AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #1 Skrevet 17. juli 2016 Jaja litt rar overskrift, men jeg har gjort meg noen tanker... F.eks. en venninne jeg ikke hadde hørt fra på mange år, plutselig finner hun meg på facebook og vi gjenoppretter kontakten. Koselig det. Noen mnd senere viser det seg at hun skal gifte seg og jeg blir invitert. Vi har ikke rukket å truffet hverandre etter at vi fant hverandre igjen, så det blir litt rart å se henne for første gang på 20 år i bryllupet.... men koselig det da. Også et par andre bekjente som jeg har blitt kjent med, de var veldig ivrige til å møtes osv, så noen mnd senere viser det seg at de og skal gifte seg... og jeg fikk invitasjon. Mulig jeg er litt mistenksom av meg, samtidig er det jo koselig å få venner da - og ikke minst bli invitert, men tenker litt på intensjonen deres... om ff.eks. hun 1. venninne gjenopprettet kontakten pga hun følte hun hadde så få å be i bryllupet på sin side i forhold til mannen? Kanskje han inviterer masse kompiser og hun nesten ingen? Hun har flyttet til en ny by - så hun har nok ikke så mange nære venninner der hun bor tipper jeg... Det hørtes i alle fall slik hun når vi pratet. Og de andre er også forholdsvis nyinnflyttet her jeg bor, hun ene bodde her for mange år siden, men flyttet pga studier osv, så jeg tenker at hun kanskje har mistet kontatk med gamle venner, at de har flyttet til andre byer osv? Og nå når bryllupet nærmer seg får de litt panikk og må skaffe seg flere venner? Bare en tanke... Anonymkode: ceca4...419
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #2 Skrevet 17. juli 2016 Jepp. Er nok som du sier. Derfor skal jeg aldri gifte meg. Har bare 2 kompiser, resten gir faen i meg Anonymkode: 1f0df...70a 1
happiest Skrevet 17. juli 2016 #3 Skrevet 17. juli 2016 Tja. Kan være som du sier, men kan også hende at de begynner å tenke over hvem som er vennene deres og har uansett lyst til å gjenopprette kontakt fordi de savner forholdet dere hadde. Men du kan jo prøve å få møtt de før bryllupet slik at du får et viss inntrykk. Og også gjerne prøve å planlegge noe som dere kan finne på etter bryllupet. Da finner du jo fort ut om hun faktisk er intr. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 3 timer siden, happiest skrev: Tja. Kan være som du sier, men kan også hende at de begynner å tenke over hvem som er vennene deres og har uansett lyst til å gjenopprette kontakt fordi de savner forholdet dere hadde. Men du kan jo prøve å få møtt de før bryllupet slik at du får et viss inntrykk. Og også gjerne prøve å planlegge noe som dere kan finne på etter bryllupet. Da finner du jo fort ut om hun faktisk er intr. Ja, håper de ikke dumper meg liksom etter bryllupet... nå har de liksom fått den ekstra gjesten og den ekstra gaven, så nå trenger de meg ikke lenger Også føles det vanskelig å gi riktig gave når jeg ikke kjenner de så godt.... F.eks. hun jeg kjente fra gamledager har jo forandret seg mye siden da og ikke vet jeg hva hun har i hus heller.... gavekort kanskje... Anonymkode: ceca4...419
piaff Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 Jeg skjønner at dere er gamle venner/bekjente, men er det vanlig å invitere folk til bryllupet sitt når man nylig har gjenopprettet kontakten etter eks antall år uten? Jeg ville ha trodd at bryllup var ment å feires med ens nærmeste, dem man har hatt jevnlig kontakt med frem til giftermålet skjer.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 Har følt på akkurat det samme før! Ei barndomsvenninne flyttet og vi hadde minimal kontakt, så ingen kontakt. Så blir jeg plutselig bedt i brylluppet etter flere år! Jeg var den eneste fra oppveksten som var bedt. Hun måtte vel vise at hun hadde hatt venner før hun flyttet. Når jeg kommer i utdrikkingslaget sier forloveren at hun ikke vet helt hvorfor hun var forlover, de kjente bare hverandre gjennom barn på lik alder. Men forloveren var rik og hadde et fancy liv. Etter brylluppet tok hun aldri mer kontakt, dette er nå sånn 5 år siden. Alt for fasaden! Og nå har det samme skjedd, ei annen venninne tar opp kontakten igjen, så får jeg vite at det blir bryllup. Skjer vel samme her, ingen kontakt mer etterpå. Anonymkode: 440c6...8f1
happiest Skrevet 17. juli 2016 #7 Skrevet 17. juli 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, håper de ikke dumper meg liksom etter bryllupet... nå har de liksom fått den ekstra gjesten og den ekstra gaven, så nå trenger de meg ikke lenger Også føles det vanskelig å gi riktig gave når jeg ikke kjenner de så godt.... F.eks. hun jeg kjente fra gamledager har jo forandret seg mye siden da og ikke vet jeg hva hun har i hus heller.... gavekort kanskje... Anonymkode: ceca4...419 Du kan jo også være litt mer direkte og høre med henne allerede nå. F.eks "Hva tenker du om vennskapet vårt fremover? Skal vi prøve å holde kontakten slik som før?" Det er jo f.eks ikke så lett hvis hun flytter til andre siden av landet, har begynt i en hektisk og travel jobb osv. Når det gjelder gave så kan du jo høre om de har noen ønsker. Ellers er jo gavekort på kitchn (og ligende), gavekort på restauranter, teaterbilletter og ligende ok gaver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå