Gå til innhold

Vanndrivende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til legen pga vann i kroppen om noen uker, men innen den tid har jeg lyst til å forsøke noe som kan lette litt på trykket

Er det noen her som vet om remedier uten resept, som kan virke vanndrivende?

Anonymkode: 416db...b5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Salt binder vann i kroppen, unngå alt av salt. Spis frukt og grønt, drikk vann og lev sunt. Det vil vel legen også si, med mindre du feiler noe annet. 

Anonymkode: ea1d6...053

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg synes aquamin virker sånn tålig bra, ellers oolong te. Men husk å drikk nok vann i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Salt binder vann i kroppen, unngå alt av salt. Spis frukt og grønt, drikk vann og lev sunt. Det vil vel legen også si, med mindre du feiler noe annet. 

Anonymkode: ea1d6...053

Jeg har alvorlig natrium-mangel og må ta salttabletter.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Jeg synes aquamin virker sånn tålig bra, ellers oolong te. Men husk å drikk nok vann i tillegg.

Tusen takk. Skal forsøke den teen

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har svært store plager burde du kanskje eller la legen få se det fulle omfanget av problemet enn en egenbehandlet variant? Vær i hvert fall tydelig på hva du eventuelt har gjort.

Anonymkode: b1275...2af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du har svært store plager burde du kanskje eller la legen få se det fulle omfanget av problemet enn en egenbehandlet variant? Vær i hvert fall tydelig på hva du eventuelt har gjort.

Anonymkode: b1275...2af

Jeg skal til legen. Har fått time. Jeg tenkte bare å forsøke te eller andre naturlige preparat for å se om det er noe som kan lindre litt på plagene, da jeg har MYE vann o kroppen

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spis eller drikk så mye ting med sukker i heller 

Anonymkode: 307fb...f4d

Skrevet

Mangel på natrium er jo noe i seg selv som tuller til væskebalansen i kroppen. Kan hende det blir bedre når natriumnivåene dine blir bedre? Vet du hvorfor du fikk mangelen? Har du et normalt forhold til mat eller sykdommer/plager med fordøyelsen?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det uforsvarlig av deg å be om hjelp på dette forumet, det kan få alvorlige konsekvenser. 

Anonymkode: eefd8...864

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spis eller drikk så mye ting med sukker i heller 

Anonymkode: 307fb...f4d

Er diabetiker, så det gjør jeg ikke

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det uforsvarlig av deg å be om hjelp på dette forumet, det kan få alvorlige konsekvenser. 

Anonymkode: eefd8...864

Jeg snakker ikke om å ta tabletter. Jeg skal til lege og har så mye vann kroppen. Jeg snakker om å drikke en eller annen form for te.

Jeg har time til lege og har snakket med legekontoret

AnonymBruker
Skrevet

Asparges!

Anonymkode: 3a313...d30

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke ta vanndrivende hvis du har natrium mangel uten og konsultere legen. Og starte egenbehandling i forkant er ikke lurt. Vanndrive preparater kan gjøre deg veldig tørst og i tillegg kan du miste de enda mer natrium. Forstår det er ubehagelig for har lignende problem selv. 

Anonymkode: b814b...878

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke ta vanndrivende hvis du har natrium mangel uten og konsultere legen. Og starte egenbehandling i forkant er ikke lurt. Vanndrive preparater kan gjøre deg veldig tørst og i tillegg kan du miste de enda mer natrium. Forstår det er ubehagelig for har lignende problem selv. 

Anonymkode: b814b...878

Jeg har snakket med legekontoret og de ga meg grønt lys til å forsøke en eller annen form for te

Skrevet
15 timer siden, Bossa Nova skrev:

Aquamin sverger jeg også til i perioder når jeg har vann i kroppen (som f.eks i forbindelse med mens), veldig bra :) 

Ts; du får kjøpt det både på Vita og helsekost.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...