Gå til innhold

Fisking med 3-åring

junijente

Anbefalte innlegg

Jeg tenker og ta med meg tantegutten på 3 år på fisketur. Jeg lurer på om noen av dere har noen erfaring på det? Klarer en 3-åring å hondtere en fiskestang? Eller er det enklere å ta en tykk pinne å knyte duppe på denne? 

Takk for alle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fisket med bare snøre og krok som bittesmå, lå over kanten på kaien med en snegle på kroken og fisket småfisk. Gøyeste i verden! Fiskestenger begynte vi nok ikke å bruke før vi var noen år eldre. Vil tro at en treåring gjerne fort kan glippe taket på ei fiskestang, særlig dersom noe biter på og rykker litt i snøret. Kanskje det også er litt vel krevende for en treåring å skulle holde i stanga samtidig som man skal sveive inn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan klare begge deler. Men kjøp ikke lekefiskestanger for barn. De fungerer overhodet ikke som annet enn en lekesak. Fest fiskestangen med et tau el. Og en karabinkrop i båten eller annet fast slik at stanga ikke plutselig befiner seg på havets bunn. Lær barnet at angler har stikkekroker og skal behandles med respekt. "Fiskede barn" er aldri enkle å få av kroken. 

Og en ting til, de fleste barn er gode på å grave etter mark. 

Anonymkode: fdb92...3ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...