StrøkenFrøken Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 hei! nå har Telenor stengt alle sidene jeg bruker for å se gratis serier noen som vet om det går an å omgå det? har hørt noe om DNS (?), men aner ikke hva det er eller hva jeg skal gjøre. noen litt mer datakyndige folk her som kan hjelpe meg ? -TS
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Om mulig, bytt internettleverandør. Anonymkode: 2b80a...e3b
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #4 Skrevet 17. juli 2016 Foreslår at du googler hvordan man setter opp vpn. Anonymkode: 3ae6d...757
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 17. juli 2016 #5 Skrevet 17. juli 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Netflix.com Anonymkode: c4df3...454 De har jo sperret for vpn. Jeg får jo f..n ikke sett mine colombianske tv-serier 😭 Greit jeg kan se på telemundo men jeg liker å ha engelsk tekst.
Devilheart Skrevet 17. juli 2016 #6 Skrevet 17. juli 2016 Enkleste for deg blir å bruke VPN eller proxy vil jeg tro. Noen gode VPN-tilbydere som ikke er så dyrt. Proxy er gratis men litt mere å sette seg inn i, avhengig av hvilken browser man bruker. Jeg bruker Astrill som VPN og er veldig brukervennlig. Har årlig plan som koster ca 500 kr. Med proxy må man finne fungerende innstillinger selv og kan ta litt tid å finne stabile servere med god kvalitet. Det er nettverksadresser og porter som man må skrive inn i browseren. Finnes også sider som gjør det for deg. f.eks. https://www.proxysite.com/ Der velger man server og skriver inn adressen man vil besøke.
Pentagram Skrevet 17. juli 2016 #8 Skrevet 17. juli 2016 (endret) Tenkte bare det kunne være nyttig å nevne at gratis VPNs og proxy nettsider kan innebære store fallgruver. Eksempelvis at en VPN-server du kobler deg til faktisk er en del av et botnet, eller at VPN-verten som kan se all informasjonen du avgir som tilkoblet deres servere og hvis de er uvitende om at de er komprimerte eller at verten har dårlige intensjoner og kan dermed bruke din informasjon til hva som helst. Samme med proxy servere hvorpå en annen part kan se datatrafikken din, slik at hvis du skriver inn mail, brukernavn, bankinformasjon, passord osv kan andre se det dersom denne informasjonen ikke er kryptert. Du må ikke tro at dersom du bare bruker dette for å filtrere vekk blokkeringer for å se serier og filmer at du er trygg. Da serveren kan se du har koblet deg til mest sannsynlig loggfører datatrafikken din, og kan se blant annet IP-adressen din - slik at når du bruker en gratis nettproxytjeneste så gir du vekk kontroll over datainformasjon til en ukjent, din ordentlige IP-adresse kan bli utnyttet. Pluss at hvis man antar de ikke har dårlige intensjoner med informasjonen de får om deg, kan man ikke være sikker på at informasjonen du avgir er trygg hos dem. (For politi, andre som vil ha tak i informasjon). Derfor anbefales det ofte at du finner deg en VPN-service som er trygg (de man betaler for er tryggest, evnt. får satt opp din egen VPN), og som ikke har IPv6 lekkasjer og pluss i boka om de ikke loggfører eller følger med på datatrafikken din. Sitat Millions of people across the world use free proxy services to bypass censorship filters, improve online security, and access websites that aren’t available in their country. But an analysis has found those free services come at an unexpected cost for users: their privacy and security. Christian Haschek, an Austria-based security researcher, wrote a script that analyzed 443 open proxies, which route web traffic through an alternate, often pseudo-anonymous, computer network. The script tested the proxies to see if they modified site content or allowed users to browse sites while using encryption. According to Haschek’s research, just 21 percent of the tested proxies weren’t “shady.” Haschek found that the other 79 percent of surveyed proxy services forbid secure, HTTPS traffic. HTTPS is commonly used to encrypt Web traffic, allowing users to enter credit cards, passwords, and other sensitive information in a manner that makes it difficult for hackers and intermediaries to intercept. By preventing customers from using the Web securely, Haschek warns these open proxies “can analyze your traffic and steal your logins.” Free proxies are also manipulating websites directly. Haschek reports that 16.6 percent of proxies change HTML and 8.5 percent modified websites’ JavaScript. In most cases, this was done merely to inject advertising into websites. However, Haschek speculates that these services are “probably also cookie stealing.” Endret 17. juli 2016 av Pentagram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå