Gå til innhold

Alenemor: Bosette seg med barn i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ferdig med mitt profesjonsstudie i utlandet neste år. Er alenemor. Det er usikkert om jeg kan få relatert jobb i Norge med den utdanningen, og planen før jeg fikk barn var å bosette meg i utdanningslandet. Vet at i følge barneloven § 40, må man ha samtykke fra barnets far om at barnet skal bo i utlandet. Hvordan stiller det seg i forhold til min situasjon?

Anonymkode: 8d6b4...487

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har foreldreansvar alene er det ikke noe problem. Hvor mye samvær har far hatt da? Er han i det hele tatt i bildet? Er barnets far fra det landet du er i må du jo forholde deg til det landets lover så lenge du er der. 

Anonymkode: 2936a...4de

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du har foreldreansvar alene er det ikke noe problem. Hvor mye samvær har far hatt da? Er han i det hele tatt i bildet? Er barnets far fra det landet du er i må du jo forholde deg til det landets lover så lenge du er der. 

Han er norsk og jeg har tatt en pause i studiene mine for at barnet skulle få ha samvær med faren. Vi har per dagsdato delt foreldreansvar.

AnonymBruker
Skrevet

Da må du jo ha samtykke fra far da, og når du først har lagt til rette for samvær så er jo det bare rett og rimelig. Hva er planen hans videre da? Dere må jo ha pratet om hva dere skal gjøre videre?Hvis han reiser hjem så kan ikke du bli værende der med barnet deres, det blir feil ovenfor barnet som nå har samvær med far og far.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har funnet ut av det lurte på gjennom nettet. Takk uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...