Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er 21 år, og målte meg istad da jeg så at jeg veide 88-89 kg. Er 185 høy. Alle gangene jeg har målt meg har det vært rundt 79-81, ikke mer enn det. Hvordan har jeg gått opp så mye? 

Må nevnes at jg drikker en halvliter vann hver dag, dette drakk jeg på morningen også. Kan det være noe der?

Anonymkode: 63559...0f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er 21 år, og målte meg istad da jeg så at jeg veide 88-89 kg. Er 185 høy. Alle gangene jeg har målt meg har det vært rundt 79-81, ikke mer enn det. Hvordan har jeg gått opp så mye? 

Må nevnes at jg drikker en halvliter vann hver dag, dette drakk jeg på morningen også. Kan det være noe der?

En halvliter vann tilsvarer ca. 0,5kg opp i vekt (bomull vel og merke.) Regner med du har litt mat i magen, som også naturligvis veier sitt. Om du i tillegg feks har spist mye salt, kan dette binde mye vann. Likevel vil ikke alt dette føre til en vektøkning på 8kg.. 

Anonymkode: 37bab...e44

AnonymBruker
Skrevet

^ vomfyll * 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En halvliter vann tilsvarer ca. 0,5kg opp i vekt (bomull vel og merke.) Regner med du har litt mat i magen, som også naturligvis veier sitt. Om du i tillegg feks har spist mye salt, kan dette binde mye vann. Likevel vil ikke alt dette føre til en vektøkning på 8kg.. 

Seriøst? Har egentlig ikke spist så mye usunn mat, bare endel brødmat etc. Må også nevnes at jeg har sittet endel i sommer, og ikke vært altfor mye ute. Men tror ikke det har noe med det å gjøre. 

Veldig rart.

Skrevet

Så du har gått opp ca 8 kilo. Hvor lenge siden var det du veide deg sist? Ved å være mer passiv og bare spise litt mer, kan man lett gå opp 8 kilo om det er snakk om for eksempel et halvt år. Om det derimot bare er i løped av et par måneder, er det en god del. Hvis du ønsker å gå tilbake til din vanlige vekt, eller i det hele tatt bare stabilisere der du er nå, så burde du ta en titt på kostholdet ditt, ellers er det sannsynlig at du bare går mer opp.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Kattekvinne skrev:

Så du har gått opp ca 8 kilo. Hvor lenge siden var det du veide deg sist? Ved å være mer passiv og bare spise litt mer, kan man lett gå opp 8 kilo om det er snakk om for eksempel et halvt år. Om det derimot bare er i løped av et par måneder, er det en god del. Hvis du ønsker å gå tilbake til din vanlige vekt, eller i det hele tatt bare stabilisere der du er nå, så burde du ta en titt på kostholdet ditt, ellers er det sannsynlig at du bare går mer opp.

Rundt det ja. Sist jeg veide meg var vel rundt 4-5 måneder siden sist kanskje, og da var jeg 79-80. 

Og må si at jeg ikke har spist noen spesielt dårlig. Nå i sommer har det vært brødvarer/is/vannmelon/poteter etc. Må nevnes at jeg i sommer har vært endel inne, og ikke hatt no form for fysisk aktivitet.

Anonymkode: 4fffa...f1d

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det høres rart ut å gå opp 8 kg på 4-5 måneder.

Anonymkode: 37632...d40

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det høres rart ut å gå opp 8 kg på 4-5 måneder.

Anonymkode: 37632...d40

Har du noen tips for hvordan de 5-6 kg fortest mulig? Kutte ut alt av sukker? Noen spesielle matvarer som jeg bør få i meg?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rundt det ja. Sist jeg veide meg var vel rundt 4-5 måneder siden sist kanskje, og da var jeg 79-80. 

Og må si at jeg ikke har spist noen spesielt dårlig. Nå i sommer har det vært brødvarer/is/vannmelon/poteter etc. Må nevnes at jeg i sommer har vært endel inne, og ikke hatt no form for fysisk aktivitet.

Anonymkode: 4fffa...f1d

Du trenger ikke spise dårlig for å gå opp i vekt. Dersom du spiser med enn du forbrenner vil vekten øke. 8 kg på 5 måneder høres ikke usannsynlig ut dersom du har vært lite i bevegelse. 

Anonymkode: 75ff9...41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...