AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #1 Skrevet 16. juli 2016 Hvor innviklet er det å kjøpe Hus\leilighet ? Anonymkode: 70e7b...c00
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #2 Skrevet 16. juli 2016 Helt enkelt aom å kjøpe det meste annet. Man trenger bare penger til å betale med, så er saken biff. Anonymkode: b5b35...cb1
Runnershigh Skrevet 16. juli 2016 #3 Skrevet 16. juli 2016 Du trenger å ha finansieringsbevis fra banken, så kan du dra på visninger og by! Ikke noe hokus-pokus!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2016 #4 Skrevet 16. juli 2016 For de fleste starter det med et møte med banken hvor man får finansieringsbevis. Drar på visninger. Bestemmer seg for å by på ett av de. Skriver under på budskjema og er med på budrunden. Så går det meste i sammarbeid mellom kjøper (deg), eier og megler. Megler ordner det meste. Ikke så vanskelig Anonymkode: 8aa10...d17
Tvist Skrevet 19. juli 2016 #6 Skrevet 19. juli 2016 Ikke vanskelig. Men pass på å ha nok penger til omkostningene, de dekkes vanligvis ikke av lånet. 2
Allure Skrevet 19. juli 2016 #7 Skrevet 19. juli 2016 7 timer siden, Tvist skrev: Ikke vanskelig. Men pass på å ha nok penger til omkostningene, de dekkes vanligvis ikke av lånet. Signerte lånepapirer i dag og lånet dekket alle omkostninger + boligkjøperforsikring. Borettslagleilighet Mye mulig dette ikke gjelder dokumentavgift til staten ved selveier, for husker jeg betalte dette av egen lomme ved forrige selveier kjøp. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2016 #8 Skrevet 19. juli 2016 3 timer siden, Allure skrev: Signerte lånepapirer i dag og lånet dekket alle omkostninger + boligkjøperforsikring. Borettslagleilighet Mye mulig dette ikke gjelder dokumentavgift til staten ved selveier, for husker jeg betalte dette av egen lomme ved forrige selveier kjøp. Jeg har kjøpt både andelsleilighet og enebolig. Jeg husker ikke helt om skjøtekostnad/tinglysing og disse småsummene gikk inn i lånet, men jeg husker at vi måtte betale dokumentavgiften av egen lomme på eneboligen. Forsikring på begge boligene også. Anonymkode: 0a8b7...6dc
Gjest Coolaid Skrevet 19. juli 2016 #9 Skrevet 19. juli 2016 Har kjøpt to leiligheter og en enebolig. Både privatkjøp og gjennom megler. Det er en enkel og grei affære. Noe du bør tenke på er at du bør ha med deg noe som er litt handy og kan fortelle deg hvilke stand objektet er i, slik at du ikke angrer og kjøper katta i sekken.
CoolSistah Skrevet 20. juli 2016 #10 Skrevet 20. juli 2016 Kan man leie inn en "handy person" om man ikke kjenner noen? Hvor og til hvilken pris, tror dere? Og bør man ikke uansett få boligen undersøkt av fagfolk (verdivurdering?) før kjøp?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #11 Skrevet 21. juli 2016 Den 16.7.2016 at 19.58, AnonymBruker skrev: Om du har med deg en proff på visning, kjøper og det senere blir noe vil du få problemer. Ta heller med en venn. http://www.newswire.no/art/10754 Anonymkode: a9ca0...6eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå