AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Jeg var på ferie med ei kusine og hun mistet skjerfet sitt. Jeg var med henne og lette etter det, men jeg kunne se på henne at hun tror jeg har stjålet det. Jeg har aldri stjålet noe i mitt liv og forstår ikke hvordan hun kan tro at jeg har gjort noe slik. Dette skjedde for noen måneder siden og hun snakker fortsatt om skjerfet. Da hun var på besøk hos meg nettopp, ba hun om å låne et skjerf. Hun ble med bort til skuffet med skjerfene og fikk velge et. Valget falt på et som lignet hennes og hun utbrøt "åh skjerfet!!!!" Det var tydelig at hun trodde det var hennes. Hun tok det opp og sa at hun savnet sitt. Vi dro på kafé og hun la det igjen da vi skulle gå. Heldigvis merket jeg det slik at jeg kunne gå tilbake og hente det. Men da hadde hun et frekt smil og ingen unnskyldning. Kanskje tenkte hun "du tok mitt, så da skal du også ha et mindre". Burde jeg snakke med henne om dette? Jeg synes det er dumt å legge ordene i munnen på henne og si at hun kanskje tror det er jeg som har tatt det. Men det er veldig ubehagelig å bli mistenkt for noe slikt. Mye tyder på at hun har sagt det til andre familiemedlemmer også. For de oppførte seg ganske kaldt mot meg etter ferien. Anonymkode: b93ae...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Jeez, så mye styr bare på grunn av et skjerf??! 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skjedde for noen måneder siden og hun snakker fortsatt om skjerfet. Da hun var på besøk hos meg nettopp, ba hun om å låne et skjerf. Hun ble med bort til skuffet med skjerfene og fikk velge et. Valget falt på et som lignet hennes og hun utbrøt "åh skjerfet!!!!" Det var tydelig at hun trodde det var hennes. Men da hadde hun et frekt smil og ingen unnskyldning. Kanskje tenkte hun "du tok mitt, så da skal du også ha et mindre". Mye tyder på at hun har sagt det til andre familiemedlemmer også. For de oppførte seg ganske kaldt mot meg etter ferien. Anonymkode: b93ae...5fc Anonymkode: 9354c...334 4
Høsta Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 (endret) Dere virker veldig opptatt av skjerf i familien? Virker i tillegg som en situasjon som enkelt kan løses ved at minst en av dere tar initiativ til å snakke med den andre om det dere mistenker. Det du beskriver blir jo for dumt; hvor mange flere måneder skal dere dra det ut? Endret 16. juli 2016 av Høsta 5
Gjest *Micki* Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Virker ikke som at det er skjerfet som er problemet her altså..
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 Et øyeblikk siden, Salka skrev: Splitte mine bramseil. samme tenkte jeg, i andre ord Anonymkode: a1714...2a9 1
Gjest *Micki* Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 Du er ikke tilfeldigvis den samme som lagde diskusjonen om eggerøre hver torsdag?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #9 Skrevet 16. juli 2016 3 minutter siden, Vackra skrev: Var det et dyrt skjerf? Ja, veldig. Men husker ikke hvilket merke det var. Anonymkode: b93ae...5fc
Gjest C'est la vie:) Skrevet 17. juli 2016 #10 Skrevet 17. juli 2016 11 timer siden, Vackra skrev: Var det et dyrt skjerf? Viktig poeng! Om det kostet en del, så er det jo forståelig at hun tenker på det i ettertid, dersom hun er en av de som bor veldig knyttet til ting en har kjøpt (er en del av dem). Hva kan være grunnen til at hun tror at du har tatt det? Kommenterte du noe spesielt rundt det? Ytret at du ønsket et slikt skjerf selv eller har dere hatt problemer tidligere som gjør henne skeptisk til deg? Merkelig av henne å lage så mye styr på grunn av et skjerf....
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #11 Skrevet 17. juli 2016 1 time siden, C'est la vie:) skrev: Viktig poeng! Om det kostet en del, så er det jo forståelig at hun tenker på det i ettertid, dersom hun er en av de som bor veldig knyttet til ting en har kjøpt (er en del av dem). Hva kan være grunnen til at hun tror at du har tatt det? Kommenterte du noe spesielt rundt det? Ytret at du ønsket et slikt skjerf selv eller har dere hatt problemer tidligere som gjør henne skeptisk til deg? Merkelig av henne å lage så mye styr på grunn av et skjerf.... Nei, jeg kommenterte ikke noe om skjerfet på forhånd og har heller ikke sett nøye på det. Men tror det var et merke som hun kanskje går ut i fra at alle jenter ønsker seg. Det kostet nok rundt 1000kr og kanskje mer. Hun var veldig glad i det. Kommer ikke på noe som skulle få henne til å være skeptisk mot meg. Men hun var veldig misunnelig på meg og mitt som barn. Hun ser seg ofte ut eiendeler av venner og familie som hun ønsker og spør om hun kan få dem. Kanskje det er som ordtaket "på seg selv kjenner man andre", altså at hun tror at alle andre også blir misunnelig på hennes ting... Anonymkode: b93ae...5fc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #12 Skrevet 17. juli 2016 Jeg ville bare sagt rett ut: Du, jeg har ikke tatt det skjerfet ditt altså, hvis du tror det. Har selv skjerf som koster en del tusen og hadde jeg vært henne og mistenkt deg for å ta det så ville jeg sagt det rett ut. Sånne ting skal man ikke la ligge og gnage. Si ifra om at du ikke har stjålet noe skjerf. Anonymkode: 31f99...6db
fuglekvitter__ Skrevet 17. juli 2016 #13 Skrevet 17. juli 2016 Hvis du ikke har det så ville jeg sagt det rett ut: Det stemmer ikke. Jeg kunne aldri funnet på å stjele noe - ikke et skjerf heller, ikke penger, ikke en milliard en gang. Mine votter ble borte på en fest en gang, og jeg tenkte at de på festen lånte de eller at de stjal de, men den logiske delen av meg skjønte jo det at ingen gidder å stjele et par votter, så nei - der måtte jeg ta en god del selvkritikk når det gjaldt et par stakkars votter. Det høres veldig rart ut at noen kan lage en så stort situasjon ut av et "betydningsløst" skjerf. Er det et skjerf som er arvet?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #14 Skrevet 17. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare sagt rett ut: Du, jeg har ikke tatt det skjerfet ditt altså, hvis du tror det. Har selv skjerf som koster en del tusen og hadde jeg vært henne og mistenkt deg for å ta det så ville jeg sagt det rett ut. Sånne ting skal man ikke la ligge og gnage. Si ifra om at du ikke har stjålet noe skjerf. Anonymkode: 31f99...6db Hvis jeg sier det på en "feil" måte, så kan hun jo fortsatt mistenke meg for det. Hun er veldig nærtagen og sta i sine egne overbevisninger. Og det å si sånt rett ut kan i hennes ører høres skyldig og freidig ut. Anonymkode: b93ae...5fc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #15 Skrevet 17. juli 2016 1 time siden, fuglekvinnen__ skrev: Hvis du ikke har det så ville jeg sagt det rett ut: Det stemmer ikke. Jeg kunne aldri funnet på å stjele noe - ikke et skjerf heller, ikke penger, ikke en milliard en gang. Mine votter ble borte på en fest en gang, og jeg tenkte at de på festen lånte de eller at de stjal de, men den logiske delen av meg skjønte jo det at ingen gidder å stjele et par votter, så nei - der måtte jeg ta en god del selvkritikk når det gjaldt et par stakkars votter. Det høres veldig rart ut at noen kan lage en så stort situasjon ut av et "betydningsløst" skjerf. Er det et skjerf som er arvet? Ja, skjerfet var veldig dyrt og et anerkjent merke. Anonymkode: b93ae...5fc
Raven Emerald Skrevet 17. juli 2016 #16 Skrevet 17. juli 2016 Ryddet for latterliggjøring. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #17 Skrevet 17. juli 2016 Totalt urimelig at hun mistenker det. At hun påfølgende oppfører seg sånn med et av skjerfene dine er fryktelig barnslig. Jeg ville ha ignorert det. Dersom du tar det opp blir hun nok enda mer mistenkelig. Anonymkode: db494...7bc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2016 #18 Skrevet 17. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Totalt urimelig at hun mistenker det. At hun påfølgende oppfører seg sånn med et av skjerfene dine er fryktelig barnslig. Jeg ville ha ignorert det. Dersom du tar det opp blir hun nok enda mer mistenkelig. Anonymkode: db494...7bc Det er det jeg er redd for også. Så derfor har jeg ignorert det hele tiden. Hun er generelt mistenkelig overfor andre og blir lett urimelig sint på folk. Syns egentlig synd på henne, for hun er veldig usikker på seg selv. Hun hadde nok hatt godt av å snakke med noen som kan hjelpe henne, men tror hun må ta initiativ til det selv. Anonymkode: b93ae...5fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå