Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I disse dager, med DNA-tester, ufrivillige og frivillige barnløse, dumme fedre til barn også videre så spør jeg meg selv: "Er ikke barn unnfanget og skapt av eget ønske lenger? Er det sjeldent planlagt? Er det ikke slik lenger at barn er skap av kjærlighet?".

Ut i fra det som skrives her, så virker det som om at alt for mange har fått et barn med en de kanskje ikke interesserer seg for, eller omvendt og at barna aldri ble planlagt? Er det bare KG eller stemmer dette for dagens samfunn?

Det kan virke litt fordomsfullt, og det er absolutt ikke en påstand at alle gjør sånt, men jeg syntes det er mye klaging på forferdelige barneforeldre. Jeg kan skjønne at det er frustrerende også, men er forundret over at barn sjeldent blir planlagt hvis det stemmer?

Anonymkode: d76ff...e96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker kan og forandre seg totalt. Jeg var sammen med min ex mann i 12 år, vi fikk barn etter 5 år, da vi var gift. Da vi fikk barn nummer 2, så endret han seg bare mer og mer. Da var ikke familielivet gøy mer, han ville ikke delta mer. Selv om det var han som ville ha barna, jeg ønsket egentlig ikke barn. Og nå er det han som lever livets glade dager. Jeg sitter alene med barna. Avtalen vi lagde, for at jeg skulle gå med på å få barn, var at hvis vi gikk fra hverandre, så var det han som skulle ha barna fulltid, jeg skulle være helgemamma.

Anonymkode: 28831...39d

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker kan og forandre seg totalt. Jeg var sammen med min ex mann i 12 år, vi fikk barn etter 5 år, da vi var gift. Da vi fikk barn nummer 2, så endret han seg bare mer og mer. Da var ikke familielivet gøy mer, han ville ikke delta mer. Selv om det var han som ville ha barna, jeg ønsket egentlig ikke barn. Og nå er det han som lever livets glade dager. Jeg sitter alene med barna. Avtalen vi lagde, for at jeg skulle gå med på å få barn, var at hvis vi gikk fra hverandre, så var det han som skulle ha barna fulltid, jeg skulle være helgemamma.

Anonymkode: 28831...39d

Ja, okey? Nei, jeg spør generelt jeg. Er dette en problemstilling i dagens samfunn? For deg så var det kanskje ikke sånn, tatt ut i fra det du beskriver. 

Jeg har lest om flere episoder der barnefaren gjør ditten og datten og ingen er enige i noe. Rent personlig er ikke dette min sak, men generelt sett så spør jeg. Da er man heldigvis tilbake tilutgangspunktet antar jeg, at alle er utrolig glade i barna sine. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vil også legge til noe til det jeg skrev: Hvis noen da planlegger å bli gravide, hvorfor må dem ha med hytte i langesund, hus og alt det? Hvorfor holder det ikke med venners hytte på sørlandet? Må man eie en helt ny hytte? Jeg siterer sangen i fra Katastrofe: "Jeg vil ikke ha deg tilbake" der vokalisten (om man kan kalle det en vokalist) faktisk mener at noen vil ha barn, hytte og enda mere til. Det høres skikkelig rart ut, eller?

AnonymBruker
Skrevet

At et barn ikke er planlagt betyr jo ikke at det er uønsket! For mange blir det en hyggelig overraskelse og for mange av de som synes overraskelsen ble negativ kan det likevel bli flott når barnet først er der. Jeg tror nok det var flere planlagte graviditeter før, i dag har vi et godt tilbud av prevensjon for kvinner. 

Videre så spør du jo et veldig vidt og åpent spørsmål, hvorvidt dette er et stort samfunnsproblem tror jeg det er vanskelig å svare på, om ikke umulig. 

Anonymkode: 0da5a...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...