Veslefrikk Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Jeg kjøpte i fjor våres en jumpsuit fra by Malene Birger og den må sies å være mitt mest misslykkede kjøp noensinne. Den var dyr (ca 2900,-) og jeg har aldri brukt den. Har tatt den på meg flere ganger, men føler meg regelrett dum i den og skifter før jeg går ut av døren. Nå har jeg hengt den utenpå en skapdør i vic'n til skrekk og advarsel! Og jeg gremmes nesten hver gang jeg ser på den. Hva er ditt største bomkjøp? Eller kanskje du heller vil fortelle om ditt beste kjøp til inspirasjon for oss impulsshoppere uten mål og mening. 1
Ginavn Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 To topper (en fra H&M og New Yorker), kosta vel 250 kr per stykk. De var syntetiske. Viser seg at huden min ikke er så glad i syntetiske klær, spesielt rundt armhulene. Klør som faen og er ubehagelige. Bomkjøp ellers for pappa sin del - da jeg var speider i et år som yngre. Turutstyr koster. Alt jeg kommer på nå i farta
Leviora Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Kjøpte en haug av klær dagen før jeg fant ut at jeg var gravid. Var i Oslo på shoppingferie og hadde en anelse om at jeg var gravid, men benektet det litt (fikk noia, selv om det var planlagt) og handlet klær som bare juling. Blant annet en dyr kjole fra Moods of Norway. Mange av klærne ble aldri brukt pga den voksende magen, inkludert kjolen, og klærne har aldri blitt passe etter fødsel Ikke bomkjøp, heller gedigent dumkjøp! 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 Hva med å selge den jumpsuiten før den går av moten og blit umulig å selge? Da får du i hvertfall igjen litt av tapet. Bare husk å ta et bilde av deg selv i den, det funker godt på skapdøra som skrekk og advarsel! Ellers skal jeg innrømme at de fleste bomkjøpene er kjøpt billig på salg med den tanken at "den er jo billig, kan være kjekt å ha". Vel, heldigvis har jeg blitt strengere med meg selv med tiden og innser at hvis det ikke er kjærlighet i butikken, så blir det det ikke senere heller. Anonymkode: bcb54...81f 5
Majott Skrevet 16. juli 2016 #5 Skrevet 16. juli 2016 Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver! Jeg har så mange sånne kleskjøp at jeg ikke kan fortelle om kun ett, tror jeg. Har blitt LITT flinkere etterhvert, men fortsatt blir det noen bomkjøp! 1
Gjest Krigerunge Skrevet 16. juli 2016 #6 Skrevet 16. juli 2016 En nattkjole fra Calvin Klein. Tror den kostet noe rundt 1000,-, er lenge siden jeg bestilte den og betalte for den, men fikk den ikke før i går. Sitter med den på nå. For det første så er den veldig kort og det er ikke alltid så praktisk, selv om det egentlig er greit nå i sommervarmen. For det andre så klør stroppene, jeg er usikker på hvorfor men tror det er på grunn av de... Eh, de dingsene man korter/forlenger stroppen med. For det tredje ser jeg for meg at kvaliteten vil synke betraktelig etter et par vask. For det fjerde er ikke passformen så veldig bra. Stoffet er derimot veldig behagelig, men tror denne blir sjeldent brukt. Ellers har jeg driti å på draget med Dr. Martens flere ganger. Skostørrelsene til dette merket er helt på trynet, jeg som alltid passer en størrelse må enten opp eller ned i størrelse i disse skoene og noen ganger er de enten for store eller for små. Suger, for jeg liker Dr. Martens sine boots og sko.
Rumle Skrevet 16. juli 2016 #7 Skrevet 16. juli 2016 1 minutt siden, Majott skrev: Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver! Jeg har så mange sånne kleskjøp at jeg ikke kan fortelle om kun ett, tror jeg. Har blitt LITT flinkere etterhvert, men fortsatt blir det noen bomkjøp! Samme her! Den listen er så lang at det er helt skremmende!
Majott Skrevet 16. juli 2016 #8 Skrevet 16. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med å selge den jumpsuiten før den går av moten og blit umulig å selge? Da får du i hvertfall igjen litt av tapet. Bare husk å ta et bilde av deg selv i den, det funker godt på skapdøra som skrekk og advarsel! Ellers skal jeg innrømme at de fleste bomkjøpene er kjøpt billig på salg med den tanken at "den er jo billig, kan være kjekt å ha". Vel, heldigvis har jeg blitt strengere med meg selv med tiden og innser at hvis det ikke er kjærlighet i butikken, så blir det det ikke senere heller. Anonymkode: bcb54...81f Enig i denne! Legg den ut for salg, selv om du taper på det. Da får du ihvertfall litt igjen, og blir kvitt den Jeg har også solgt klær for flere tusen, og enda har jeg endel å selge. Sko også, det er vel der jeg har mest å selge, tror jeg 1
Veslefrikk Skrevet 16. juli 2016 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2016 5 minutter siden, Ginavn skrev: To topper (en fra H&M og New Yorker), kosta vel 250 kr per stykk. De var syntetiske. Viser seg at huden min ikke er så glad i syntetiske klær, spesielt rundt armhulene. Klør som faen og er ubehagelige. Bomkjøp ellers for pappa sin del - da jeg var speider i et år som yngre. Turutstyr koster. Alt jeg kommer på nå i farta Syntetisk styrer jeg unna også. Det klør og håret står som en sky rundt meg fordi det blir statisk. Kjenner meg også litt igjen på det med utstyr til barnas fritidsaktiviteter. Noen ganger er det forbigående aktiviteter som krever en del utstyr, men det pleier jeg å være flink til å selge videre.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #10 Skrevet 16. juli 2016 En Levis bukse, min egen feil, men ja, hun som jobbet i butikken gav meg buksa og sa at dette er din størrelse, jeg prøvde og den passet jo, stod int etc, men litt i strammeste laget. Betalte og oppdaget da jeg kom hjem at den var 1 størrelse mindre enn hva jeg bruker, og buksa har ikke blitt brukt, den er ubehagelig stram over tid / for stram på magen når en sitter etc. Buksa ligger nå på finn.no, ingen henvendelser om kjøp enda...... Ja jeg var så dum at jeg tok av merkelappene og får ikke bytte buksa. Anonymkode: 8beed...7dd
Veslefrikk Skrevet 16. juli 2016 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2016 9 minutter siden, Ugunstig skrev: Kjøpte en haug av klær dagen før jeg fant ut at jeg var gravid. Var i Oslo på shoppingferie og hadde en anelse om at jeg var gravid, men benektet det litt (fikk noia, selv om det var planlagt) og handlet klær som bare juling. Blant annet en dyr kjole fra Moods of Norway. Mange av klærne ble aldri brukt pga den voksende magen, inkludert kjolen, og klærne har aldri blitt passe etter fødsel Ikke bomkjøp, heller gedigent dumkjøp! Ergelig! Men du fikk jo en planlagt og sikkert helt nydelig baby som trøst da.
Veslefrikk Skrevet 16. juli 2016 Forfatter #12 Skrevet 16. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å selge den jumpsuiten før den går av moten og blit umulig å selge? Da får du i hvertfall igjen litt av tapet. Bare husk å ta et bilde av deg selv i den, det funker godt på skapdøra som skrekk og advarsel! Ellers skal jeg innrømme at de fleste bomkjøpene er kjøpt billig på salg med den tanken at "den er jo billig, kan være kjekt å ha". Vel, heldigvis har jeg blitt strengere med meg selv med tiden og innser at hvis det ikke er kjærlighet i butikken, så blir det det ikke senere heller. Anonymkode: bcb54...81f Ja, jeg burde gå inn for å få solgt den, men tror liksom fortsatt at den skal bli brukt en dag... Evig optimist. Jeg må nok også bli flinkere til å være litt strengere med meg selv. Burde slutte og impulshandle og heller tenke litt på det og gå tilbake for å kjøpe.
Teethgrinding Skrevet 16. juli 2016 #13 Skrevet 16. juli 2016 Kjøpte et par svindyre vintersko fordi de liknet på de jeg egentlig ville ha. Jeg kjøpte selvfølgelig de jeg egentlig ønsket meg noen uker senene. Til den dag idag ligger de første svindyre skoene i skoboksen de kom i.
Majott Skrevet 16. juli 2016 #14 Skrevet 16. juli 2016 (endret) Jeg kjøpte forresten en bukse på nett, som jeg fikk tilsendt i går. Jeg er godt kjent med merket, og har flere bukser derfra. Følte meg trygg på at den ville passe, ettersom jeg har to bukser i størrelsen over, som er litt vide hele veien. Men neida. Denne buksa har syltrange lår og legger, og det er det verste. Den var nesten vond å ha på seg pga det, og jeg er tynnere i lår og legger enn de fleste. Det sier litt om passformen, men buksa er lekker! I livet var den også litt trang, men ikke verre enn at det gikk an. Har så lyst til at den skal gå ut litt, sånn at den blir god å bruke, men vet ikke hvor mye jeg skal håpe på. Jeans med stretch fra Mos Mosh. Finner heller ikke andre nettbutikker med akkurat den buksa. Dessuten kjøpte jeg Lenova cardigan fra by Malene Birger, og den var kjempestor, selv om det var min størrelse. Det er greit at det skal være litt oversized, men det får da være måte på. Den ble sendt tilbake, så det kan kanskje ikke regnes med. Endret 16. juli 2016 av Majott
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #15 Skrevet 16. juli 2016 En ermløs, figursydd topp med løs hals i masse mønster som så smahing ut på da jeg stod oppreist i prøverommet. Jeg er ganske rund, så da jeg hadde den meg pub seinere på kvelden viste det seg at toppen gled opp og buksen la sen under en valk når jeg satt, så jeg satt med en halv valk skvist ut mellom klærene. Så det ikke pga den løse halsen, og ingen sa fra om det heller. Første da jeg mistet ned mobilen la jeg merke til bluderen, så nå er toppen i skapet og blir neppe hentet frem med det første Anonymkode: b9f0b...bb4 3
Gjest *Micki* Skrevet 16. juli 2016 #16 Skrevet 16. juli 2016 Har kjøpt 3-4 plagg på eBay som ikke akkurat kan sies å være mine beste kjøp... men var ikke snakk om så mange kronene, så man får vel det man betaler for! Kjøpte forresten et par Reebok joggesko på nett for en stund siden, veldig fine egentlig men de passet overhodet ikke føttene mine og hadde alt for mye plass foran. Går for gode gamle adidas neste gang.
Carrot Skrevet 16. juli 2016 #17 Skrevet 16. juli 2016 Sko fra Sargossa, de er dritlekre men dessverre skyhøye og jeg vet egentlig veldig veldig godt at jeg ikke klarer gå i slike sko over tid før ryggen sier fra ganske kraftig. Og hvem sitter bare på stas liksom med slike sko?
Majott Skrevet 16. juli 2016 #18 Skrevet 16. juli 2016 2 minutter siden, Carrot skrev: Sko fra Sargossa, de er dritlekre men dessverre skyhøye og jeg vet egentlig veldig veldig godt at jeg ikke klarer gå i slike sko over tid før ryggen sier fra ganske kraftig. Og hvem sitter bare på stas liksom med slike sko? Uff ja, der har jeg også problemer! Så lekre, så man knapt kan motstå, men man klarer jo ikke å gå i dem. Gjett om jeg kjenner til det!
Skylines Skrevet 16. juli 2016 #19 Skrevet 16. juli 2016 Louboutin.. Rålekre, men altfor høye for meg. ca 13 cm. Har de stående som pynt på pikerommet hos mamma
Cathrine88 Skrevet 16. juli 2016 #20 Skrevet 16. juli 2016 Jeg kjøper nesten alltid innsvingede kåper og jakker ettersom jeg vet at det er det jeg kler, men ble fristet til å kjøpe en jakke som gikk rett ned fordi den så så fin ut på modellen i nettbutikken. Jeg har kort overkropp, så den rakk meg for det første til helt feil sted på hoftene. Dessuten hadde den en merkelig klokke/bjelleform, og med de lange, tynne beina mine så jeg ut som en sånn gammeldags stålampe med stor skjerm som eldre mennesker har stående i et hjørne i stua. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå