet 10. november 2004 #53 Skrevet 10. november 2004 Vi nordmenn har stor intimsone ja. Jeg har heller ikke forstått de som på død og liv skal flytte til ledig to-seter, gjerne før alle de andre kommer på bussen. Det er ikke det samme som jeg sier at det alltid er uforståelig. Noen ganger har jeg faktisk flyttet meg selv. Dette er: - når jeg skal skrive meldinger som er litt viktig at de er "taushetsbelagt" - når jeg må rote ned i sekken eller vesken etter papirer jeg gjerne vil lese - når det er veldig mange ledige plasser og det er lenge til jeg kommer frem Ellers sitter jeg alltid på samme sete. Noe annet er rart , unødvendig og kanskje fornærmende for vedkommende jeg sitter ved siden av. Noe annet som er rart å observere er at med en gang én person stiller seg i midtgangen, så er det ingen andre som tør å sette seg. Enda det er ledige to-setere. :-? Dette har jeg lært av, for når jeg går på bussen noen ganger, ser jeg gjennom vinduet hvor fullt det egentlig er, for så å presse meg forbi (ingen &%?*# flytter seg når man spør) til de ledige plassene lengre bak. Og når jeg setter meg, da er det av og til at jeg drar med meg et lass av andre som har stått. Like rart er det med de som setter seg ved siden av deg når det bare er tre personer på bussen. Og de er da pinadø meg som regel ko-ko. For å si det med en gang: jeg synes det er veldig koselig å småprate med fremmede, også folk som blir sett på som eksentriske. Men ofte har de som gjør dette (i mine ulykksalige tilfeller) vært rusa av et eller annet slag, eller pasienter som burde ha vært inne på psykiatrisk. For slike personer har jeg veldig stor intimsone for.
aline Skrevet 11. november 2004 #54 Skrevet 11. november 2004 til dere som mener det er hyggeligst/snillest å bli sittende: - om det er meg dere sitter ved siden av, så er det en helt feil antagelse!!! Jeg sitter flere ganger å tenker "flytt deg, flytt deg!!" når bussen går fra full til nesten tom, det fremdlees er ett kvarter igjen av bussturen og omtrent de eneste menneskene på bussen er meg og den som sitter klint inntil meg!! Jeg HAR nemlig ett problem med å ta buss, jeg får angst. Og jo trangere og tettere det er, jo værre har jeg det!! jeg har måttet gå av bussen i flere tilfeller (ikke så ofte nå lenger heldigvis, har blitt bedre) fordi jeg har fått totalt panikk. det er ikke uhøflig å flytte seg synes jeg, så derfor gjør jeg det. Og dersom jeg skal begynne å forklare for sidemannen hvorfor jeg flytter meg, så kan jeg jo like greit bli sittende der, for da rekker vi ikke frem til avstoppet engang innen vi er ferdige...
LilleBille Skrevet 11. november 2004 #55 Skrevet 11. november 2004 Jeg synes det er utrolig irriterende hvis jeg skal ta bussen sammen med noen .. og det sitter en på hvert dobbeltsete.. - ofte er det en som satt ved siden av en annen - som "kaster" seg frem - og tar det ledige dobbeltsetet - hvis det er noen som går av. Når vi er to voksne går det jo greit ... men da jeg reiste med små barn .. ble det ofte til at barnet satt .. og jeg sto ved siden av..
Livets datter Skrevet 11. november 2004 #56 Skrevet 11. november 2004 Jeg sitter gjerne også alene hvis det er ledig plass. Synes absolutt det er mye verre med folk som plasserer bager, sekker og handleposer i setet ved siden av seg, som et demonstrativt tegn på at "Jeg vil ikke ha noen ved siden av meg", eller mennesker som ikke reiser seg for eldre!
Livets datter Skrevet 11. november 2004 #57 Skrevet 11. november 2004 Jeg sitter flere ganger å tenker "flytt deg, flytt deg!!" når bussen går fra full til nesten tom, det fremdlees er ett kvarter igjen av bussturen og omtrent de eneste menneskene på bussen er meg og den som sitter klint inntil meg!! Åh, takk og pris! Da er det ikke bare jeg som føler det slik...
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #59 Skrevet 11. november 2004 jeg tar bussennvær dag til jobb (45 min vær vei), og når det blir et ledig sette så flytter jeg meg.Men det er fordi jeg sitter å leser.Og hilser alltid så fint på buss-sjåføren og sier hadet..Og får svar tilbake..Veldig høflige buss-sjåfører her i Bergen..
Gjest Lilleulv Skrevet 11. november 2004 #60 Skrevet 11. november 2004 jeg tar bussennvær dag til jobb (45 min vær vei)' date=' og når det blir et ledig sette så flytter jeg meg.Men det er fordi jeg sitter å leser.Og hilser alltid så fint på buss-sjåføren og sier hadet..Og får svar tilbake..Veldig høflige buss-sjåfører her i Bergen..[/quote'] ojoj, om jeg skulle lest på bussen hadde jeg blitt veldig, veldig kvalm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå