AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Jeg har en snart fem år gammel MacBook Pro 15" (tidlig 2011) som har begynt å fuske. Den er kjøpt via Apple Store (.no). Den har i det siste begynt å få hyppige kernel panics, altså at den slår seg av selv med beskjed om at noe har gått galt. Eplehuset mente det var harddisken, men den har nå splitter ny SSD-disk og "clean install" av OSX. Jeg utelukker dermed både softwarefeil og harddisken. Kernel panics oppstår når maskinen skal sette i gang en prosess, feks under installering av El Capitan eller å sette i gang et spill. Macen min er en av mange som ble levert med feil fra Apple (sak fra 2015) og jeg vet jeg har krav på gratis reparasjon. Saken er, hvor kan jeg levere denne? Er det Eplehuset som skal ta i mot macen, siden de er autoriserte verksted? Anonymkode: 070f5...94e
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 gjenvinningstasjonen er vel det rette stede Anonymkode: 35df2...cdc
tdm900 Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en snart fem år gammel MacBook Pro 15" (tidlig 2011) som har begynt å fuske. Den er kjøpt via Apple Store (.no). Den har i det siste begynt å få hyppige kernel panics, altså at den slår seg av selv med beskjed om at noe har gått galt. Eplehuset mente det var harddisken, men den har nå splitter ny SSD-disk og "clean install" av OSX. Jeg utelukker dermed både softwarefeil og harddisken. Kernel panics oppstår når maskinen skal sette i gang en prosess, feks under installering av El Capitan eller å sette i gang et spill. Macen min er en av mange som ble levert med feil fra Apple (sak fra 2015) og jeg vet jeg har krav på gratis reparasjon. Saken er, hvor kan jeg levere denne? Er det Eplehuset som skal ta i mot macen, siden de er autoriserte verksted? Anonymkode: 070f5...94e Elkjøp kan også formidle reparasjon av den, men har du Eplehuset nære deg kan du vel bruke det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå