AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Tidligere kritiserte jeg noen for å bruke dette forumet til å legge ut såkalte private ting om andre mennesker. Hva kan debatantene her inne svare på når det gjelder urimelige venner, stygge klær, riktig mat, krangling som personene også påpeker er meget privat for dem. Hva er poenget med diskusjonsforumet for de som gjør dette? Hvis alt dette har skjedd for noen kan man da begynne å lure. Hvorfor ikke snakke med vedkommende på en oppegående og saklig måte i stedet? Jeg fatter og begriper ikke hva kvinneguiden kan gjøre hvis noen har kranglet med en venninne, hvis mannen er utro, eller hvis noen de kjenner bruker stygge klær. Herregud for en lite fruktig diskusjon. Det er de samme temanene som går igjen her hele tiden, slik som skrevet i avsnittet over. Hvis man påpeker det i en av disse diskusjonstrådene så får man beskjed om at det er det kvinneguiden er til. Jeg er helt uenig. Det er ordleker her, dagbøker, blogger samt så mye mer enn regelrett drittslenging om "alle i hele verden". Hvis man svarer saklig på en diskusjon så svarer man visstnok bare for å provosere. Hvis man legger ved en emoji eller smiley som henviser til humor eller ironi så blir det ikke oppfattet. Da er man tilbake til disse trolletrådene. Det er da de som startet diskusjonen om sånne ting som troller og ikke vi som kommer med såpass mange saklige og ærlige svar? Man kan ikke alltid få det svaret man ønsker seg, og det er jo hele poenget med en diskusjon. Selv gidder jeg sjeldent diskutere i disse trådene om teite venninner, og tjuvradder i nabolaget så jeg diskuterer ofte på et annet sted. Jeg kunne o gjort slik de som svarer disse 2-3 personene som gjentar seg selv om et eller annet hele tiden om at de har rett, men er uenig men fatter ikke at det er å provosere bare fordi man er uenig. Det kan da ikke være å provosere bare fordi man er uenige med noen her inne? Anonymkode: a1cb7...749 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Poenget med diskusjonsforumet er at Egmont skal tjene penger. Alt annet er underordnet. Anonymkode: fd217...2eb
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tidligere kritiserte jeg noen for å bruke dette forumet til å legge ut såkalte private ting om andre mennesker. Hva kan debatantene her inne svare på når det gjelder urimelige venner, stygge klær, riktig mat, krangling som personene også påpeker er meget privat for dem. Hva er poenget med diskusjonsforumet for de som gjør dette? Hvis alt dette har skjedd for noen kan man da begynne å lure. Hvorfor ikke snakke med vedkommende på en oppegående og saklig måte i stedet? Jeg fatter og begriper ikke hva kvinneguiden kan gjøre hvis noen har kranglet med en venninne, hvis mannen er utro, eller hvis noen de kjenner bruker stygge klær. Herregud for en lite fruktig diskusjon. Det er de samme temanene som går igjen her hele tiden, slik som skrevet i avsnittet over. Hvis man påpeker det i en av disse diskusjonstrådene så får man beskjed om at det er det kvinneguiden er til. Jeg er helt uenig. Det er ordleker her, dagbøker, blogger samt så mye mer enn regelrett drittslenging om "alle i hele verden". Hvis man svarer saklig på en diskusjon så svarer man visstnok bare for å provosere. Hvis man legger ved en emoji eller smiley som henviser til humor eller ironi så blir det ikke oppfattet. Da er man tilbake til disse trolletrådene. Det er da de som startet diskusjonen om sånne ting som troller og ikke vi som kommer med såpass mange saklige og ærlige svar? Man kan ikke alltid få det svaret man ønsker seg, og det er jo hele poenget med en diskusjon. Selv gidder jeg sjeldent diskutere i disse trådene om teite venninner, og tjuvradder i nabolaget så jeg diskuterer ofte på et annet sted. Jeg kunne o gjort slik de som svarer disse 2-3 personene som gjentar seg selv om et eller annet hele tiden om at de har rett, men er uenig men fatter ikke at det er å provosere bare fordi man er uenig. Det kan da ikke være å provosere bare fordi man er uenige med noen her inne? Anonymkode: a1cb7...749 Forskjellen ligger i hvordan kvinner og menn oppfatter ting og hvordan de snakker om ting. En kvinne kan lufte et problem for å føle seg forstått og føle sympati. Hun vil ikke nødvendigvis ha råd for å løse problemet. Ja, det finnes jo damer med problemer også. Men ofte er det slik jeg nevner først. Ofte prater de med venninner og forventer på forhånd hvordan hun skal gi svarene hun søker. En mann kan sitte på et forum og forholde seg til problemet. Da er det kun problemet som gjelder. Klart det finnes menn som søker sympati, og det finnes menn som nekter å lytte, men det er ikke derfor de er på forumet eller snakker med kompiser. Ofte er det pga de vil ha korte, konkrete, saklige svar på hvordan løse et problem. Denne fundamentale forskjellen i hvordan menn og kvinner oppfatter problemer og hva de forventer av folk rundt, er nettopp det du føler en frustrasjon ovenfor. Ofte kunne disse damene funnet ut av dette selv. Ofte er det en ikke-sak. Til og med i tråder med menn som er utro, så legger hun kanskje ofte ikke frem hele bildet. Ofte er det ikke kvinner som sier at "jaja, kan hende jeg dret meg ut eller har skyld i det, men jeg vil fikse opp, hva kan jeg gjøre?". Ofte er det slik at de heller at de på forhånd egenltig har bestemt seg, og søker bekreftelse fra andre om at hun gjør det rette. Ofte også for å kunne rasjonalisere bruddet med typen eller hva enn det er. Det morsomme er at ofte legger de ikke frem alle fakta på bordet, og da tvinger de frem svarene de vil ha, og handler deretter. Så kan de klappe seg selv på skulderen og si at "de gjorde det rette". Anonymkode: 4c510...33b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Til anonymbruker 3 over meg: Det var et godt svar Anonymkode: 8ae14...3bb
fuglekvitter__ Skrevet 21. juli 2016 #5 Skrevet 21. juli 2016 Den 17.7.2016 at 15.17, AnonymBruker skrev: Poenget med diskusjonsforumet er at Egmont skal tjene penger. Alt annet er underordnet. Anonymkode: fd217...2eb Og at folk skal diskutere. Før så delte de trådene her og lagde nye diskusjoner hvis noen på side 8 sklei litt ut av diskusjonen også har eller hadde de en kategori der man kunne stille spørsmål om hvor man skulle plassere noe her inne hvis man var usikker.
Petra75 Skrevet 21. juli 2016 #6 Skrevet 21. juli 2016 Jeg har spurt meg selv om det samme mange ganger. Det er visst ikke noe som provoserer mer her inne enn et saklig motargument. .....men det er jo det som er gøy.....
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #7 Skrevet 21. juli 2016 KGs diskusjonsforum er det eneste forumet i Norge hvor du faktisk kan ha en seriøs adekvat diskusjon om rumpehull. Got it ts? Anonymkode: ad320...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå