AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #21 Del Skrevet 17. juli 2016 Jeg ble mer likegyldig og distansert. 3 år uten tablettene merker jeg fortsatt at jeg er blitt en annen, mer kald og likegyldig person. Sexlysten har som smått begynt å returnere til normalt, men den pleide sitte langt inne opptil nå. Var også sløv når jeg gikk på tablettene. Kunne jeg gått tilbake i tid ville jeg ikke tatt dem. Det som hjalp meg var å møte en person som klarte å vise meg hvordan komme meg ut av det. Dessverre er det veldig få mennesker som skjønner hvordan vise et annet menneske hvordan komme seg ut av det. Psykologer skal lissom være trent til det, men det hjalp meg null og niks å gå til de. Har man ikke forståelsen hjelper det ikke hvor mange år man utdanner seg Anonymkode: 77250...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #22 Del Skrevet 18. juli 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Dete tar ganske grundig feil når det gjelder omsorg 😊 vi har vært sammen i to år, bodd sammen i ett år. Han har hatt depresjonen hele tiden, men ikke trodd på psykolog som hjelp, enda jeg har prøvd å motivere han lenge, før han gikk dit nå. Jeg har gjort alt mellom himmel og jord for han. Det vil si ta ALT av husarbeid, matlaging, oppfordret til å finne på ting han liker, gitt kjærlighet i MASSEVIS, støttet alt 100%, samtaler, gitt ham alenetid, hjulpet ham med ting,holdt ut i utallige jævlige perioder hvor han har vært langt nede og gitt meg SÅ mye dritt. Når man virkelig elsker noen så går man ganske langt før man "gir opp". Det har jeg heller ikke gjort. Tro meg, han får omsorg så det holder. Tenker så absolutt ikke bare på meg selv! Brudd er det ingen av oss som ønsker. Jeg er sterk jeg, har tålt ganske mye i det forholdet her, for å si det sånn. Ja, det har bare gått to uker, men bivirkningene er hevde så sterke. Kommer jo selvfølgelig til å gi ham den tiden han trenger. Det handler bare om at som samboer så blir man faktisk den alt går ut over, den som må være sterk og godta alt som måtte komme med dette. Og jeg er sterk. Men jeg er en person som VISER hva jeg føler og trenger det samme tilbake. Det er menneskelig. Dårlig match? Haha, det er virkelig ikke noe dere kan uttale dere om altså 😊 Svigers er sjeleglad for at han har ei som gjør så mye for at han skal ha det bra. Jeg gir utrolig mye av meg selv og jeg er faktisk en person som bruker min energi på at andre skal ha det bra. Det blir jo "slitsomt" i lengden, da jeg kun tenker på han og ikke meg. Så har jo nå begynt å merke hva jeg trenger også. Det er da menneskelig å ønske å bli vist kjærlighet. Om det tar 6 uker eller et år for ham å bli bedre, så gir jeg ham like mye omsorg hele tiden. Det jeg spurte om i denne tråden var ikke kritikk på mine behov - men erfaringer og tips fra andre som har vært i denne situasjonen. For å være best for han og samtidig klare å ha et forhold. Anonymkode: 15c55...b2d Greit det, men du kan ikke klandre oss for ikke å ha lest alt det du skriver her i det nokså selvopptatte hovedinnlegget ditt. Anonymkode: b3ee5...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #23 Del Skrevet 18. juli 2016 Har du/dere sett på bivirkningene på medikamentet? http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-mirtazapin-hexal-hexal-596983 Google også f.ex. "Mirtazapin HEXAL side effects" så kan dere finne ting som er skrevet på div. forum. Jeg leste en artikkel for ikke lenge siden der det stod at medikamentutviklere måtte lese på forum og facebook for å finne bivrikningene til deres egne medikamenter, for folk innrapporterer dem ikke. Det er en kjent sak at opptil 99% av bivirkninger blir ikke rapporterte http://www.bt.no/nyheter/innsikt/Folk-dor-av-hemmelige-bivirkninger-3315128.html Dette dukket opp når jeg googlet: http://www.netdoktor.dk/interactive/discussion/viewtopic.php?t=18330 Jeg har aldri prøvd antidepressive, men har sett venner gått på det, og syns de har blitt likegyldige og sløve, og jeg vet at en venninne mistet sexlysten. Syns det er skremmende at man medisineres for alt mulig. Anonymkode: 5468a...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #24 Del Skrevet 18. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du/dere sett på bivirkningene på medikamentet? http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-mirtazapin-hexal-hexal-596983 Google også f.ex. "Mirtazapin HEXAL side effects" så kan dere finne ting som er skrevet på div. forum. Jeg leste en artikkel for ikke lenge siden der det stod at medikamentutviklere måtte lese på forum og facebook for å finne bivrikningene til deres egne medikamenter, for folk innrapporterer dem ikke. Det er en kjent sak at opptil 99% av bivirkninger blir ikke rapporterte http://www.bt.no/nyheter/innsikt/Folk-dor-av-hemmelige-bivirkninger-3315128.html Dette dukket opp når jeg googlet: http://www.netdoktor.dk/interactive/discussion/viewtopic.php?t=18330 Jeg har aldri prøvd antidepressive, men har sett venner gått på det, og syns de har blitt likegyldige og sløve, og jeg vet at en venninne mistet sexlysten. Syns det er skremmende at man medisineres for alt mulig. Anonymkode: 5468a...be4 Ja jøss, medisineres for alt mulig. Hadde du sagt det samme dersom det var snakk om kreft eller hjerteproblemer? Depresjon er farlig, potensielt dødelig. At man må avstå fra sex som en følge av enten sykdommen i seg selv eller medisinene mot den, skulle bare mangle. Hva anbefaler du i stedet da? Å ignorere sykdommen og be til Gud? Eller krystaller? Eller healing? Anonymkode: b3ee5...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatyP Skrevet 18. juli 2016 #25 Del Skrevet 18. juli 2016 Som flere har sagt her, bivirkningene kan vare 6-8 uker før det stabiliserer seg. Men jeg skjønner godt at du blir litt engstelig for fremtiden. Leser at han har vært syk lenge og at du har vært der hele tiden. Det er flott og han er heldig som har deg. Hold ut litt lenger og endrer det seg ikke må han og hans behandlere ta en ny vurdering av medisinvalget. Igjen, han er heldig som har deg. Psykisk sykdom er tøft både å leve med og å leve rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 18. juli 2016 #26 Del Skrevet 18. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble mer likegyldig og distansert. 3 år uten tablettene merker jeg fortsatt at jeg er blitt en annen, mer kald og likegyldig person. Sexlysten har som smått begynt å returnere til normalt, men den pleide sitte langt inne opptil nå. Var også sløv når jeg gikk på tablettene. Kunne jeg gått tilbake i tid ville jeg ikke tatt dem. Det som hjalp meg var å møte en person som klarte å vise meg hvordan komme meg ut av det. Dessverre er det veldig få mennesker som skjønner hvordan vise et annet menneske hvordan komme seg ut av det. Psykologer skal lissom være trent til det, men det hjalp meg null og niks å gå til de. Har man ikke forståelsen hjelper det ikke hvor mange år man utdanner seg Anonymkode: 77250...88b Ikke alle psykologer passer for alle.. jeg har hatt 3 utrolig gode psykologer, som har hjulpet meg masse! Men mellom de, har jeg hatt 6 dårlige som ikke skjønte meg og min psyke i det hele tatt. Jeg hadde god virkning på mine antidep, fant noen som jeg ikke ble så stabil at det gikk ut over gledene i livet, men som likevel lot meg bli glad er mye prøving og feiling, både på medikamenter, og doser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #27 Del Skrevet 18. juli 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en kjent sak at opptil 99% av bivirkninger blir ikke rapporterte http://www.bt.no/nyheter/innsikt/Folk-dor-av-hemmelige-bivirkninger-3315128.html Anonymkode: 5468a...be4 Jeg var inne på å ymte om ikke medisinene kunne ha forårsaket noen av problemene jeg fikk kort tid etter, men legen sa at det var nok ikke medisinene og det ble ikke sagt noe mer om det. Kanskje det ikke er legen man rapporterer til. Men jeg tror de færreste vet at det er lurt å rapportere inn bivirkninger eller i det hele tatt tenker det er vits i. Man kan jo egentlig ikke vite 100% at det ikke er tilfeldig heller, så man har ikke en sak. Anonymkode: 77250...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ClickB4it Skrevet 18. juli 2016 #28 Del Skrevet 18. juli 2016 Hjelpes, så dømmende folk er her. Da min eks begynte på anti-depressiva, så begynte også slutten på forholdet vårt. Han ble så vanvittig sjalu og kontrollerende at jeg til slutt pakket sakene mine og dro. Det er vanvittig krevende å være pårørende til en som er syk, om det så er psykisk eller fysisk. Man skal passe seg for å dømme. Kjære TS, har du noen å snakke med om hvordan du opplever situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krigerunge Skrevet 18. juli 2016 #29 Del Skrevet 18. juli 2016 Hold ut. Det blir bedre etterhvert, bivirkningene vil avta etter noen uker. Jeg mener å ha lest at de vedvarer i maks et par måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #30 Del Skrevet 18. juli 2016 Den 17.7.2016 at 2.18, AnonymBruker skrev: Samboeren min har nylig begynt å ta antidepressiva medisiner. De skal hjelpe han å sove bedre og roligere, og stabilisere humøret. Tror han har alle bivirkningene som står i pakningsvedlegget omtrent... Sliten/trøtt, økt appetitt, (utrolig) lett irritabel, humøret er helt dritt... Disse er mitt annerledes enn de "vanlige" man får. Man skal liksom ikke bli kald og likegyldig. Men det føler jeg at han har blitt og han har vært potte sur, utagert på meg og er for sliten eller deppa til nesten all fysisk kontakt. Slik var det ikke før.. Jeg er 100% støttede og omsorgsfull, gjør alt i verden for ham og prøver å hjelpe og forstå. Men dette tærer på meg og alt går ut over meg. Det ser eller skjønner ikke han. Føler nesten at jeg mister ham litt.. Jeg klarer ikke gå flere uker og få minimum nærhet uten å føle at han "vil ha meg", hvis dere skjønner? Har noen erfaringer eller tips? Anonymkode: 15c55...b2d Oi, det er meg i den tråden om hissig mann! Potte sur og utagert.... Mannen min står på antidepressiva, og jeg mener at dette kanskje er bivirkninger? Hva slags medisin står han på? Min står på Cipralex og Tolvon. Han er stort sett rolig og grei, men mulig det bygger seg opp, så klikker han på småting og blir helt rabiat et par minutter, før han roer seg og angrer.. og da er han verdens snilleste igjen... men jeg blir litt redd han... En bivirkning med slike medisiner er at de mister lyst, men hos min er det motsatt, han vil hele tiden... her er det heller jeg som avviser han pga jeg ikke liker oppførselen hans når han klikker. Anonymkode: 3a4f8...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #31 Del Skrevet 18. juli 2016 4 timer siden, KatyP skrev: Som flere har sagt her, bivirkningene kan vare 6-8 uker før det stabiliserer seg. Men jeg skjønner godt at du blir litt engstelig for fremtiden. Leser at han har vært syk lenge og at du har vært der hele tiden. Det er flott og han er heldig som har deg. Hold ut litt lenger og endrer det seg ikke må han og hans behandlere ta en ny vurdering av medisinvalget. Igjen, han er heldig som har deg. Psykisk sykdom er tøft både å leve med og å leve rundt. Ja, jeg er forberedt på at det vil ta litt tid. Han hadde depresjonen i et par år før vi møttes. Har gått opp og ned i perioder hvor ille det har vært, men nå var det ganske kritisk. Prøver virkelig alt jeg kan for å gjøre det best og lettest mulig for han. Ja, hvis ingen endring skjer etter noen måneder, så er nok medisinene hans feil. Tusen takk for støtten! Ja, de fleste forstår jo at den som lever med en deprimert kan være tøft. Prøver å tenke at det ikke er "han" som er sånn, men medisinene. Anonymkode: 15c55...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #32 Del Skrevet 18. juli 2016 4 timer siden, KatyP skrev: Som flere har sagt her, bivirkningene kan vare 6-8 uker før det stabiliserer seg. Men jeg skjønner godt at du blir litt engstelig for fremtiden. Leser at han har vært syk lenge og at du har vært der hele tiden. Det er flott og han er heldig som har deg. Hold ut litt lenger og endrer det seg ikke må han og hans behandlere ta en ny vurdering av medisinvalget. Igjen, han er heldig som har deg. Psykisk sykdom er tøft både å leve med og å leve rundt. Ja, jeg er forberedt på at det vil ta litt tid. Han hadde depresjonen i et par år før vi møttes. Har gått opp og ned i perioder hvor ille det har vært, men nå var det ganske kritisk. Prøver virkelig alt jeg kan for å gjøre det best og lettest mulig for han. Ja, hvis ingen endring skjer etter noen måneder, så er nok medisinene hans feil. Tusen takk for støtten! Ja, de fleste forstår jo at den som lever med en deprimert kan være tøft. Prøver å tenke at det ikke er "han" som er sånn, men medisinene. Anonymkode: 15c55...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #33 Del Skrevet 18. juli 2016 3 timer siden, ClickB4it skrev: Hjelpes, så dømmende folk er her. Da min eks begynte på anti-depressiva, så begynte også slutten på forholdet vårt. Han ble så vanvittig sjalu og kontrollerende at jeg til slutt pakket sakene mine og dro. Det er vanvittig krevende å være pårørende til en som er syk, om det så er psykisk eller fysisk. Man skal passe seg for å dømme. Kjære TS, har du noen å snakke med om hvordan du opplever situasjonen? Veldig og, det. Oi, såpass ja! Nei, det er ikke lett om han endrer seg på en slik måte. Det er ikke alle som skjønner at det tar på den pårørende også.. Jeg snakker med en god venninne og svigermor. Det hjelper litt, da får man ut litt frustrasjon og får litt støtte. Jeg forstår samboeren min veldig godt, men iblant så blir man litt hjelpesløs når alt man sier og gjør blir "feil" på en måte. TS Anonymkode: 15c55...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #34 Del Skrevet 18. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oi, det er meg i den tråden om hissig mann! Potte sur og utagert.... Mannen min står på antidepressiva, og jeg mener at dette kanskje er bivirkninger? Hva slags medisin står han på? Min står på Cipralex og Tolvon. Han er stort sett rolig og grei, men mulig det bygger seg opp, så klikker han på småting og blir helt rabiat et par minutter, før han roer seg og angrer.. og da er han verdens snilleste igjen... men jeg blir litt redd han... En bivirkning med slike medisiner er at de mister lyst, men hos min er det motsatt, han vil hele tiden... her er det heller jeg som avviser han pga jeg ikke liker oppførselen hans når han klikker. Anonymkode: 3a4f8...0cd Det er nok helt klart bivirkninger. Jeg leste pakningsvedlegget når han fikk dem. Men legen mente det ville skje bedring av symptomer / endring etter to uker. Han går på Mirtazapin HEXAL. Ja, sånn er min også. Fyrer opp for småting som at jeg ikke hørte riktig når han snakker osv. Men jeg er ikke redd, blir bare lei av at krangler starter av ingenting. Tar jeg fysisk initiativ på sex, så skjer det. Men han som vanligvis har lyst hele tiden og tar initiativ, har ikke lyst før jeg tar på ham nå. TS Anonymkode: 15c55...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatyP Skrevet 18. juli 2016 #35 Del Skrevet 18. juli 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er forberedt på at det vil ta litt tid. Han hadde depresjonen i et par år før vi møttes. Har gått opp og ned i perioder hvor ille det har vært, men nå var det ganske kritisk. Prøver virkelig alt jeg kan for å gjøre det best og lettest mulig for han. Ja, hvis ingen endring skjer etter noen måneder, så er nok medisinene hans feil. Tusen takk for støtten! Ja, de fleste forstår jo at den som lever med en deprimert kan være tøft. Prøver å tenke at det ikke er "han" som er sånn, men medisinene. Anonymkode: 15c55...b2d Han er heldig som har en som bryr seg og står støtt ved han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2016 #36 Del Skrevet 18. juli 2016 53 minutter siden, KatyP skrev: Han er heldig som har en som bryr seg og står støtt ved han! Tusen takk! ❤️❤️ Anonymkode: 15c55...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2Bhonest Skrevet 18. juli 2016 #37 Del Skrevet 18. juli 2016 Selv brukte jeg medisin mot depresjon i 14 måneder og hadde bivirkninger hele tiden. Selvfølgelig har man bivirkninger, så lenge man tar medisinen. Se mer på denne. Der er noen gode råd og anbefalinger angående den medisinen.http://slv.no/_layouts/Preparatomtaler/Spc/04-2593.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå