AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Har hatt et år med sykdom og er rimelig sikker på at jeg har passert frikortgrensen. Jeg har aldri tidligere vært i nærheten av grensen og lurer på hvordan det fungerer. - Må jeg søke selv eller går det automatisk? - Teller reseptbelagte medisiner? Jeg hadde noen medisiner som jeg ikke fikk ut på blå resept og kostet 600,- for 5 piller som jeg brukte daglig. Disse er på resept. - Jeg har ikke tatt vare på alle kvitteringer for legebesøk /legevakt / medisiner. Er det noe jeg måtte eller er det registrert i noe system? Anonymkode: ad7cd...bde
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Er du ikke reservet mot automatisk lagring og innrapportering elektronisk av egenandeler så får du frikort tilsendt i posten. Men du bør absolutt følge med for der er mye feil i det systemet. Anonymkode: 90359...b57
Runnershigh Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Logg deg inn på HELFO sine sider. Bruk MinID eller Bank ID på mobil. Der kan du se hvor mye det er igjen til du passerer grensen, om du ikke allerede har gjort det Du skal vel få frikortet i posten, og beløp som du har betalt over 200kr over egenandelengrensen refunderes. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Det går automatisk, du får frikort tilsendt i posten når grensen er nådd. Hvor langt du har kommet kan du sjekke på mineegenandeler.no. Kun egenandeler blå resept teller på frikortet, ikke hvite resepter. Anonymkode: f2ea4...306
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Går automatisk. Men kan ta litt tid etter en passerer grensen før en får koret tilsendt. Pengene en betaler over grensen får en tilbakebetalt automatisk. Anonymkode: bbc6a...e97
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt et år med sykdom og er rimelig sikker på at jeg har passert frikortgrensen. Jeg har aldri tidligere vært i nærheten av grensen og lurer på hvordan det fungerer. - Må jeg søke selv eller går det automatisk? - Teller reseptbelagte medisiner? Jeg hadde noen medisiner som jeg ikke fikk ut på blå resept og kostet 600,- for 5 piller som jeg brukte daglig. Disse er på resept. - Jeg har ikke tatt vare på alle kvitteringer for legebesøk /legevakt / medisiner. Er det noe jeg måtte eller er det registrert i noe system? Anonymkode: ad7cd...bde Vanlige resepter går ikke på frikortgrensen, da må du ha blå resept. Anonymkode: 411bb...f4a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå