AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 I fag trente jeg en styrkeøkt. Hadde på headphones. Når jeg skal ta nedtrekk rygg konmer en man og pirker på meg etter ett sett og spør om han kan ta imellom. Greit nok, jeg sier OK og bytter til fremtrekk rygg. Når jeg holder på med andre settet kjenner jeg plutselig en hånd på ryggen, tar av meg headphonesene og han er superivrig etter å hjelpe til. I mitt hode symboliserer ørepropper at man vil være i fred? Anonymkode: 87e7f...f80
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I fag trente jeg en styrkeøkt. Hadde på headphones. Når jeg skal ta nedtrekk rygg konmer en man og pirker på meg etter ett sett og spør om han kan ta imellom. Greit nok, jeg sier OK og bytter til fremtrekk rygg. Når jeg holder på med andre settet kjenner jeg plutselig en hånd på ryggen, tar av meg headphonesene og han er superivrig etter å hjelpe til. I mitt hode symboliserer ørepropper at man vil være i fred? Anonymkode: 87e7f...f80 Enig. Han ville tydeligvis ha kontakt og var sikkert interessert. Anonymkode: b11da...7b3 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Kanskje bare et klønete forsøk på å sjekke deg opp? Anonymkode: 7c42c...24d 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Jeg avslutta fort og reiste jeg ass🙈 Anonymkode: 87e7f...f80 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg avslutta fort og reiste jeg ass🙈 Anonymkode: 87e7f...f80 Skjønner jeg godt. Pleier jeg også å gjøre. Anonymkode: b11da...7b3 3
Ringblomsten Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 Synes det er helt greit om folk spør om de kan bruke treningsapparatet eller manualer i mellom settene. Jeg gjør det selv også. Folk som vil slå av en prat er ikke greit når man har øretelefoner på, eller egentlig burde man ikke starte en samtale generelt når man er på et treningssenter med fremmede. Man er der for å trene og svette, ikke skravle og drikke vann (min mening hvertfall) 1
Høsta Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 (endret) Ikke nødvendigvis. Man må jo kunne ta kontakt med folk (f.eks for å spørre om å ta mellom eller hvor mange sett man har igjen), men ørepropper er ikke synonymt med ikke ta kontakt (så vidt jeg vet og jeg trener en del!). Han håper jeg du ga klar tilbakemelding om at det er uakseptabelt slik at vedkommende aldri gjør det igjen! Æsj! Endret 16. juli 2016 av Høsta
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #8 Skrevet 16. juli 2016 Jeg synes og del en var helt Ok, men når han skulle hjelpe til tross øreproppene synes jeg det var litt snålt. Sosiale antenner, hallo liksom. Anonymkode: 87e7f...f80
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #9 Skrevet 16. juli 2016 5 minutter siden, Høsta skrev: Ikke nødvendigvis. Man må jo kunne ta kontakt med folk (f.eks for å spørre om å ta mellom eller hvor mange sett man har igjen), men ørepropper er ikke synonymt med ikke ta kontakt (så vidt jeg vet og jeg trener en del!). Han håper jeg du ga klar tilbakemeldig om at det er uakseptabelt slik at vedkommende aldri gjør det igjen! Æsj! Enig at man skal få lov til å spørre om å ta mellom osv, men ikke for å slå av en prat eller "hjelpe" når personen har på hodetelefoner. Synes det er bedre at folk kan anta at alle er der for å trene og la de få gjøre det i fred. Anonymkode: b11da...7b3
Gjest NotNaomi Skrevet 16. juli 2016 #10 Skrevet 16. juli 2016 Unnskyld at jeg sier det,men dette er så typisk norsk. Vi lever i et av verdens tryggeste land,og likevel har vi så mange regler for når og hvordan folk kan snakke til oss,når det er passende,når det ikke er skummelt. Vi ser på folk som våger å bryte en regel som frekk,uten sosiale antenner eller som skumle eller rare. Og så klarer vi ikke den enkle ting som å si vennlig og høflig ifra om det ikke passer. Vi er et sjukt sært folkeslag :-) Ts. Syns du virkelig dette var så ille at du måtte skrive et innlegg om det? Hva om han likte deg og bare ville prøve å få kontakt? Og kunne du ikke bare med et smil sagt at du gjerne ville trene mens du hørte på musikk? Nei,det er nesten helt umulig for mange å bli kjent,komme i prat og være vennlige. Det passer seg best å finne noen på tinder og hva alle datingsider heter. Det er bare det at vi klager på hvor mange rare,fæle og utspekulerte det er der også. Vi er noen merkelige vesener,om jeg må si det selv.
Høsta Skrevet 16. juli 2016 #11 Skrevet 16. juli 2016 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig at man skal få lov til å spørre om å ta mellom osv, men ikke for å slå av en prat eller "hjelpe" når personen har på hodetelefoner. Synes det er bedre at folk kan anta at alle er der for å trene og la de få gjøre det i fred. Anonymkode: b11da...7b3 Tja... Mellom settene kan man gjerne snakke til meg, selv om jeg har headsettet på. Dette har aldri vært en problem, jeg er der for å trene og gir uttrykk for dette. Mennesker må rett og slett bli tydeligere på egne behov. Headsett på er ikke, så vidt jeg vet, noe som betyr ingen kontakt. Jeg har aldri hørt om de før nå! Mange må rett og slett bare tøffe seg opp og be vedkommede gå til helvete vekk. Endret 16. juli 2016 av Høsta
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #12 Skrevet 16. juli 2016 3 minutter siden, Høsta skrev: Tja... Mellom settene kan man gjerne snakke til meg, selv om jeg har headsettet på. Dette har aldri vært en problem, jeg er der for å trene og gir uttrykk for dette. Mennesker må rett og slett bli tydeligere på egne behov. Headsett på er ikke, så vidt jeg vet, noe som betyr ingen kontakt. Jeg har aldri hørt om de før nå! Så mange må rett og slett bare tøffe seg opp og be vedkommede gå til helvete vekk. Det gjør jeg, men jeg er veldig lei av å måtte stopp i treningen flere ganger fordi folk ønsker å snakke. Jeg hører på musikk, jeg ser ikke din vei = er ikke interessert. Synes folk skal se på et treningssenter som nettopp det og ikke sosial arena. Anonymkode: b11da...7b3
Høsta Skrevet 16. juli 2016 #13 Skrevet 16. juli 2016 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg, men jeg er veldig lei av å måtte stopp i treningen flere ganger fordi folk ønsker å snakke. Jeg hører på musikk, jeg ser ikke din vei = er ikke interessert. Synes folk skal se på et treningssenter som nettopp det og ikke sosial arena. Anonymkode: b11da...7b3 Om de forstyrrer deg i treningen, be de dra rett sørover! For meg er det en sosial arena i korte øyeblikk, men jeg har forståelse at andre plages. Dessverre er ikke headset på = null kontakt en realitet. Endret 16. juli 2016 av Høsta
mjauritz Skrevet 16. juli 2016 #14 Skrevet 16. juli 2016 Jeg har ingenting imot å prate med folk jeg ikke kjenner fra før, men akkurat på trening føler jeg det er litt upassende. Når jeg er på trening er det liksom 100% fokus. Jeg ønsker ikke å bruke den tiden på å snikksnakke med menn som ønsker å bli kjent. Jeg står der og er svett og hardbarka - det passer ikke. 14 minutter siden, NotNaomi skrev: Unnskyld at jeg sier det,men dette er så typisk norsk. Vi lever i et av verdens tryggeste land,og likevel har vi så mange regler for når og hvordan folk kan snakke til oss,når det er passende,når det ikke er skummelt. Vi ser på folk som våger å bryte en regel som frekk,uten sosiale antenner eller som skumle eller rare. Og så klarer vi ikke den enkle ting som å si vennlig og høflig ifra om det ikke passer. Vi er et sjukt sært folkeslag :-) Ts. Syns du virkelig dette var så ille at du måtte skrive et innlegg om det? Hva om han likte deg og bare ville prøve å få kontakt? Og kunne du ikke bare med et smil sagt at du gjerne ville trene mens du hørte på musikk? Nei,det er nesten helt umulig for mange å bli kjent,komme i prat og være vennlige. Det passer seg best å finne noen på tinder og hva alle datingsider heter. Det er bare det at vi klager på hvor mange rare,fæle og utspekulerte det er der også. Vi er noen merkelige vesener,om jeg må si det selv. Jeg er delvis enig i at Norge kan være ganske kaldt, men akkurat på trening syntes jeg at man skal få holde på med sitt. Det er ikke alltid det er lett å be om å få være i fred når noen prater med deg. Jeg klarer i hvert fall ikke det - med mindre fyren blir veldig pågående eller ekkel. Noen steder ønsker jeg å være for meg selv, på trening, når jeg leser på biblioteket, i venterommet på legevakten og lignende situasjoner. Jeg har selv opplevd å bli sjekket opp på trening flere ganger og syntes det er ubehagelig... Litt mer ubehagelig enn å bli stoppet på gaten, snakket til i kø, på matbutikken, etc.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #15 Skrevet 16. juli 2016 Å bli snakket til er ok, men ikke lange samtaler. Å bli tatt på er IKKE ok! Samme hvor mye vedkommende prøver å hjelpe.. jeg liker ikke å bli tatt på! Anonymkode: 696cc...360 1
Gjest NotNaomi Skrevet 16. juli 2016 #16 Skrevet 16. juli 2016 3 minutter siden, mjauritz skrev: Jeg har ingenting imot å prate med folk jeg ikke kjenner fra før, men akkurat på trening føler jeg det er litt upassende. Når jeg er på trening er det liksom 100% fokus. Jeg ønsker ikke å bruke den tiden på å snikksnakke med menn som ønsker å bli kjent. Jeg står der og er svett og hardbarka - det passer ikke. Jeg er delvis enig i at Norge kan være ganske kaldt, men akkurat på trening syntes jeg at man skal få holde på med sitt. Det er ikke alltid det er lett å be om å få være i fred når noen prater med deg. Jeg klarer i hvert fall ikke det - med mindre fyren blir veldig pågående eller ekkel. Noen steder ønsker jeg å være for meg selv, på trening, når jeg leser på biblioteket, i venterommet på legevakten og lignende situasjoner. Jeg har selv opplevd å bli sjekket opp på trening flere ganger og syntes det er ubehagelig... Litt mer ubehagelig enn å bli stoppet på gaten, snakket til i kø, på matbutikken, etc. Jo,men det går an å si fra på en hyggelig måte. Syns en kan øve seg på det :-) syns det er veldig ok om folk prater på venterom osv. Myye bedre enn stillheten og å vite hvor en kan feste blikket. Men de fleste sitter jo nå med moboltlf,så tross alt litt lettere. Nå hadde også jeg problemer med å si fra,er vel typisk norsk :-) men lærte meg det,og problem løst uten at jeg virker sur,og uten å fornærme folk. Er bare å smile når en sier fra. En kan godt lære seg det. Istedenfor å "be de til helvete"komme seg vekk,eller bare dure irritert vekk uten et ord liksom.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #17 Skrevet 16. juli 2016 Tror jeg hadde gitt han the evil eye. Mulig jeg er veldig heldig med treningsenteret mitt, men her er det ingen som plutselig kakker borti deg for å slå av en prat mens man trener. Man er jo ikke på trening for å sjekke opp folk. Anonymkode: c2934...0c7
Gjest Uchiha Madbrah Skrevet 19. juli 2016 #18 Skrevet 19. juli 2016 Den 16.7.2016 at 0.27, NotNaomi skrev: Unnskyld at jeg sier det,men dette er så typisk norsk. Vi lever i et av verdens tryggeste land,og likevel har vi så mange regler for når og hvordan folk kan snakke til oss,når det er passende,når det ikke er skummelt. Vi ser på folk som våger å bryte en regel som frekk,uten sosiale antenner eller som skumle eller rare. Og så klarer vi ikke den enkle ting som å si vennlig og høflig ifra om det ikke passer. Vi er et sjukt sært folkeslag :-) Ts. Syns du virkelig dette var så ille at du måtte skrive et innlegg om det? Hva om han likte deg og bare ville prøve å få kontakt? Og kunne du ikke bare med et smil sagt at du gjerne ville trene mens du hørte på musikk? Nei,det er nesten helt umulig for mange å bli kjent,komme i prat og være vennlige. Det passer seg best å finne noen på tinder og hva alle datingsider heter. Det er bare det at vi klager på hvor mange rare,fæle og utspekulerte det er der også. Vi er noen merkelige vesener,om jeg må si det selv. Liker dine innlegg! Virker som en flott person du!
Gjest The damned Skrevet 19. juli 2016 #19 Skrevet 19. juli 2016 Jeg har aldri opplevd det på treningssenter,men jeg er ganske sjenert og privat av meg så jeg hadde ikke likt om noen skulle prate og ta på meg mens jeg trente. Det er nok bedre å si fra på en skikkelig måte. Jeg er ikke så veldig flink til det selv,men det er jo noe å tenke på til det en gang eventuelt skulle skje i en eller annen situasjon Det er jo litt rart da,å begynne og prate med noen som står i sin egen verden og trener. I tillegg begynne å ta på den personen. Hodetelefoner og null øyekontakt indikerer at man ikke ønsker kontakt med andre.
Gjest NotNaomi Skrevet 19. juli 2016 #20 Skrevet 19. juli 2016 14 timer siden, Uchiha Madbrah skrev: Liker dine innlegg! Virker som en flott person du! Takk! Jeg vet ikke helt ang siste setning,men en ting vet jeg,og det er at det du skriver gjør meg ihvertfall ikke til en verre person :-) fortsett og spre god respons. La oss være hippier ala 2016,vi står sammen mange :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå