Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer nesten hver dag, men leser på nettet at det er alt for mye. De skriver at du bør dusje 1 eller 2 ganger i uken... Dette høres veldig lite ut for meg, så jeg lurer på hvor ofte som er vanlig å dusje.

Anonymkode: 2f809...af4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer nesten hver dag. Trener 4-6 ganger i uken og da må jeg dusje. Håret vasker jeg ca hver fjerde dag.

AnonymBruker
Skrevet

Før dusjet jeg hver dag, men så dusjet jeg en stund annenhver-tredjehver dag....

men pga jeg fikk en del uren hud på bryst og skuldre, gikk jeg over til å dusje ca. hver dag igjen (maks hver annen) - og nå ser huden bedre ut. Det spørs om bakteriefloraen på huden min "formerer" seg for mye når jeg dusjer sjeldnere, slik at urenheter oppstår. 

Jeg bruker egentlig dusjingen også som terapi pga jeg sliter med vonde skuldre, nakke og korsrygg, da kan jeg dusje lenge med varmt vann og hard stråle, har forskjellige innstillinger på dusjen: Det gjør så godt :)

Anonymkode: a5734...5cc

Gjest Jorah Mormont
Skrevet

4-5 ganger i uka

Skrevet

det spørs. dusjer ca annen hver dag, men dusjer alltid etter jobb så jobber jeg mye dusjer jeg mer :fnise:

Skrevet

Stort sett hver dag og vasker håret ca. annenhver dag. 

Gjest 123Sol
Skrevet

2 ganger i uka. Har ikke behov for mer. 

Skrevet

Dusjer når jeg føler for det. Går aldri mer enn tre dager, men prøver å drøye til annenhver. De dagene jeg trener dusjer jeg to ganger (fordi treningen ofte innebærer å sykle både til og fra jobb). Vasker håret hver 3. eller 4. dag.

Skrevet

annenhver til hver tredje dag om jeg ikke trener eller gjør noe som gjør meg skitten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver dag selvfølgelig. Som alle voksne mennesker med et normalt aktivitetsnivå burde. 

Anonymkode: 2928f...a7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Annenhver dag. Trener ikke, står mye stille på jobb eller sitter på sofaen hjemme. Dusjer så klart om jeg skulle gjøre noe mere aktivt.

Huden min blir tørr og nesten sår når jeg dusjer hver dag, og den er mye bedre nå som jeg dusjer sjeldnere. Samme gjelder håret. Det blir tørt og ekkelt om jeg vasker det noen dager på rad.

Anonymkode: 10912...5ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver dag selvfølgelig. Som alle voksne mennesker med et normalt aktivitetsnivå burde. 

Anonymkode: 2928f...a7e

Det er for ofte for mange av oss. Jeg gikk til hudlege for en skade da jeg var sånn 18-19 og fikk streng beskjed av legen at jeg aldri måtte bli en av de som dusjet oftere enn hver annen dag. De hadde sett seg lei av pasienter som kom inn pga for mye dusjoneg.

Anonymkode: 323ef...92c

• Liker 4
Skrevet

Dusjer når jeg føler for det og har tid :) Men blir ca annenhver dag. Huden min blir tørr og klør dersom jeg dusjer hver dag. Dusjer selvsagt etter trening, men det er ikke ofte jeg trener. 

Skrevet

Dusjer stort sett hver dag men forsøker å vaske håret max annenhver.

Skrevet

Dusjer ved behov! Har ikke noe fast regime på det. Når jeg har fri og ikke gjør noe, blir det gjerne 2. eller 3. hver dag. Jobber på institusjon med pleietrengende brukere, der er jeg borti litt av hvert ila. en dag, så jeg dusjer alltid etter jobb. Ellers dusjer jeg hvis jeg trener en sjelden gang, eller hvis jeg har gått til fjells. Ja, dusjer ved behov. ferdig snakka :-) 

Gjest Krigerunge
Skrevet

Har behov for å dusje hver dag, så da gjør jeg det. 

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, det kan hende at jeg ikke dusjer på søndag hvis jeg bare er hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Annenhver dag, ca. 

Anonymkode: 1ef53...2c8

Skrevet

Når jeg føler for det, blir som oftest annenhver dag. Vasker håret hver 2-3 dag, kroppen annenhver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...