Catlin Skrevet 8. november 2004 #1 Del Skrevet 8. november 2004 Hvor lenge vanner du ut pinnekjøttet når du lager det. Jeg synes som regel at pinnekjøtt jeg spiser ute på resturant er for mye vannet ut. Jeg ser jo i oppskriftene at de sier vannes ut over natten - vannes ut i 24 timer+ bytt vann en gang. Jeg pleier å vanne det ut i 3-4 timer (uten å bytte vann) også får det stå å dampe i 3-4 timer etterpå. I vår familie liker vi at pinnekjøttet er skikkelig salt. Det skal være så pass at du nesten kjenner nyresvikten knipe litt. Også er man tørst resten av kvelden og natta. Så nå lurer jeg på - mest av nysgjerrighet - hvordan lager du pinnekjøttet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 8. november 2004 #2 Del Skrevet 8. november 2004 Vanner det ut over natten ( ca 12 timer), men bytter aldri vann på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 8. november 2004 #3 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg lar det stå over natten og bytter vann en gang. Pinnekjøtt er ikke godt når det er så salt at det svir i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chanda Skrevet 8. november 2004 #4 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg vanner det ut over natten - skifter ikke vannet. Legg pinner nederst i en gryte, legg kjøttet oppå pinnene. Fyll vann til like over pinnene, dampes det til kjøttet såvidt slipper beinet. Etter kokingen har jeg det noen minutter på grilling i stekeovnen - da blir det perfekt etter min smak :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #5 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg vanner ut i rundt åtte timer og skifter IKKE vann. Pinnekjøtt skal være salt! Skulle helst bare vannet ut en time eller så, men min kjære mann liker det ikke når det er spikersalt........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 8. november 2004 #6 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg vanner det ut over natten og bytter vann minst en gang, gjerne flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2004 #7 Del Skrevet 8. november 2004 Du får ta en tur over til oss da vet du. Godt å høre at det er flere som liker det skikkelig salt - at det ikke bare er min familie som er "sære" . Jeg vanner ut i rundt åtte timer og skifter IKKE vann. Pinnekjøtt skal være salt! Skulle helst bare vannet ut en time eller så' date=' men min kjære mann liker det ikke når det er spikersalt........[/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #8 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg vanner det ut over natten og bytter vann minst en gang' date=' gjerne flere.[/quote'] :o og du som attpåtil er ekte vestlending....!!! Gjest: Bare send meg en invitt så kommer jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. november 2004 #9 Del Skrevet 8. november 2004 I samboerens og min egen familie er det vanlig å vanne ut kjøttet over natta. (9-12 timer, alt etter som) Ingen vannbytter. Vi synes at kjøttet skal være salt, men ikke ramsalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 8. november 2004 #10 Del Skrevet 8. november 2004 Vanner det ut over natten ( ca 12 timer)' date=' men bytter aldri vann på det.[/quote'] Samme her. Eh, det vi si mamma... :oops: Har ikke laget julemiddag før jeg, vi kommer ikke til å feire jul hjemme før vi eventuelt får barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. november 2004 #11 Del Skrevet 8. november 2004 Over natten og skifter vann en gang. hadde pinnekjøtt i går nam-nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 8. november 2004 #12 Del Skrevet 8. november 2004 Ååååååååååååååååååååå Hvor jeg gleder meg til julaften! Men ingen smakebit før det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. november 2004 #13 Del Skrevet 8. november 2004 Ååååååååååååååååååååå Hvor jeg gleder meg til julaften! Men ingen smakebit før det! Pinnekjøtt er ikke julemat for meg, derfor det er lov å spise det før jul her Smakte pinekjøtt for første gang for fem år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 8. november 2004 #14 Del Skrevet 8. november 2004 Pinnekjøtt er ikke julemat for meg, derfor det er lov å spise det før jul her Smakte pinekjøtt for første gang for fem år siden. Og det var ikke en dag for sent . Lagde du pinnekjøtt selv eller? Får vann i munnen jeg.......... Vi har i tillegg svineribbe og flere sorter mør. Og kålrabistappe- et absolutt must! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. november 2004 #15 Del Skrevet 9. november 2004 Ååååååååååååååååååååå Hvor jeg gleder meg til julaften! Men ingen smakebit før det! Å jo da, Tex har laget sin egen juletradisjon, hele familien på julemiddag første søndag i advent...... Men absolutt ulovlig før 1. søndag i advent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 9. november 2004 #16 Del Skrevet 9. november 2004 Og det var ikke en dag for sent . Lagde du pinnekjøtt selv eller? Får vann i munnen jeg.......... Vi har i tillegg svineribbe og flere sorter mør. Og kålrabistappe- et absolutt must! Kjøper på smart club jeg,og har bare kålrabistappe og poteter til. nam nam. Men vi kommer ikke til å bytte ut ribba på julaften da, så godt er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. november 2004 #17 Del Skrevet 9. november 2004 Ting som er veldig salt er noe av det verste jeg vet.. Ikke tåler magen min det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. november 2004 #18 Del Skrevet 9. november 2004 Åååå....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. november 2004 #19 Del Skrevet 9. november 2004 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 9. november 2004 Forfatter #20 Del Skrevet 9. november 2004 Tex: ups, gjest var meg. Glemte å logge inn. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå