AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Del Skrevet 16. juli 2016 Når kusina mi er på besøk vil hun av og til låne klær osv. eller få bruke hudpleieproduktene mine. Hun tar for seg av hudpleieproduktene uten tanke på at hun nærmest bruker dem opp. Jeg er student og har derfor ikke så god råd, så det plager meg en del. En gang da vi to var på ferie sammen, lånte hun klær av meg og i slutten av ferien måtte jeg derfor kjøpe nye klær fordi jeg ikke hadde flere rene. Hun er 4 år yngre enn meg, så det har alltid vært en selvfølge i familien at hun fikk viljen sin på tross av meg. Da vi var små, kunne hun spør foreldrene våre om å låne mine CD'er og bøker uten å levere dem tilbake, og gråte seg til å få min bamse selv om jeg protesterte. Hun er ganske bortskjemt i dag, men foreldrene hennes tør ikke sette henne på plass. Men tilbake til det hun låner av meg nå for tiden. Jeg synes det er flaut å si at jeg ikke har råd, og føler det er frekt å si at hun ikke kan få hudkrem. Det høres litt gjerrig ut. Jeg bor ikke i hjembyen vår lengre, men synes likevel ikke det er riktig at hun skal få alt hun ber om, for hun er den første til å si ifra dersom noe ikke passer henne at andre gjør. Anonymkode: fd9e9...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Del Skrevet 16. juli 2016 Ta deg sammen og stå opp for deg selv! Anonymkode: 09b72...88b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #3 Del Skrevet 16. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta deg sammen og stå opp for deg selv! Anonymkode: 09b72...88b Når jeg har sagt ifra om andre ting til henne, så har kusina mi kritisert meg til onkelen min og han har blitt rasende på meg. Alle tar hennes parti og jeg blir behandlet som det eldre frekke familiemedlemmet som ikke viser familiekjærlighet og omsorg. Anonymkode: fd9e9...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 16. juli 2016 #4 Del Skrevet 16. juli 2016 Stå opp for deg selv. Si det som det er. Jeg har også endt opp som den store stygge ulven fordi jeg sier fra. Men heller det enn å la meg bli tråkka på. Når alt kommer til alt så vil resten av familien og forhåpentligvis hun selv innse det at det er ikke ok at hun skal ta å forsyne seg med det som er ditt, i alle fall ikke når du som du sier ikke har råd til det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #5 Del Skrevet 16. juli 2016 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Stå opp for deg selv. Si det som det er. Jeg har også endt opp som den store stygge ulven fordi jeg sier fra. Men heller det enn å la meg bli tråkka på. Når alt kommer til alt så vil resten av familien og forhåpentligvis hun selv innse det at det er ikke ok at hun skal ta å forsyne seg med det som er ditt, i alle fall ikke når du som du sier ikke har råd til det. Men dersom det ikke handlet om penger (tror jeg kommer til å tenke det samme nå som jeg er ferdig med studiene mine og begynner i jobb), hva ville du sagt? Anonymkode: fd9e9...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #6 Del Skrevet 16. juli 2016 Legg tingene dine i en låst skuff eller noe, hvor hun ikke får tak i dette? Anonymkode: 34573...bf7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 16. juli 2016 #7 Del Skrevet 16. juli 2016 Neste gang hun ringer og vil komme på besøk, så si at hun må huske å ta med seg kosmetikk. Du har så dårlig råd nå, sier du, at det går på stumpene! Så legger du de klærne du tror hun kan tenke seg under senga de e.l. Det er ikke flaut å ha dårlig råd, men mye flauere å utbytte andres snillhet. På tide å si i fra, ja! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelia Skrevet 16. juli 2016 #8 Del Skrevet 16. juli 2016 Greit å låne/prøve ting en gang i blant, men hvis hun faktisk bruker opp kremene dine... assa nei. Jeg ville sagt at denne kremen koster xxx kroner, det er greit om du tester den for å sjekke om du liker den, men jeg har ikke råd til å kjøpe ny så ofte. Ser du ikke vil snakke om penger, da. Eller si dette til onkelen din hvis han sier noe. Jeg hadde hvertfall klikka 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 16. juli 2016 #9 Del Skrevet 16. juli 2016 Hvis jeg hadde hatt for mye penger så hadde jeg nok ikke brydd meg men så lenge det ikke er slik så ville jeg ha sagt det samme. Det går på prinsipp. Mitt er mitt og ditt er ditt. Hvorfor skal andre gå å snylte på meg i lengden og spare penger på å slippe å kjøpe sitt eget uten at jeg får noe igjen for det? Hadde det vært en gang iblant så hadde det selvsagt vært greit. Jeg for min del liker å vite hva jeg har noe som eg vanskelig å holde styr på når andre forsyner seg. Det er skikkelig irriterende å stå uten noe en trenger fordi en annen bare har forsynt seg. Desto mer penger jeg må bruke på en ting som andre forsyner seg av uten at jeg har sagt at det er greit, desto mindre penger kan jeg bruke på annet da jeg må kjøpe inn nytt tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #10 Del Skrevet 16. juli 2016 4 minutter siden, Forundret.. skrev: Hvis jeg hadde hatt for mye penger så hadde jeg nok ikke brydd meg men så lenge det ikke er slik så ville jeg ha sagt det samme. Det går på prinsipp. Mitt er mitt og ditt er ditt. Hvorfor skal andre gå å snylte på meg i lengden og spare penger på å slippe å kjøpe sitt eget uten at jeg får noe igjen for det? Hadde det vært en gang iblant så hadde det selvsagt vært greit. Jeg for min del liker å vite hva jeg har noe som eg vanskelig å holde styr på når andre forsyner seg. Det er skikkelig irriterende å stå uten noe en trenger fordi en annen bare har forsynt seg. Desto mer penger jeg må bruke på en ting som andre forsyner seg av uten at jeg har sagt at det er greit, desto mindre penger kan jeg bruke på annet da jeg må kjøpe inn nytt tidligere. Ja, det er ikke bare meg hun snylter på. Både besteforeldre og samboeren til onkelen min. Det er enkelte ting hun rett ut sier hun ikke VIL bruke penger på derfor ber hun mora og besteforeldrene kjøpe det til henne i stedet. Når dette er sagt så har hun "donert" klær til meg også, som hun ellers ville kastet (etter at hun har spurt venninnene først altså om de vil ha dem). Og hun spør om jeg vil prøve ting av henne også, noe jeg ikke alltid sier ja til fordi da kan jeg ikke si ifra hvis hun vil ha noe av meg. Men derfor synes jeg det er litt frekt å nekte henne å låne ting av meg. Egentlig så handler det ikke hovedsakelig om å ha råd eller ikke. Det handler egentlig om prinsippet om at hun snylter på alle, og ser på det som sin rettighet. Hun påstår til hele familien at hun ikke har råd slik at de skal legge ut for henne. På den måten kan hun kjøpe dyre merker uten å si det til resten av familien og dra på reiser. I tillegg så kaller hun denne holdningen for å være "smart". Anonymkode: fd9e9...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #11 Del Skrevet 16. juli 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg har sagt ifra om andre ting til henne, så har kusina mi kritisert meg til onkelen min og han har blitt rasende på meg. Alle tar hennes parti og jeg blir behandlet som det eldre frekke familiemedlemmet som ikke viser familiekjærlighet og omsorg. Anonymkode: fd9e9...717 Men da må du takle dette. Om de ikke skjønner din side i denne saken så er det de som er dum, ikke du. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er ikke bare meg hun snylter på. Både besteforeldre og samboeren til onkelen min. Det er enkelte ting hun rett ut sier hun ikke VIL bruke penger på derfor ber hun mora og besteforeldrene kjøpe det til henne i stedet. Når dette er sagt så har hun "donert" klær til meg også, som hun ellers ville kastet (etter at hun har spurt venninnene først altså om de vil ha dem). Og hun spør om jeg vil prøve ting av henne også, noe jeg ikke alltid sier ja til fordi da kan jeg ikke si ifra hvis hun vil ha noe av meg. Men derfor synes jeg det er litt frekt å nekte henne å låne ting av meg. Egentlig så handler det ikke hovedsakelig om å ha råd eller ikke. Det handler egentlig om prinsippet om at hun snylter på alle, og ser på det som sin rettighet. Hun påstår til hele familien at hun ikke har råd slik at de skal legge ut for henne. På den måten kan hun kjøpe dyre merker uten å si det til resten av familien og dra på reiser. I tillegg så kaller hun denne holdningen for å være "smart". Anonymkode: fd9e9...717 Syns du skal fortelle familien dette, om de reagerer på at du sier nei til å låne hudpleieprodukter og sånt pga. du ikke har råd. Anonymkode: 5325d...e21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 16. juli 2016 #12 Del Skrevet 16. juli 2016 Hva med å bare bli enige om at siden dere begge har dårlig råd så lar dere hverandres ting være? Du kan jo skylde på at du ikke tør å være så " smart " som hun er og at derfor så vil du ga tingene dine for deg selv. Smil og si at hun kan jo ikke klandre deg for å være " dum" .. Og så passer du også på å ikke la tingene dine ligger servert fremfor henne når hun kommer. Ikke noe problem, bare en utfordring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 16. juli 2016 #13 Del Skrevet 16. juli 2016 Kjøp en first price hudkrem som du har fremme og legg de andre produktene ut av syne sånn at hun ikke kan forsyne seg Hvis hun spør så sier du bare at du prøver å kutte litt ned i utgiftene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå